مروری بر مهمترین رویداد های علمی و فناوری سال 1402

تینو مدرن گزارش می دهد؛

نگاهی به مهمترین رویدادهای علمی و فناوری سال 1402

افزایش سرعت انتقال فناوری در بخش های مختلف و افزایش بهره وری و نوآوری مواد مختلف یکی از دغدغه های اکوسیستم فناوری و نوآوری برای گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد علمی است. یکی از راه های این فرآیند برگزاری فعالیت های مختلف است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری تینو مدرن، یکی از راهکارهای مهم معاونت علمی و فناوری و اقتصاد علمی در سال گذشته اجرای فعالیت های مهم علم و فناوری بود. اتفاقاتی که سهم مهم و ارزنده ای در توسعه و توسعه اقتصاد علمی و توسعه اقتصادی کشور داشت. در این گزارش از مهم ترین رویدادهای علمی سال 1402 که برای اولین بار انجام شد صحبت می کنیم.

بررسی مهمترین مسایل حقوق باروری

در ابتدای سال 1401 روجی با شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی»، «قانون انتخابات علم محور» به تصویب شورای یازدهم شورای اسلامی رسید. قانونی که به تصویب مقام معظم رهبری و رییس جمهور رسیده بود بارها پیش بینی شده بود که کلیه مفاد این قانون به سرعت و صحیح اجرا شود. برخی از مصادیق دستاوردهای این قانون بحث تولید محصولات علمی و خروج از تشریفات مناقصه است. حدود 160 میلیون دلار برای اولین بار با شرکت های علمی امضا شده است که حدود 1.3 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی است. تاثیر تصویب این قانون در توسعه صندوق نوآوری نیز موثر بوده است، بنابراین هییت نظارت صندوق افزایش سرمایه صندوق به 100 همات را تصویب کرد.

اگرچه این قوانین به وضوح چالش های اقتصاد علمی را در اجزای خود شناسایی می کنند، اما لزوم پیوند و یکپارچگی بین اجزا و دمیدن روح لازم برای رسیدن به اهداف آن دیده می شود. اهمیت این موضوع در شهریور 1402; سال با سمعک رشد تولید و کنترل تورم، اولین فعالیت ملی «پایش گام تولید مبتنی بر علم» با هدف تحلیل و بررسی میزان موفقیت و شکست و دلایل و چالش های اجرای محصول مزین شد. قانون و با توجه به نقش نظارتی شورای اسلامی و ارایه گزارش از دستگاه های مختلف انتظامی با حضور ماموران نیروی انتظامی، شرکت های علمی و فعالان اکوسیستم فناوری و دستگاه های اجرایی. طبق قانون در محل شورای اسلامی برگزار می شود.

توسعه اکوسیستم دانش بنیان با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری

یکی از الزامات اساسی برای توسعه محصولات فناورانه و نوآورانه، تجاری سازی آنها و رونق شرکت های علم محور، ایجاد بسترها و زمینه های سرمایه گذاری است، از این رو معاونت عملی اقتصاد، فناوری و علم بر آن است تا به این موضوع اشاره کند. . ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری برای رشد حداکثری تولیدات دانش بنیان و جذب منابع مالی جدید برای حوزه اقتصاد دانش بنیان، اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با دوازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس، اولین. رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری با عنوان کوتاه «فینوتکس» در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

رویدادی با هدف توسعه و اعتلای کشور، توسعه اکوسیستم علمی و اقتصاد علمی و در نهایت توسعه اقتصاد کشور، دست اندرکاران این عرصه را زیر یک سقف گرد هم آورد.

در این رویداد 6 کارگاه آموزشی با عناوین «روش های تامین مالی نوآوری و سرمایه گذاری»، «تحول دیجیتالی در صنعت مالی»، «ظرفیت بازار سرمایه برای شرکت های علمی»، «فرایند صادرات محصولات فناورانه و خدمات دانش بنیان» برگزار شد. “. «حمایت مالی پارک های علم و فناوری از شرکت های فناور و نوآور» و «آغاز روش های ارزیابی و اعتبارسنجی در شرکت های علم و فناوری» با حضور اساتید و افراد با تجربه در این حوزه برگزار شد. تامین مالی نوآوری

محرومیت زدایی با استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان

برنامه ملی «آبادیران» با ایده نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد علمی نخست وزیری طراحی شده است. این برنامه با هدف توسعه و آبادانی کشور به منظور ارایه «راه حل برای چالش های مناطق کم تحصیلات و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت های محلی مناطق کم برخوردار» با استفاده از ظرفیت. از شرکت های مبتنی بر علم، خلاق و فناورانه و سایر عناصر اکوسیستم نوآوری و فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد علم ریاست جمهوری خردادماه سال گذشته نخستین نمایشگاه آبادیران را در مصلی تهران برگزار کرد.

در این نمایشگاه 130 قرارداد تفاهم و 53 قرارداد همکاری بین شرکت های علمی و موسسات ضد امتیازی منعقد شد. در این نمایشگاه بیش از 60 قرارداد همکاری مشترک به ارزش یک هزار و 80 میلیارد ریال بین بنیاد علوی و تفاهم نامه مشورتی با شرکت های علمی منعقد شد.

