وجود فلزات سنگین در نمک های تصفیه نشده / خطر سرطان زایی این نمک ها

وجود فلزات سنگین در نمک های تصفیه نشده / خطر سرطان زایی این نمک ها

کارشناس سازمان غذا و دارو به وجود فلزات سنگین در نمک های تصفیه نشده و مختلف اشاره کرد و گفت: نمک دریا و نمک های رنگی دارای ناخالصی های مختلفی هستند که در این میان سرطان زایی فلزات سنگین به اثبات رسیده است.

به گزارش تینو مدرن، یوسف صادقیان امین با اشاره به اینکه نمک خوراکی چه از معادن سنگ نمک و چه از آب دریا، ناخالصی زیادی دارد، اظهار داشت: ناخالصی از آن جهت اهمیت دارد که عوارض بد و مسمومیت در بدن انسان ایجاد می کند.

وی همچنین گفت: نمک های تصفیه نشده حاوی مواد سنگینی مانند سرب، جیوه، کادمیوم، آرسنیک و … هستند و هر کدام از آن عناصر برای سلامتی بدن انسان مضر هستند. به همین دلیل لازم است در طی فرآیند تصفیه، این ناخالصی ها را از نمک غذا جدا کرده و نمک را از نظر وجود این ناخالصی ها به حد استاندارد و بهینه برسانیم.

این کارشناس مواد غذایی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای کاهش شیوع نقرس و بیماری های ناشی از کمبود ید سیاست افزودن ید به نمک را در پیش گرفته است و اکنون همه کارخانه های نمک باید این سیاست را اجرا کنند. «ید» طبق توصیه وزارت بهداشت به نمک خوراکی اضافه می شود، استفاده از نمک خوراکی یددار تصفیه شده تنها راه ورود ید به بدن برای انجام وظایف مهم مربوط به این ریزمغذی است؛ عدم دریافت ید کافی برای بدن با عوارض بی شماری مانند گواتر، ناهنجاری های مادرزادی، افزایش بروز سقط جنین و مرده زایی، کم کاری مادرزادی تیرویید و اختلالات شناختی همراه است و از این رو، وزارت بهداشت بر مصرف نمک یددار تصفیه شده تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود توصیه های وزارت بهداشت برای مصرف نمک یددار فیلتر شده، همچنان برخی معتقدند نمک دریا و نمک های رنگی برای بدن مفید است. اساساً نمک دریا نمکی است که از حل کردن آب دریا به دست می آید، اما این نمک ها تصفیه نمی شوند و حاوی ناخالصی های مختلف از جمله فلزات سنگین هستند که سرطان زا بودن آن ها به اثبات رسیده است.

به گفته صادقیان، نمک دریایی موجود در بازار ایران در واقع نمک چاه ها یا دریاچه های خشک شده است که علاوه بر حذف ناخالصی ها، بیشتر آنها حاوی مواد خطرناکی از جمله مواد سمی هستند که وارد آب های سطحی و فاضلاب می شوند. در این دریاچه ها دریاچه ها و سطح ید آنها کم یا کمبود ید است و نیاز روزانه به ید را برآورده نمی کند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وجود فلزات سنگین در نمک های تصفیه نشده / خطر سرطان زایی این نمک ها" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وجود فلزات سنگین در نمک های تصفیه نشده / خطر سرطان زایی این نمک ها"، کلیک کنید.