خبر خوش برای سربازان؛ این سازمان خوش نام سرباز امریه می گیرد

به گزارش تینو مدرن، اشکان جعفر کریمی مدیرکل هماهنگی خدمات عمرانی و روستایی نیروهای مسلح مجوز استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در مراکز آتش نشانی روستایی را به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور داد. با اعلام این خبر، گفت: این مجوز بر این اساس به شرح زیر است و با توجه به چالش های دهیاری ها برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز ایستگاه های آتش نشانی روستایی، فرماندهی کل نیروهای مسلح دستوری صادر کرد که بر اساس آن ، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی از نیروهای فعال در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری غیرپزشکی طراحی شده برای استفاده در ایستگاه های آتش نشانی روستایی با محوریت اقشار محروم. مناطق کمتر توسعه یافته کشور

فارس نوشت: وی خاطرنشان کرد: تاکنون 938 ایستگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با رعایت حداقل استانداردهای لازم برای ارایه خدمات ایمنی و آتش نشانی به جوامع روستایی کشور برنامه ریزی شده است. تعداد ایستگاه ها به تدریج افزایش می یابد. وی همچنین گفت: یکی از بزرگترین چالش های این واحدها تامین نیروی انسانی مورد نیاز است و با توجه به کمبود منابع اعتباری در روستاها استفاده از توان نیروهای ضربت می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. کریمی درباره اثربخشی این موضوع نیز گفت: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز دریافتی از ستاد کل نیروهای مسلح، بیش از 350 نیروی فرماندهی در مراکز آتش نشانی روستاها تعیین و به کار گرفته شدند و این امر باعث فعال شدن این مراکز شد. ایستگاه ها و ارایه خدمات هوشمند شبانه روزی در بسیاری از آنها.

وی همچنین گفت: در تعدادی از دهستان ها به غیر از خدمات آتش نشانی، نیروهای فرماندهی به اهالی روستاها نیز آموزش های امنیتی ارایه کردند که در بهبود وضعیت امنیتی روستاها بسیار موثر بود. مدیرکل هماهنگی خدمات عمرانی و روستایی در پایان یادآور شد: در خصوص اعطای مجوز جدید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه ای برای هماهنگی در استفاده صحیح از این توان برگزار کرد. دفتر سیاست گذاری و رصد راهبردی پدافند ارتباطات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان، مسیولان و نمایندگان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد.

4747

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خبر خوش برای سربازان؛ این سازمان خوش نام سرباز امریه می گیرد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خبر خوش برای سربازان؛ این سازمان خوش نام سرباز امریه می گیرد"، کلیک کنید.