تمام نکات درس ۳ زبان هشتم: گرامر و واژگان برای کسب ۲۰

نکات درس ۳ زبان هشتم
درس سوم زبان هشتم، با عنوان My Abilities، یکی از پایه های اساسی برای بیان توانایی ها و مهارت های فردی در زبان انگلیسی است. این درس به شما کمک می کند تا با ساختارهای گرامری can و good at به سادگی و دقت، آنچه را که می توانید انجام دهید یا در آن مهارت دارید، به دیگران معرفی کنید. تسلط بر این مباحث نه تنها برای کسب نمره عالی در امتحانات ضروری است، بلکه اعتماد به نفس شما را در مکالمات روزمره انگلیسی نیز افزایش می دهد. در ادامه این مقاله، به صورت گام به گام و با مثال های فراوان، تمامی نکات مهم این درس را بررسی خواهیم کرد تا هیچ نکته ای برای شما مبهم نماند.
گرامر درس ۳ زبان هشتم – بیان توانایی ها (Expressing Abilities)
درس سوم زبان انگلیسی پایه هشتم، به طور ویژه بر روی چگونگی بیان توانایی ها و مهارت های افراد تمرکز دارد. این بخش از گرامر زبان انگلیسی، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به ما امکان می دهد تا به راحتی درباره کارهایی که می توانیم انجام دهیم یا در آن ها تبحر داریم، صحبت کنیم. برای بیان این توانایی ها، دو ساختار اصلی وجود دارد: استفاده از فعل کمکی can و عبارت be good at. هر یک از این ساختارها کاربردها و قواعد خاص خود را دارند که در ادامه به تفصیل توضیح داده می شوند.
ساختار و کاربرد Can برای بیان توانایی
فعل کمکی can یکی از پرکاربردترین افعال در زبان انگلیسی است که برای بیان توانایی، اجازه، یا درخواست مودبانه به کار می رود. در درس سوم زبان هشتم، تمرکز اصلی بر روی کاربرد can برای بیان توانایی های فیزیکی، ذهنی، یا عمومی است. این فعل همیشه قبل از یک فعل اصلی به صورت ساده (بدون to) می آید.
ساختار جملات مثبت با Can
برای ساختن جمله مثبت با can، ساختار بسیار ساده ای وجود دارد:
- فاعل (Subject)
- can
- فعل اصلی (Base form of Verb)
- ادامه جمله (Rest of the sentence)
در این ساختار، can برای تمام فاعل ها (I, you, he, she, it, we, they) بدون تغییر باقی می ماند. یعنی برخلاف برخی افعال دیگر، نیازی به اضافه کردن s به can برای سوم شخص مفرد نیست.
مثال ها:
- I can swim. (من می توانم شنا کنم.)
- You can speak English. (تو می توانی انگلیسی صحبت کنی.)
- He can play the guitar. (او می تواند گیتار بزند.)
- She can draw beautiful pictures. (او می تواند تصاویر زیبایی بکشد.)
- We can run fast. (ما می توانیم سریع بدویم.)
- They can solve difficult problems. (آن ها می توانند مسائل دشوار را حل کنند.)
ساختار جملات منفی با Can
برای منفی کردن جملات با can، کافی است کلمه not را بعد از can اضافه کنیم. شکل کوتاه و رایج آن cannot یا can’t است.
- فاعل (Subject)
- cannot / can’t
- فعل اصلی (Base form of Verb)
- ادامه جمله (Rest of the sentence)
مثال ها:
- I cannot / can’t swim. (من نمی توانم شنا کنم.)
- He cannot / can’t play the piano. (او نمی تواند پیانو بزند.)
- They cannot / can’t speak French. (آن ها نمی توانند فرانسوی صحبت کنند.)
ساختار جملات سوالی با Can
برای ساختن جمله سوالی (بله/خیر) با can، کافی است جای can و فاعل را عوض کنیم.
- Can
- فاعل (Subject)
- فعل اصلی (Base form of Verb)
- ادامه جمله (Rest of the sentence)؟
مثال ها:
- Can you swim? (آیا می توانی شنا کنی؟)
- Can he play chess? (آیا او می تواند شطرنج بازی کند؟)
- Can they understand Arabic? (آیا آن ها می توانند عربی بفهمند؟)
برای پاسخ کوتاه به این سوالات از Yes, Subject + can یا No, Subject + can’t استفاده می کنیم.