همچنین کمیته یاری امام خمینی (ره) دو قرارداد همکاری مشترک در زمینه صادرات محصولات علمی و 40 قرارداد با بازرگانان برای بکارگیری متقاضیان در کارهای علمی، فناوری و خلاقانه امضا کرد. در این دوره از نمایشگاه، 60 مورد تفاهم نیز با رهبران حرفه ای در زمینه های علمی، خلاقانه و فناوری انجام شد. همچنین قراردادهای همکاری مشترک اداره احسان در دو بخش قرارگاه نوآوری (هشت قرارداد و سه قرارداد) و قرارگاه آموزشی عدالت (10 قرارداد) به ارزش 30 میلیارد ریال منعقد شد.

تمرکز بر اقتصاد دایره ای با رویکرد صنایع غذایی

موضوع اقتصاد دورانی برای اولین بار در سال 1375 مطرح شد و به مرور زمان این ادبیات تکمیل شد. در ابتدا فقط بحث تبدیل زباله به کالای تولیدی مطرح بود، اما به مرور زمان این موضوع گسترش یافت و از بحث بازیافت فراتر رفت، به طوری که امروزه به عنوان یکی از سیاست های اصلی کشورها و اروپایی ها مطرح می شود. این اتحادیه از سال 2020 برنامه کاری خود را اجرا خواهد کرد. در این راستا آغاز شده است.

آمارها نشان می دهد که دنیا به عنوان یک استراتژی وارد این عرصه شده است و ایران باید در این زمینه گام های جدی تری بردارد و از مشکل حل مشکلات دفن زباله خارج شود. اهمیت این موضوع باعث شده تا مرکز توسعه اقتصاد علمی آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اقتصاد علمی ریاست جمهوری اولین رویداد ملی کاربرد فناوری را در دی ماه برگزار کنند. 1402. در اقتصاد دایره ای با موضوعاتی چون «جمع آوری و تولید حشرات مفید (میلوروم)، زنبورها، سربازان، حشرات و …»، «امنیت غذایی و اقتصاد دایره ای»، «جداسازی پسماندهای شهری، کشاورزی و صنعتی». “کشاورزی و نگهداری میکروارگانیسم ها (جلبک ها، مخمرها و باکتری های مفید و …)”، “تبلیغات، بازاریابی و روش های نوین فروش و صادرات در حوزه اقتصاد دایره ای” و “ماشین آلات و زیرساخت های مورد نیاز در بازیافت” ساماندهی می شود. .

پیوند شرکت های مبتنی بر علم به بخش های مهم اقتصادی

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد علمی ریاست جمهوری در سمت های جدید خود بر حوزه اقتصاد علمی تمرکز دارد، از این رو این معاونت نخستین رویداد عشایران (نمایشگاه ملی علوم ایران) را برگزار کرد. اقتصاد) تحت عنوان “کشاورزی مدرن و مولد” در بهمن ماه سال گذشته هدف اصلی وی از برگزاری چنین رویدادی، ارتباط شرکت های علم محور با بخش های مهم اقتصادی مانند غذا و کشاورزی و مشکلات احتمالی آنها از جمله رسیدگی به صدور مجوز و نفوذ در بازار.

این فعالیت با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان رییس جمهور ربیع و وزیر جهاد کشاورزی و حدود 50 شرکت برجسته علمی فعال در حوزه مواد غذایی و کشاورزی و 6 محصول جدید کشاورزی برگزار شد. زمینه مبتنی بر دانش شامل بیوگارد (اولین پروبیوتیک گیاهی، کود- قارچ کش)، هایپرلایف (پروبیوتیک مقاوم در برابر حرارت)، بلوز الکترونیک، کیدی گارد، بیوبیون و انواع ذرت سینگل کراس هیبرید45. توضیح دادن.

تشویق به ورود صنایع به توسعه فناوری های نوین

فناوران پیشروان اکوسیستم فناورانه هستند که با ایده ها و نوآوری های خود برای به کارگیری فناوری های روز نقش اساسی در توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور ایفا می کنند. کمک به بهبود و افزایش سرعت رشد این اکوسیستم با ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده های جدید این عناصر کلیدی قابل تحقق است.

در همین راستا معاون نخست وزیری علم، فناوری و اقتصاد علمی در اسفند 1402 با همکاری شهر اصفهان و پژوهشی، با هدف حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت های فناور، تشویق به ورود کرد. صنایع بزرگ و شرکت های دارای فناوری در توسعه فناوری های نوین، افزایش رشد شرکت ها فناوری، یکپارچه سازی، هم آفرینی و رقابت فناوری های کشور، اولین رویداد NEXT (نوآوری کارآفرینان پیشرو برای توسعه) با شعار “پیشرفته” ایران با فناوری های نوین» در 3 بخش «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت»، «ارتباطات، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی» برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این مناسبت که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد علمی ریاست جمهوری و وزیر علوم برگزار شد، از 12 طرح برگزیده این سه حوزه تجلیل شد. ; پروژه های فناورانه ای که در عین رفع نیاز کشور و درآمدزایی قابل تجاری سازی است. هدف اصلی این جایزه معرفی و حمایت از ایده هایی در زمینه فناوری های نوآورانه برای تحقق “رویای نهایی” این پیشگامان اکوسیستم بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مروری بر مهمترین رویداد های علمی و فناوری سال 1402" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مروری بر مهمترین رویداد های علمی و فناوری سال 1402"، کلیک کنید.