هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها

به گزارش تینو مدرن، سازمان هواشناسی کشور از افزایش فعالیت سامانه بارشی با هشدار نارنجی خبر داد.

تینو مدرن در خبر خود نوشت: سازمان هواشناسی کشور در این خصوص اعلام کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی از یکشنبه 14 فروردین تا دوشنبه 15 فروردین ماه افزایش می یابد. در مناطق کوهستانی و سردسیر باران می بارد.

این سامانه روز یکشنبه 14 بهمن ماه در مناطق جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، کرماشان، ایلام، غرب و جنوب لرستان، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویرا اجرا می شود. احمد نیمه شمالی بوشهر شمال و غرب فارس و روز دوشنبه 15 فروردین نیمه جنوبی همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، لرستان را تحت تاثیر قرار می دهد. جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس.

در نتیجه این تهدید می توان شاهد ریزش جاده، کاهش دید، اختلال در پروازهای جاده ای، ریلی و هوایی، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان جاده ها و رودخانه ها، بارش برف در مناطق کوهستانی، احتمال بارش برف بود. برف، رعد و برق، رانش زمین و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و آسیب به صنعت کشاورزی توصیه می شود به شهروندان توصیه می شود در سفر با خودرو وسایل لازم و سوخت کافی به همراه داشته باشند. سواحل و بستر رودخانه ها و چشمه ها، پرهیز از فعالیت های کوهستانی، جلوگیری از چرای حیوانات و رفتن عشایر به حاشیه رودخانه ها و مکان های مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرها، کشیدن کانال ها و آبراهه ها در مناطق سردسیر، آماده سازی برف از ادوات کشاورزی منتقل شده به پشت بام توسط دستگاه های ذیربط.

هشدار نارنجی شدیدتر از اخطار زرد است و در این نوع اخطار انتظار می رود که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسیول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها"، کلیک کنید.