- Can you swim? Yes, I can. / No, I can’t.
- Can she sing? Yes, she can. / No, she can’t.
تمرین ۱: جمله سازی کوتاه با Can
در هر یک از موارد زیر، جملاتی با استفاده از can یا can’t بسازید تا توانایی یا عدم توانایی را بیان کنید.
- شما می خواهید بگویید که می توانید فوتبال بازی کنید.
- شما نمی توانید خیلی خوب انگلیسی صحبت کنید.
- می خواهید از دوستتان بپرسید آیا می تواند دوچرخه سواری کند.
- برادرتان می تواند نقاشی های زیبایی بکشد.
- می خواهید بگویید گربه تان نمی تواند پرواز کند.
ساختار و کاربرد Good at برای بیان مهارت
عبارت be good at (به معنای در کاری خوب بودن یا در کاری مهارت داشتن) برای بیان مهارت های خاص در یک زمینه مشخص یا یک فعالیت به کار می رود. برخلاف can که توانایی های کلی را بیان می کند، good at بر روی کیفیت و سطح مهارت شما در انجام یک کار تأکید دارد.
ساختار جملات با be good at
ساختار این عبارت به صورت زیر است:
- فاعل (Subject)
- فعل to be مناسب (am/is/are)
- good at
- اسم (Noun) یا فعل با پسوند -ing (Gerund / V-ing)
- ادامه جمله (Rest of the sentence)
نکته بسیار مهم این است که بعد از good at باید از یک اسم یا یک فعل به صورت V-ing استفاده شود. هیچ گاه بعد از good at از شکل ساده فعل استفاده نمی کنیم.
مثال ها:
- I am good at math. (من در ریاضیات خوب هستم.)
- She is good at drawing. (او در نقاشی کشیدن خوب است.)
- They are good at playing volleyball. (آن ها در والیبال بازی کردن خوب هستند.)
- He is good at cooking. (او در آشپزی خوب است.)
- We are good at learning new languages. (ما در یادگیری زبان های جدید خوب هستیم.)
ساختار جملات منفی با be good at
برای منفی کردن این جملات، not را بعد از فعل to be قرار می دهیم.
- فاعل (Subject)
- فعل to be مناسب (am/is/are) + not
- good at
- اسم (Noun) یا فعل با پسوند -ing (Gerund / V-ing)
- ادامه جمله (Rest of the sentence)
مثال ها:
- I am not good at singing. (من در خوانندگی خوب نیستم.)
- She isn’t good at playing basketball. (او در بسکتبال بازی کردن خوب نیست.)
- They aren’t good at chemistry. (آن ها در شیمی خوب نیستند.)
ساختار جملات سوالی با be good at
برای سوالی کردن (بله/خیر)، فعل to be را به ابتدای جمله می آوریم.
- فعل to be مناسب (Am/Is/Are)
- فاعل (Subject)
- good at
- اسم (Noun) یا فعل با پسوند -ing (Gerund / V-ing)؟
مثال ها:
- Are you good at painting? (آیا شما در نقاشی خوب هستید؟)
- Is he good at solving puzzles? (آیا او در حل معماها خوب است؟)
- Are they good at dancing? (آیا آن ها در رقص خوب هستند؟)
پاسخ های کوتاه نیز با استفاده از فعل to be داده می شوند:
- Are you good at painting? Yes, I am. / No, I’m not.
- Is she good at math? Yes, she is. / No, she isn’t.
تفاوت کلیدی: Can توانایی کلی انجام کاری را بیان می کند، در حالی که good at بر مهارت و تبحر در آن کار تاکید دارد. شما can swim (می توانید شنا کنید) اما ممکن است not be good at swimming (در شنا کردن مهارت نداشته باشید).
تمرین ۲: پر کردن جاهای خالی با good at یا can
جاهای خالی را با can یا good at و شکل صحیح فعل پر کنید.
- My brother _____ (play) the guitar very well.
- I _____ (speak) English, but I’m not _____ (sing).
- _____ you _____ (draw) animals?
- She _____ (be) _____ (solve) Rubik’s cubes.
