کدام ویتامین ها باهم تداخل دارند؟/ این ویتامین ها را همزمان مصرف نکنید

کدام ویتامین ها باهم تداخل دارند؟/ این ویتامین ها را همزمان مصرف نکنید

به گزارش تینو مدرن، ویتامین هایی که نباید با هم مصرف شوند عبارتند از:

خستگی ج با ویتامین ها ب-12

مطالعات نشان می دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان دریافت ویتامین B-12 را در بدن کاهش دهد. بنابراین، کارشناسان توصیه می کنند این مکمل ها را با فاصله حداقل دو ساعت مصرف کنید.

اسید فولیک (ویتامین ب9) و ویتامین ها ب12

در حالی که هر دوی این ویتامین های B مهم هستند، مصرف بیش از حد اسید فولیک یا فولات در واقع می تواند علایم کمبود ویتامین B12 را پنهان کند. بنابراین، قبل از افزودن این مکمل ها به رژیم غذایی خود، با پزشک خود صحبت کنید تا سطح ویتامین خون خود را بررسی کند.

خستگی E و ویتامین ها ک

طبق تحقیقات، مکمل های ویتامین E می توانند باعث افزایش خونریزی در برخی افراد شوند. برخی از پزشکان مکمل های ویتامین K را برای کمک به لخته شدن خون تجویز می کنند. مصرف همزمان ویتامین E می تواند فواید ویتامین K را خنثی کند.

ویتامین بسیار مفیدی برای زنان است

چه ویتامین هایی برای مردان لازم است/ 5 ویتامین و داروی مفید برای سلامت مردان

منبع: .medicinenet

47232

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کدام ویتامین ها باهم تداخل دارند؟/ این ویتامین ها را همزمان مصرف نکنید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کدام ویتامین ها باهم تداخل دارند؟/ این ویتامین ها را همزمان مصرف نکنید"، کلیک کنید.