نرخ تعرفه های خدمات بهداشتی درمانی 1403 اعلام شد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از تصویب و تعیین نرخ خدمات سلامت در سال 1403 در اولین جلسه مجمع دولت در سال جدید خبر داد.

رضا لاری پور در گفت وگو با دکتر تینو مدرنوی به مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر افزایش 46 درصدی قیمت دارو در سال 1403 که باید برای تصویب نهایی به تصویب هیات دولت می رسید، اشاره کرد و گفت: هرچند پیش از این قیمت ها به هیات دولت نمی رسید. ابتدای سال 1403 در سال جدید، امسال با پیگیری مدیر کل سازمان نظام پزشکی و با حمایت و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین جلسه هیات وزیران و در مقایسه با سال گذشته، نرخ تعرفه ها تصویب شد.

وی در این خصوص گفت: اگرچه رقمی که در شورای عالی بیمه با حضور همه ذینفعان تصویب شد 46 درصد بود اما این رقم به دلیل تغییرات دولتی بوده است. اما نکته مهم این است که میزان رشد برخی از مولفه های تعرفه مانند ویزیت، مولفه فنی و مولفه تخصصی سعی شده است با نرخ تورم رسمی تلفیق و منطبق باشد زیرا در غیر این صورت بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و خدمات بهداشتی و درمانی ارایه دهندگان آنها با ضرر بزرگی روبرو هستند و خطر تعطیلی بسیاری از کلینیک ها و مراکز درمانی وجود دارد.

لاری پور ادامه داد: بنابراین تعداد مراجعات رسمی بر اساس مقادیر کلی حدود 50 درصد خواهد بود و همچنین پیش بینی می شود تعداد مولفه های فنی و حرفه ای گلوبال 40 درصد افزایش یابد، بنابراین مراکز درمانی. در سال 1403 با این نرخ تعرفه حداقل عمر دارند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: با توجه به یخ زدگی قیمت ها در سال های گذشته هر قیمتی به این میزان افزایش یافت که برای اولین بار و پس از تلاش و همکاری بسیاری از ذی نفعان حتی بیمه شد. . شرکت های سراسر کشور اما این تعداد جبرانی برای مراکز درمانی و جامعه پزشکی نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید نرخ «تعدیل» را که ممکن است استانداران در مراکز استان ها و مراکز کمتر برخوردار و حتی در برخی مناطق کمتر برخوردار نرخی بالاتر از نرخ مصوب گمرکی اعمال کنند، حذف شود. برای حفظ جامعه پزشکی در نظر گرفته شود

لاری پور همچنین گفت: امیدواریم گمرک جدید به زودی اعلام شود و قیمت مصوب از ابتدای فروردین اعمال شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نرخ تعرفه های خدمات بهداشتی درمانی 1403 اعلام شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نرخ تعرفه های خدمات بهداشتی درمانی 1403 اعلام شد"، کلیک کنید.