- They _____ (run) fast, but they _____ (not be) _____ (jump) high.
اشتباهات رایج دانش آموزان و نکات طلایی گرامری
در یادگیری گرامر درس سوم زبان هشتم، برخی اشتباهات رایج وجود دارند که با دقت به نکات زیر می توانید از آن ها دوری کنید و تسلط خود را افزایش دهید.
- اشتباه رایج در استفاده از Can: هرگز بعد از can از to استفاده نکنید. فعل بعد از can همیشه به صورت ساده می آید.
I can to swim.✔ I can swim.She can speaks English.✔ She can speak English.
- اشتباه رایج در استفاده از Good at: همیشه بعد از good at از یک اسم یا فعل با پسوند -ing استفاده کنید.
He is good at play soccer.✔ He is good at playing soccer.They are good at read books.✔ They are good at reading books.
- عدم تغییر Can: همان طور که قبلاً ذکر شد، can برای هیچ فاعلی تغییر نمی کند.
She cans sing.✔ She can sing.
- استفاده از فعل to be با Good at: فراموش نکنید که قبل از good at حتماً از شکل مناسب فعل to be (am, is, are) استفاده کنید.
I good at math.✔ I am good at math.
واژگان کلیدی درس ۳ زبان هشتم (Vocabulary)
علاوه بر گرامر، یادگیری واژگان جدید نقش بسیار مهمی در درک و کاربرد درس سوم زبان هشتم دارد. این واژگان عمدتاً به فعالیت ها، سرگرمی ها و مهارت های مختلف مربوط می شوند. در این بخش، لیست کاملی از کلمات جدید درس به همراه معنی فارسی، تلفظ تقریبی و مثال هایی برای درک بهتر کاربرد آن ها ارائه شده است.
لیست کامل واژگان جدید درس ۳
جدول زیر شامل کلمات مهم درس سوم زبان هشتم است. سعی کنید هر کلمه را چندین بار تکرار کرده و با مثال های داده شده تمرین کنید تا کاربرد آن را بهتر درک کنید.
کلمه انگلیسی | تلفظ تقریبی | معنی فارسی | نوع کلمه | مثال جمله |
---|---|---|---|---|
Ability | اَبلیتی | توانایی، قابلیت | اسم | Learning a new language improves your ability to communicate. |
Draw | درُا | نقاشی کردن | فعل | My sister can draw beautiful landscapes. |
Sing | سینگ | آواز خواندن | فعل | He can sing very well. |
Swim | سویْم | شنا کردن | فعل | Can you swim in deep water? |
Play | پِلِی | بازی کردن، نواختن | فعل | They can play basketball. / She can play the piano. |
Cook | کُک | آشپزی کردن | فعل | My mom is good at cooking delicious food. |
Repair | ری پِر | تعمیر کردن | فعل | My father can repair broken things. |
Speak | اسپیک | صحبت کردن | فعل | I can speak a little French. |
Read | ریْد | خواندن | فعل | She can read books in English. |
Write | رایْت | نوشتن | فعل | He is good at writing short stories. |
Run | ران | دویدن | فعل | A cheetah can run very fast. |
Jump | جامْپ | پریدن | فعل | Kangaroo can jump high. |
Dance | دانْس | رقصیدن | فعل | They are good at dancing. |
Drive | درایْو | رانندگی کردن | فعل | My uncle can drive a car. |
Ride | رایْد | سوار شدن (دوچرخه، اسب، موتور) | فعل | Can you ride a bicycle? |
Listen | لِسِن | گوش دادن | فعل | He is good at listening to people’s problems. |
Watch | واچ | تماشا کردن | فعل | We can watch movies tonight. |
Help | هِلْپ | کمک کردن | فعل | I can help you with your homework. |
Teach | تیْچ | درس دادن، آموزش دادن | فعل | My teacher is good at teaching math. |
Learn | لِرْن | یاد گرفتن | فعل | Students can learn new things every day. |
Solve | سالْو | حل کردن | فعل | She can solve difficult puzzles. |
Make | مِیک | ساختن | فعل | He is good at making things from wood. |
Design | دیزایْن | طراحی کردن | فعل | My friend can design beautiful clothes. |
Use | یوز | استفاده کردن | فعل | I can use a computer very well. |
Create | کری اِیْت | خلق کردن، ایجاد کردن | فعل | Artists can create amazing works of art. |
عبارات و اصطلاحات کاربردی
علاوه بر کلمات تک، برخی عبارات و اصطلاحات هستند که در مکالمات روزمره مربوط به بیان توانایی ها کاربرد فراوانی دارند:
- Play a musical instrument: یک آلت موسیقی نواختن (مثال: play the violin, play the drums)
- Do puzzles: معما حل کردن
- Tell stories: داستان گفتن
- Make cakes/cookies: کیک/کوکی پختن
- Speak a foreign language: به یک زبان خارجی صحبت کردن
- Fix things: چیزها را تعمیر کردن
تمرین ۳: تطبیق کلمات با معنی یا پر کردن جاهای خالی
الف) کلمات انگلیسی زیر را به معنی فارسی صحیح آن ها وصل کنید:
- Draw ( ) حل کردن
- Sing ( ) شنا کردن
- Swim ( ) نقاشی کردن
- Solve ( ) تعمیر کردن
- Repair ( ) آواز خواندن
ب) جاهای خالی را با کلمات مناسب از لیست بالا پر کنید:
- My little brother can _____ beautiful pictures.
