نیسان، پایان عمر خودروهای بنزینی را اعلام کرد /عکس

امیر مسعود عابدین_ خودروساز ژاپنی نیسان اعلام کرده است که تقریبا سرمایه گذاری در فناوری جدید موتورهای احتراق داخلی بنزینی را به پایان رسانده است و در حال گذار از خودروهای معمولی به مدل های تمام الکتریکی با فناوری e-Power نیسان است. این فناوری یک ترکیب هیبریدی غیرمعمول است که در آن موتور احتراقی به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند و چرخ ها را مستقیماً به حرکت در نمی آورد.

نیسان از پایان عمر خودروهای بنزینی خبر داد/ عکس

نیسان می خواهد بازده حرارتی موتور احتراق داخلی را تا 50 درصد افزایش دهد تا مصرف سوخت را در این خودروهای هیبریدی بهینه کند. این خودروساز چندین سال است که روی این فناوری کار می کند و در اوایل سال 2021 اعلام کرد که نمونه اولیه e-Power در طول آزمایش موفقیت آمیز بوده است.

تویوتا، مزدا و سوبارو معتقدند که می توانند با تغییر موتورهای احتراق داخلی به سوخت های تقریباً بدون کربن زنده بمانند. هوندا همچنین می خواهد تا سال 2040 یک برند تمام الکتریکی در تمام بازارهای اصلی (از جمله آمریکای شمالی) باشد.

منبع: موتور 1

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نیسان، پایان عمر خودروهای بنزینی را اعلام کرد /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نیسان، پایان عمر خودروهای بنزینی را اعلام کرد /عکس"، کلیک کنید.