ورود 5000 اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران

مدیر واحد اتوبوسرانی تهران از ورود 5 هزار دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبر تینو مدرنمهدی الی زاده با تاکید بر اینکه بیش از ده سال است اتوبوس ها به روز نشده و این توقف طولانی مدت باعث کاهش رتبه اتوبوس های داخلی یا بخشی از خط تولید شده است، گفت: امسال بیش از 50 درصد بودجه شهرداری تهران است. فراتر رفت. وقف میدان شد و طبق برنامه چهارم توسعه تا پایان سال 1404 باید 7500 اتوبوس فعال داشته باشیم اما اتفاقی که در سال گذشته افتاد این بود که قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس با سازندگان داخلی منعقد شد که از این تعداد 2000 اتوبوس. گازوییل امضا شد اتوبوس و 500 تجهیزات برقی وجود دارد که قرار است تا پایان سال تحویل شهرداری تهران شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری تهران با یک شرکت چینی قرارداد خرید 2500 اتوبوس برقی 12 متری منعقد کرده است، گفت: به طور کلی تعداد اتوبوس های جدیدی که در داخل تولید و صادر می شود به 5 هزار دستگاه اتوبوس می رسد و در حال حاضر مذاکره در مورد خدمات پس از فروش اتوبوس های چینی در اختیار شرکت های تولید داخل قرار می گیرد و با توافق و پس از اولین پرداخت، قرار است طی 5 تا 6 ماه 2500 اتوبوس تحویل داده شود و طبق برنامه ریزی ها، 5000 اتوبوس به خارج از کشور ارسال شود. فعال و به روز شده تا در پایان سال اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس در خصوص ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شد، گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکنون 900 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است. شهرداری تهران و وعده های وزارت کشور تهران و این روند به گونه ای ادامه خواهد داشت که در آینده نزدیک اتوبوس هایی خواهیم داشت که کمبود راننده خواهند داشت.

وی همچنین درباره وضعیت تعمیر اتوبوس شرکت واحد نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال 500 دستگاه اتوبوس 18 متری نوسازی می شود و گفت: در کنار نوسازی و تعمیر اتوبوس ها، نوسازی می کنیم. ورود مینی بوس ها به چرخه فعالیت ها وجود دارد، زیرا طبق مهندسی در خطوط اتوبوسرانی فعالیت هایی انجام داده ایم، زیرا برخی از خطوط اتوبوسرانی مسافر کم دارند و به صرفه نیست که اتوبوس های 12 متری در این خطوط به کار گرفته شود، بنابراین از آنها استفاده می کنیم. مینی بوس ها این خطوط مسافر کمتری دارند و اتوبوس به خطوط مسافرتی بالا تزریق می شود.

الی زاده در خصوص عدم دریافت حقوق اتوبوسرانی بخش خصوصی تاکید کرد: 17 شرکت بخش خصوصی با شرکت واحد قرارداد دارند، بخشی از اتوبوس های تهران در اختیار شهرداری تهران است و بخشی دیگر قراردادی ندارند. متعلق به بخش خصوصی است، جایی که شرکت واحد در حقوق رانندگان مداخله می کند.

مدیر شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در خصوص علت تغییر جایگاه بانوان و آقایان در اتوبوس های بی آر تی با بیان اینکه برنامه ریزی خطوط گرم از سال گذشته آغاز شد و گلایه ها و برخوردهای زیادی در این خصوص داشتیم، گفت: سریع جاده ها با وجود کمک و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نتوانستیم موتورسیکلت ها را ساماندهی کنیم و این ترمز ناگهانی اتوبوس ها و تعداد بالای سرنشینان زن در اتوبوس های تندرو باعث تصادف می شود.

الی زاده با بیان اینکه خانم ها در تصادفات آسیب پذیرتر هستند و در تصادفات مجروح می شوند، گفت: توجه داشته باشید که تعداد مسافران زن در خطوط سریع السیر در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و به فضای بیشتری و در عقب نیاز دارند و اتوبوس دارای فضای بیشتر.” در مقایسه فضایی در مقابل آنها وجود دارد و این تغییر فضا باعث رضایت مسافران شده است.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورود 5000 اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورود 5000 اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران"، کلیک کنید.