ویتامین C چگونه از سرماخوردگی پیشگیری می کند؟

ویتامین C چگونه از سرماخوردگی پیشگیری می کند؟

تینو مدرن:

این روزها در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا هستیم و از هر طرف پیشنهاداتی برای درمان و مقابله با این بیماری ها می شنویم. برخی از اثرات مفید ویتامین C و عسل می گویند و برخی در مورد مضرات نوشیدن شیر هنگام ابتلا به این بیماری ها هشدار می دهند.

ویتامین سی

مایکل دل جونکو، یک پزشک خانواده در کالیفرنیا، به یاهو لایف می گوید: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که تاثیر مثبتی در محافظت و تقویت سیستم ایمنی دارد. این ویتامین با تحریک تولید و عملکرد گلبول های سفید خون که دفاع اصلی بدن در برابر عفونت هستند، عمل می کند. طبق برخی مطالعات، ویتامین C می تواند به کاهش مدت و شدت علایم سرماخوردگی در خانه کمک کند.

به گزارش یاهو لایف، تاثیر ویتامین C بر روی افراد – بسته به شرایط بدنی و نوع ویتامین C که انتخاب می کنند – متفاوت است. به گفته مایکل دل جونکو، دریافت ویتامین C بیشتر با خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از این ویتامین مانند پرتقال، کیوی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی، گوجه فرنگی و کلم بروکلی ضرری ندارد.

اما دیوید ام. بردی، متخصص دیگری هشدار می دهد که گاهی اوقات مصرف بیش از حد مکمل ویتامین C می تواند باعث نفخ شود. او توصیه می کند دوز ویتامین C را برای مقابله با این مشکل کاهش دهید.

دل جونکو ضمن تایید اینکه ویتامین C یک پیشگیری مهم از سرماخوردگی است، بر مصرف آن با غذاهای غنی از این ویتامین تمرکز دارد.

چی

اگرچه مطالعات زیادی در مورد روی و ارتباط آن با سرماخوردگی انجام شده است، اما نتایج آنها در مورد اثرات روی متفاوت است. دل جونکو می گوید، طبق برخی تحقیقات، مکمل های روی – به ویژه زمانی که ظرف 24 ساعت پس از شروع علایم سرماخوردگی مصرف شوند، ممکن است به کوتاه تر کردن مدت سرماخوردگی کمک کنند.

روی مانند ویتامین C به محافظت و تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق تاثیر روی بر عملکرد و تولید گلبول های سفید خون کمک می کند.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در Open JAMA در سال 2021 نشان داد که مصرف روزانه 75 تا 100 میلی گرم روی در هنگام بروز اولین علایم سرماخوردگی، به طور متوسط دو روز طول مدت بیماری را کوتاه می کند و شدت بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد. . علایم سرماخوردگی

سرهارگل یا اکیناسه

اکیناسه یک گیاه دارویی است که به طور گسترده در آمریکای شمالی و اروپا توزیع می شود. به گفته برادی، این گیاه بومی آمریکای شمالی سرشار از فلاونوییدها، آلکیل آمیدها، فنل ها و پلی ساکاریدها است که همگی عملکردهای محافظتی در بدن دارند.

وی می گوید: قرن هاست که ریشه و سایر قسمت های این گیاه به طور سنتی برای مبارزه با سرماخوردگی، عفونت های تنفسی، عفونت های باکتریایی و التیام زخم ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

از شیر دوری کنید

پرهیز از شیر و سایر محصولات لبنی توصیه رایجی است که اغلب در هنگام بیماری و سرماخوردگی می شنویم.

با این حال، دل جونکو می گوید، هیچ مدرکی مبنی بر اجتناب از شیر در طول بیماری وجود ندارد.

وی همچنین گفت: اگر از عدم تحمل لاکتوز رنج می برید از نوشیدن شیر خودداری کنید. اما در غیر این صورت باید بدانید که شیر منبع عالی کلسیم و پروتیین است و برای مبارزه با بیماری ها مفید است.

عسل گلودرد و سرفه را تسکین می دهد

به گزارش ایندیپندنت نیوز، دل جونکو همچنین می گوید: عسل طبیعی دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد ویروسی است. همچنین، دارای خواص ضد التهابی است. اما نکته اینجاست که افزودن آن به چای قدرت فوق العاده آن را کاهش می دهد.

وی تصریح می کند: از حرارت دادن عسل خودداری کنید، زیرا در حین حرارت دادن پروتیین ها و آنزیم ها تغییر می کند و در نتیجه خواص مفید آنزیم ها از بین می رود. البته این بدان معنا نیست که از ترکیب عسل و چای به طور کامل اجتناب کنید، به خصوص اگر مریض هستید و این ترکیب برای شما آرامش بخش است.

برادی توصیه می کند مهم نیست که کدام داروی سرماخوردگی را انتخاب می کنید، ریه ها و مجاری بینی خود را مرطوب نگه دارید. همچنین داشتن رژیم غذایی متعادل، آبرسانی به بدن و رعایت بهداشت مناسب همگی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارند.

چگونه از سرماخوردگی پیشگیری کنیم؟

طبق دستورالعمل های «سرویس بهداشت عمومی انگلستان» (NHS)، فرد مبتلا به سرماخوردگی می تواند ویروس را از چند روز قبل از ظهور علایم تا زمانی که علایم از بین برود، به محیط اطراف منتقل کند. بنابراین در گام اول باید از افراد بیمار دوری کنید.

بهترین راه های پیشگیری از سرماخوردگی عبارتند از:

– دست های خود را مرتب با آب گرم و صابون بشویید.

– حوله یا وسایل شخصی فرد سرماخورده را از دیگران جدا کنید.

– در صورت آلوده شدن به این ویروس به چشم و بینی خود دست نزنید.

– ورزش تناسب اندام و سلامت عمومی اغلب از بیماری جلوگیری می کند.

– به یاد داشته باشید که واکسن آنفولانزا به پیشگیری از آنفولانزا کمک می کند. سرد نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ویتامین C چگونه از سرماخوردگی پیشگیری می کند؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ویتامین C چگونه از سرماخوردگی پیشگیری می کند؟"، کلیک کنید.