مصرف کدام ویتامین ها برای مردان ضروری است؟/ 5 ویتامین و مکمل مفید برای سلامت مردان

الهه جفرزاده: داشتن یک رژیم غذایی متعادل راهی برای دریافت مواد مغذی ضروری در بدن است. اما با این وجود، ممکن است دریافت تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامتی ممکن نباشد. نیازهای غذایی منحصر به فرد هر فرد به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی دارد. علاوه بر این، متغیرهایی مانند مصرف الکل، مصرف کافیین و حتی سفر نیز می توانند در این موضوع نقش داشته باشند. به عنوان مثال، کسانی که مقدار زیادی الکل مصرف می کنند در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند.

در زیر برخی از ویتامین ها و مکمل های مهم و ارزشمند برای سلامت مردان آورده شده است:

خستگی د

ویتامین D می تواند سطح تستوسترون سالم را در مردان افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D عاملی برای کاهش تستوسترون است و کمبود تستوسترون باعث می شود مردان مستعد ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی مانند کمبود خواب، کمبود انرژی و متابولیسم یا اختلالات جنسی باشند. در نتیجه، مصرف ویتامین D بخش مهمی از سلامت مردان است.

ویتامین D همچنین با افزایش جذب کلسیم، نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان دارد. علاوه بر این، ویتامین D با عملکرد خوب سیستم ایمنی مرتبط است. با این حال، بسیاری از مردان دچار کمبود ویتامین D هستند زیرا در طول روز به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنند یا غذاهای غنی از ویتامین D نمی خورند، بنابراین مصرف مکمل می تواند کمک کننده باشد.

چه ویتامین هایی برای مردان لازم است؟ / 5 ویتامین و داروی مفید برای سلامت مردان

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن از جمله: ریکاوری عضلات، سنتز پروتیین، عملکرد عصبی و غیره ضروری است. منیزیم در دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، بادام هندی، لوبیا سیاه، موز و اسفناج یافت می شود.

مکمل های منیزیم نیز مفید هستند. طبق تحقیقات، مکمل منیزیم می تواند سطح تستوسترون خون را در مردان بهبود بخشد و سلامت عضلات را افزایش دهد. مصرف توصیه شده منیزیم برای مردان 400 تا 420 میلی گرم در روز (هم از رژیم غذایی و هم از مکمل ها) است.

چه ویتامین هایی برای مردان لازم است؟ / 5 ویتامین و داروی مفید برای سلامت مردان

امگا 3

امگا 3 اسیدهای چرب چند غیر اشباع هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. امگا 3 به سلامت قلب، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می کند. امگا 3 در ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی و در غذاهایی مانند دانه کتان، دانه چیا و گردو به وفور یافت می شود. اگر امگا 3 کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید با مصرف مکمل امگا 3 جبران کنید.

چه ویتامین هایی برای مردان لازم است؟ / 5 ویتامین و داروی مفید برای سلامت مردان

گروه ویتامین ها ب

ویتامین های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین های B شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5)، B6 (پیریدوکسین)، بیوتین (B7)، فولات (B9) و B12 است. این ویتامین ها همچنین با تولید انتقال دهنده های عصبی که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی مهم هستند به یک سیستم عصبی سالم کمک می کنند.

علاوه بر این، ویتامین های B6 و B12 برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند زیرا به تنظیم سطح هموسیستیین و تولید گلبول های قرمز خون کمک می کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می توانند بر سطح ویتامین B در بدن تاثیر بگذارند. نوشیدن الکل می تواند مانع از جذب بسیاری از ویتامین های گروه B شود. افزایش سطح استرس می تواند برخی از ویتامین های B، به ویژه ویتامین B6 را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک مرحله ضروری است. مکمل های B کمپلکس که شامل تمام ویتامین های گروه B در رژیم غذایی شما می شود.

چه ویتامین هایی برای مردان لازم است؟ / 5 ویتامین و داروی مفید برای سلامت مردان

روی (فلز روی)

روی فواید بسیار مهمی برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه تناسلی مردان از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون دارد. سطح کافی روی برای حفظ سطح تستوسترون سالم که در میل جنسی و رشد عضلات نقش دارد، مهم است. روی همچنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، کمک به فعال کردن آنزیم های دخیل در پاسخ ایمنی و ارتقای سلامت کلی مفید است.

غذاهای غنی از روی: گوشت، عدس، دانه ها، شیر و تخم مرغ. اگر مردان مکمل روی مصرف می کنند، باید مراقب باشند که از 40 میلی گرم در روز تجاوز نکنند. زیرا مصرف زیاد روی می تواند منجر به کمبود مس شود.

چه ویتامین هایی برای مردان لازم است؟ / 5 ویتامین و داروی مفید برای سلامت مردان

6 غذایی که مردان باید روزانه بخورند

این نوشیدنی برای مردان خطرناک است

مردان بالای 40 سال نباید از این غذاها استفاده کنند

منبع: takecareof

47232

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصرف کدام ویتامین ها برای مردان ضروری است؟/ 5 ویتامین و مکمل مفید برای سلامت مردان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصرف کدام ویتامین ها برای مردان ضروری است؟/ 5 ویتامین و مکمل مفید برای سلامت مردان"، کلیک کنید.