- She loves music and can _____ very well.
- I need to _____ my bicycle; the tire is flat.
- After working hard, I can finally _____ this math problem.
درک مطلب و مکالمه درس ۳ (Reading Comprehension & Conversation)
درک مطلب و مهارت های مکالمه، دو بخش حیاتی برای کاربرد زبان انگلیسی در دنیای واقعی هستند. درس سوم زبان هشتم نیز به شما کمک می کند تا با متن های مرتبط با توانایی ها و مکالمات روزمره درباره آن ها آشنا شوید. در این بخش، به چگونگی فهمیدن متون و استفاده از عبارات مکالمه ای می پردازیم.
خلاصه متن اصلی درس
متن اصلی درس سوم زبان هشتم معمولاً شامل گفتگوها یا توصیفاتی از افراد مختلف است که درباره توانایی ها و مهارت های خود یا دیگران صحبت می کنند. این متون اغلب شامل جملاتی با can و good at هستند و فعالیت های متنوعی مانند ورزش کردن، نواختن آلات موسیقی، نقاشی کشیدن، حل کردن مسائل و… را پوشش می دهند. هدف از این متون، آشنایی شما با کاربرد عملی ساختارهای گرامری و واژگان جدید در قالب یک متن منسجم است. با خواندن دقیق متن، می توانید به درک عمیق تری از پیام های اصلی و نکات کلیدی آن دست یابید.
سوالات کلیدی برای درک مطلب:
- شخصیت های اصلی متن چه کسانی هستند؟
- آن ها در چه زمینه هایی توانایی دارند؟
- آیا آن ها در انجام کاری مهارت خاصی دارند؟
- کدام فعالیت ها در متن بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند؟
- هدف اصلی نویسنده از بیان این توانایی ها چیست؟
عبارات مکالمه ای برای بیان توانایی ها
برای پرسیدن و پاسخ دادن درباره توانایی ها در مکالمات، می توانید از عبارات زیر استفاده کنید:
پرسیدن درباره توانایی ها:
- Can you (do something)? (آیا می توانی (کاری را انجام دهی)؟)
- Are you good at (something / V-ing)? (آیا در (چیزی / انجام کاری) خوب هستی؟)
- What can you do? (چه کارهایی می توانی انجام دهی؟)
- What are you good at? (در چه زمینه هایی مهارت داری؟)
پاسخ دادن به سوالات توانایی:
- Yes, I can. / No, I can’t.
- Yes, I am. / No, I’m not.
- I can (do something). (من می توانم (کاری را انجام دهم).)
- I’m good at (something / V-ing). (من در (چیزی / انجام کاری) مهارت دارم.)
- I’m not very good at (something / V-ing). (من در (چیزی / انجام کاری) زیاد خوب نیستم.)
- I can (do something) a little bit. (من می توانم (کاری را) کمی انجام دهم.)
نمونه یک مکالمه کوتاه
این مکالمه را با دقت بخوانید و سعی کنید از عبارات و ساختارهای گرامری درس در مکالمات خود استفاده کنید.
