دهقانی: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند

در رویداد مانوین مطرح شد؛

دهقانی: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن، امروز بعدازظهر در آیین افتتاحیه نخستین رویداد مانوین که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در پارک فناوری پردیس برگزار شد، از 5 پیشکسوت فعال در حوزه های توسعه مفهوم فناوری های نرم، توسعه فناوری های آموزشی، توسعه اکوسیستم انیمیشن، توسعه صنایع خلاق تقدیر به عمل آمد.

فعالان حوزه فناوری های قرآنی و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه، برنامه تلویزیونی محفل، حوزه فناوری های زبان فارسی و توسعه زبان فارسی، بازی موبایلی آمیرزا، حوزه توسعه ادبیات حل مسایل اجتماعی و زیرساخت فناوری های نرم و خانه اندیش ورزان نیز به عنوان فعالیت های شاخص تقدیر شدند. در پایان نیز از سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد.

جایگاه شرکت های خلاق باید حفظ شود 

روح اله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این آیین افتتاحیه نخستین رویداد مانوین گفت: ما دارای دو ارزش هستیم که این قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می شود. علم عموما دارای مبنای عقلی و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی افزود: هنر و فرهنگ از ابزارهای قلب است که هنرهایی مانند موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می رود. 

به گفته وی، ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد باعث ظهور بنگاه های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می کند. 

وی یادآورشد: منظور از تولید ارزش، ثروت آفرینی نیست. فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد و  این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت های دانش بنیان خلاق را رقم می زند. 

وی عنوان کرد: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می دهد. در خواست من این است که جایگاه شرکت های خلاق که در حوزه های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید شده است.

دهقانی گفت: بر اساس این قانون نگاه ما به شرکت های خلاق حفاظت کنندگی داشته باشد چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت ها با سایر حوزه ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد:  این حوزه در حل مسایل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دهقانی: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دهقانی: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند"، کلیک کنید.