موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسراییل

به گزارش تینو مدرن، هیات دولت عربستان سعودی امروز (سه شنبه) بار دیگر از جامعه جهانی خواست به مسوولیت هایش درباره متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه عمل کند.

هیات دولت این کشور همچنین تاکید کرد ریاض از حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشتشان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز هفته گذشته به دنبال وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تاکید کرد ممانعت بر سر این امر به تقویت سرکشی اسراییل و ادامه نقض قوانین بین المللی می انجامد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به تقویت سرکشی رژیم اشغالگر اسراییل و ادامه نقض قوانین بین المللی بدون وجود هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه کمک می کند و هیچ گونه کمکی به برقراری صلح نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین تاکید کرد: بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم به مسوولیت هایش در زمینه توقف تجاوزگری اشغالگران اسراییلی به غیر نظامیان در غزه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ذیربط عمل کند.

با گذشت 200 روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در این باریکه در گزارشی اعلام کرد: پس از گذشت 200 روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، 41 هزار و 183 نفر در جرگه شهیدان و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی 34 هزار و 183 نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

این گزارش با دسته بندی شهدای یاد شده آورده است: در طی این 200 روز، 14 هزار و 778 کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و 30 نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در همین مدت، 9 هزار و 752 نفر از زنان نوار غزه نیز بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم اسراییل به شهادت رسیده اند. صهیونیست ها در طی این مدت 485 نفر از کادر درمان، 67 نفر از کارکنان هلال احمر و نهادهای امدادی و 140 نفر از خبرنگاران را هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسراییل" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسراییل"، کلیک کنید.