A: Hi, Mary! What are you doing?
B: Hi, Ali! I’m practicing for my painting class.
A: Oh, that’s great! Are you good at painting?
B: Yes, I am good at drawing and painting. I really enjoy it.
A: Wow! I can’t draw at all. But I can play the guitar.
B: Really? That’s cool! Can you sing too?
A: No, I can’t sing very well. I’m not good at singing.
B: That’s okay. Maybe you can teach me how to play the guitar sometime!
A: Sure! I’d love to.
تمرین ۴: تکمیل یک مکالمه ناقص
مکالمه زیر را با استفاده از can، good at و واژگان مناسب کامل کنید.
Friend 1: Hey Sarah, do you have any special abilities?
Sarah: Yes, I _____ (make) delicious cakes!
Friend 1: Oh, really? That’s wonderful! _____ you _____ (cook) other dishes too?
Sarah: Not really. I’m _____ (not) very _____ (cook) main meals. But my mom _____ (be) _____ (cook) everything!
Friend 1: Lucky you! I _____ (not) _____ (cook) at all. But I _____ (swim) really fast.
Sarah: That’s great! I _____ (swim) a little, but I’m _____ (not) _____ (swim) like you.
نکات مهم برای موفقیت در آزمون و مطالعه درس ۳ زبان هشتم
برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در درس ۳ زبان هشتم بگیرید و مطالب را به خوبی در ذهن خود جای دهید، تنها خواندن کافی نیست. باید از روش های مطالعه مؤثر و استراتژی های صحیح برای مرور و آمادگی در آزمون استفاده کنید.
استراتژی های مطالعه مؤثر
- گرامر را با مثال یاد بگیرید: به جای حفظ کردن قواعد خشک گرامر، سعی کنید آن ها را در قالب جملات و مثال های کاربردی بیاموزید. جملات را خودتان بسازید و آن ها را با صدای بلند تکرار کنید.
- تفاوت ها را درک کنید: همانطور که دیدیم، تفاوت های ظریفی بین can و good at وجود دارد. با تمرکز بر این تفاوت ها و استفاده از مثال های مقایسه ای، درک شما عمیق تر خواهد شد.
- از فلش کارت استفاده کنید: برای حفظ کردن واژگان جدید، فلش کارت ها بسیار مؤثر هستند. یک طرف کارت کلمه انگلیسی، و طرف دیگر معنی فارسی و یک مثال جمله باشد. به صورت منظم آن ها را مرور کنید.
- واژگان را در جمله به کار ببرید: بعد از یادگیری هر کلمه جدید، سعی کنید حداقل یک یا دو جمله با آن بسازید. این کار به تثبیت کلمه در ذهن شما و درک کاربرد آن کمک می کند.
- به صورت منظم مرور کنید: مغز ما اطلاعات را فراموش می کند اگر آن ها را مرور نکنیم. یک برنامه منظم برای مرور هفتگی یا ماهانه واژگان و گرامر داشته باشید.
- بشنوید و صحبت کنید: سعی کنید به فایل های صوتی یا ویدئوهایی که از can و good at استفاده می کنند گوش دهید. همچنین، با دوستانتان به زبان انگلیسی صحبت کنید و درباره توانایی هایتان حرف بزنید.
مطالعه فعالانه شامل ساختن جملات خودتان، نوشتن مثال ها و صحبت کردن درباره آن ها است که به تثبیت عمیق تر مفاهیم کمک می کند.
مدیریت زمان در آزمون
در روز امتحان، رعایت چند نکته می تواند به شما در کسب نمره بهتر کمک کند:
- سوالات را با دقت بخوانید: قبل از پاسخ دادن، هر سوال را حداقل دو بار با دقت بخوانید تا مطمئن شوید منظور سوال را به درستی متوجه شده اید.
- ابتدا سوالات آسان تر را پاسخ دهید: این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و به شما کمک می کند تا زمان بیشتری برای سوالات دشوارتر داشته باشید.
- برای گرامر و لغت زمان بندی کنید: بخش های مختلف امتحان (گرامر، لغت، درک مطلب) ممکن است نیاز به زمان های متفاوتی داشته باشند. زمان خود را طوری مدیریت کنید که به همه بخش ها برسید.
