کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی

به گفته محققان پژوهشگاه رویان؛

اخذ مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دو لایه برای درمان بیماری های پوستی

محققان پژوهشگاه رویان محصولات پوستی تک لایه و پوستی دولایه تولید کرده اند که مجوزهای لازم را تا مرحله کارآزمایی بالینی فاز یک دریافت کرده اند.

مرضیه ابراهیمی عضو هییت علمی رویان و مدرس پژوهشکده سلول های بنیادی رویان در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری آنایا درباره محصول پوست پژوهشگاه رویان که حاصل تولید سلول است، گفت: محصول رویان گرگ. (دوپوست) و رویان شیت (پوست) تکلایه) که اخیرا توسط محققان رویان در زمینه سلول های بنیادی ساخته شده و هم اکنون مجوز لازم برای مراحل اولیه را دریافت کرده است.

این محقق به مزایا و کاربرد محصول در زمینه سلول های بنیادی اشاره کرد و ادامه داد: این پوست ها برای بیماران سوختگی و آسیب های پوستی شدید استفاده می شود.

وی بیان کرد: این پوست بیشتر شبیه درم و اپیدرم است که مرحله اول کارآزمایی بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون مرحله دوم کارآزمایی بالینی در دست بررسی است.

ابراهیمی با بیان اینکه در دنیا کمتر کشوری پوست تک و دوتایی تولید کرده است، گفت: فناوری شبیه سازی پوست تنها در یکی دو کشور دنیا وجود دارد.

عضو هییت علمی کنوانسیون رویان گفت: در حال حاضر تنها آمریکا و دو کشور اروپایی قادر به استفاده گسترده از این فناوری هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی"، کلیک کنید.