این ویتامین ها را با هم مصرف نکنید

این ویتامین ها را با هم مصرف نکنید

تینو مدرن:

همانطور که هنگام مصرف دارو باید از تداخلات دارویی آگاه باشیم، هنگام مصرف ویتامین ها نیز باید به این اصل توجه داشته باشیم.

ویتامین هایی که قابل جذب و مصرف نیستند عبارتند از:

ویتامین C با ویتامین B-12

ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-12 به محافظت از سیستم عصبی و تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان دریافت ویتامین B-12 را در بدن کاهش دهد. بنابراین، کارشناسان توصیه می کنند این مکمل ها را با فاصله حداقل دو ساعت مصرف کنید.

مکمل ویتامین A با غذاهای غنی از ویتامین A

از آنجایی که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است، مقدار اضافی آن در بدن ذخیره می شود. بنابراین، نیازی به مصرف روزانه ویتامین A ندارید. ویتامین A بیش از حد می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها و شکستگی استخوان با افزایش سن شود. همچنین ممکن است به جنین آسیب برساند. اگر باردار هستید یا از مکمل های ویتامین A استفاده می کنید از خوردن جگر خودداری کنید. زیرا این ماده غذایی سرشار از ویتامین A است. یا اگر مکمل ویتامین A مصرف نمی کنید هفته ای یک بار جگر بخورید.

اسید فولیک (ویتامین B9) و ویتامین B12

در حالی که هر دوی این ویتامین های B مهم هستند، مصرف بیش از حد اسید فولیک یا فولات در واقع می تواند علایم کمبود ویتامین B12 را پنهان کند. بنابراین، قبل از افزودن این مکمل ها به رژیم غذایی خود، با پزشک خود صحبت کنید تا سطح ویتامین خون خود را بررسی کند.

ویتامین E و ویتامین K

طبق تحقیقات، مکمل های ویتامین E می توانند باعث افزایش خونریزی در برخی افراد شوند. برخی از پزشکان مکمل های ویتامین K را برای کمک به لخته شدن خون تجویز می کنند. مصرف همزمان ویتامین E می تواند فواید ویتامین K را خنثی کند.

بین مصرف ویتامین های مختلف چقدر باید فاصله گذاشت؟

فاصله زمانی بین ویتامین ها بستگی به نوع ویتامین مصرفی شما دارد. اما یک قانون ثابت وجود دارد. مصرف قرص های ویتامین را منظم و مداوم حفظ کنید و در زمان ها و روزهای معین مصرف کنید تا بهترین اثر را داشته باشید.

بهتر است ویتامین های محلول در چربی (ویتامین های A، D، E و K) را همراه غذا مصرف کنید. خوردن چربی به عنوان بخشی از وعده غذایی به انتقال و جذب این ویتامین ها در بدن کمک می کند. همین کار را برای مولتی ویتامین ها انجام دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این ویتامین ها را با هم مصرف نکنید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این ویتامین ها را با هم مصرف نکنید"، کلیک کنید.