- پاسخ های خود را بازبینی کنید: اگر زمان اضافه آوردید، حتماً پاسخ های خود را یک بار دیگر مرور کنید. ممکن است اشتباهات کوچکی مانند املای نادرست یا خطاهای گرامری را پیدا و تصحیح کنید.
- به نکات گرامری توجه ویژه داشته باشید: در سوالات مربوط به can و good at، حتماً به شکل فعل بعد از آن ها (ساده یا V-ing) و استفاده صحیح از فعل to be دقت کنید.
تمرینات جامع و نمونه سوالات درس ۳ زبان هشتم با پاسخ
برای سنجش میزان یادگیری و تثبیت آموخته هایتان، حل تمرین و نمونه سوالات بسیار اهمیت دارد. در این بخش، مجموعه ای از سوالات تستی و تشریحی از درس سوم زبان هشتم به همراه پاسخ های پیشنهادی ارائه شده است تا بتوانید خود را ارزیابی کنید.
بخش تستی
گزینه صحیح را انتخاب کنید.
- Which sentence is correct?
- She can to play tennis.
- She can plays tennis.
- She can play tennis.
- She can playing tennis.
- My brother _____ good at _____ English.
- is / speak
- are / speaking
- is / speaking
- am / speak
- _____ you _____ a bike?
- Are / ride
- Can / ride
- Are / riding
- Can / riding
- I _____ draw, but I _____ sing.
- can / can’t
- can’t / can
- am good at / can’t
- can’t / good at
- They _____ good at _____ puzzles.
- are / solve
- is / solving
- are / solving
- can / solve
پاسخنامه بخش تستی:
- c) She can play tennis.
- c) is / speaking
- b) Can / ride
- b) can’t / can
- c) are / solving
بخش تشریحی و جمله سازی
سوالات زیر را پاسخ دهید یا جملات را کامل کنید.
- با استفاده از can، یک جمله در مورد توانایی خود بنویسید.
- با استفاده از good at، یک جمله در مورد مهارتی که ندارید بنویسید.
- جمله زیر را سوالی کنید: He can repair computers.
- جمله زیر را منفی کنید: They are good at telling stories.
- جاهای خالی را با can یا good at و شکل صحیح فعل پر کنید:
My friend _____ (speak) three languages. He is really _____ (learn) new languages.
پاسخ های پیشنهادی بخش تشریحی:
- I can play volleyball. (پاسخ شما ممکن است متفاوت باشد)
- I am not good at drawing. (پاسخ شما ممکن است متفاوت باشد)
- Can he repair computers?
- They are not good at telling stories. / They aren’t good at telling stories.
- My friend can speak three languages. He is really good at learning new languages.
جمع بندی و نتیجه گیری
درس سوم زبان هشتم، با تمرکز بر بیان توانایی ها و مهارت ها با استفاده از can و good at، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دروس در مسیر یادگیری زبان انگلیسی است. با تسلط بر ساختارهای گرامری این درس، یادگیری واژگان مرتبط و انجام تمرین های کافی، شما قادر خواهید بود تا به راحتی درباره فعالیت هایی که می توانید انجام دهید یا در آن ها مهارت دارید، صحبت کنید. این توانایی نه تنها در امتحانات، بلکه در مکالمات روزمره و افزایش اعتماد به نفس شما در استفاده از زبان انگلیسی نیز تأثیرگذار خواهد بود.
یادگیری زبان یک فرآیند مداوم است و موفقیت در آن نیازمند تمرین و تکرار است. پیشنهاد می کنیم که به طور مرتب واژگان جدید را مرور کرده و با استفاده از ساختارهای can و good at، جملات جدید بسازید و با دوستان خود تمرین کنید. هر چه بیشتر از این عبارات در مکالمات و نوشتار خود استفاده کنید، تسلط شما نیز بیشتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که هر تلاشی در مسیر یادگیری زبان، یک گام به سوی موفقیت است.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تمام نکات درس ۳ زبان هشتم: گرامر و واژگان برای کسب ۲۰" هستید؟ با کلیک بر روی آموزش، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تمام نکات درس ۳ زبان هشتم: گرامر و واژگان برای کسب ۲۰"، کلیک کنید.