افزایش کارخانه های تولید آرد کامل/ برنامه ریزی غنی سازی آرد با «ویتامین دی»

افزایش کارخانه های تولید آرد کامل/ برنامه ریزی غنی سازی آرد با «ویتامین دی»

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت اجرای برنامه پایلوت غنی سازی آرد با ویتامین D را از برنامه های امسال وزارت بهداشت عنوان کرد.

احمد اسماعیل زاده در گفت و گو با دکتر تینو مدرن. وی تولید نان خمیر مایه را از اولین وظایف وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: طبق تصمیماتی که در اواخر سال 1402 اتخاذ شد در زمینه کاری دانشگاه های علوم پزشکی هر مرکز آموزشی. باید حداقل داشته باشد. یک کارخانه تولید آرد به عنوان یک کل. در سال جاری تاکید شده است که به ازای هر دانشگاه علوم پزشکی تعداد کارخانه های تولید کننده آرد چمن سه عدد خواهد بود.

وی درباره اهداف وزارت بهداشت برای تولید نان ترشی در کشور گفت: هدف وزارت بهداشت از فرآیند نان ترشی حذف کمی آرد از آرد است. توصیه اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص حذف حبوبات حذف 2 تا 6 درصد باتری ها از آرد است. در چنین شرایطی فلزات سنگین و آلاینده ها حذف می شوند، اما این کار با هدف وزارت بهداشت برای تهیه نان سالم با آرد کامل انجام می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت درباره وضعیت ویتامین های گروه B در کشور و وضعیت این ویتامین با تولید آرد گندم گفت: از سوی دیگر با مشکل مواجه هستیم. کمبود ویتامین های گروه B و کمبود این ویتامین وجود ندارد. هدف از اجرای برنامه نان سبوس دار تامین فیبر و منیزیم است.

اسماعیل زاده همچنین درباره برنامه های دفتر توسعه مواد غذایی برای بازنگری در برنامه غنی سازی آرد به تینو مدرن گفت: امسال ایده به روز رسانی برنامه غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک وجود دارد که مدت هاست اجرایی شده است. همچنین اجرای آزمایشی غنی سازی آرد با ویتامین D از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در سال جاری است.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش کارخانه های تولید آرد کامل/ برنامه ریزی غنی سازی آرد با «ویتامین دی»" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش کارخانه های تولید آرد کامل/ برنامه ریزی غنی سازی آرد با «ویتامین دی»"، کلیک کنید.