اختر: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت/ذهنیت فوتبال تدافعی در ذات نکونام است

در گفتگو با تینو مدرن

اختر: از نظر فنی استقلال حرفی برای گفتن نداشت

بازیکن سابق استقلال گفت: از نظر فنی چیزی از سوی استقلالی ها گفته نشد، اگر فرصت داشت در راس اتفاقات قرار می گرفت.

ادموند اختر در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن، درباره شکست تیم استقلال مقابل استقلال خوزستان در اردوی شهدای فولاد گفت: استقلال از نظر فنی حرفی برای گفتن نداشت. ، و اگر آنها فرصت ضربه بخورند، او این کار را خواهد کرد. در صحنه کار منسجم و فنی خیلی کم بود و خلاقیت بازیکنی مثل کاکوتا یا ماشاریپوف به دلیل بی دقتی و ناآگاهی سایر بازیکنان از بین رفت. خرید بیش از حد هنر نیست، مهم این است که بازیکنان موافق باشند. استقلال در یک پست بازیکن کم دارد و در یک پست بازیکنان زیادی. دود خرابی های استقلال فقط به چشم تماشاگران می رود.

مشکلات استقلال شروع شد

وی ادامه داد: در فصل گذشته شریک استقلال به دلیل اینکه خودش را باخته بود قهرمان نشد. سه هفته مانده به پایان فصل، استقلال قهرمان شد و با مشکلاتی که ایجاد کردیم، قهرمان را به رقیب سنتی تقدیم کردیم. پولیپولیس با گل آفساید قهرمان شد، یعنی چه؟ اشتباهات داور در طول فصل استقلال در خانه نساجی برد و قهرمان شد. سال گذشته ناآرامی ها از هفته های آخر شروع شد و این فصل از هفته های اول ناآرامی ها شروع شد. دود شکستگی های استقلال به چشم تماشاگران می آید. مربی چه اخراج شود چه نشود، چه بازیکن بازی کند چه نکند، پولشان را می گیرند و می روند. این هواداران تیم هستند که از نظر روحی آسیب می بینند.

استقلال بلد نیست از بازیکنان خارجی استفاده کند

بازیکن سابق استقلال اضافه کرد: بازیکنان خارجی که جذب می شوند نیاز به زمان برای آماده سازی دارند. ضمن اینکه یک بازیکن خارجی با قرارداد چند صد هزار دلاری به جای اینکه به ایران بیاید و یک تا سه ماه برای آماده شدن وقت بگذارد، باید از روز اول بازی کند. هر بازیکن داخلی که سه ماه در استقلال تمرین می کند آماده بازی است. در استقلال کمیته فنی وجود ندارد و طبیعتا مدیریت باشگاه نحوه پذیرایی از بازیکنان خارجی و نحوه استفاده از آنها را نمی داند. البته اعضای کمیته فنی نیز باید واجد شرایط باشند. نمی شود یک نفر را در کمیته فنی آورد و قرارداد امضا کرد، چون مدتی در استقلال بازی می کرد. در ایران هم دارد سر دربان و شناگر را عوض می کند. مدیر و ناظر رسانه را خودش تعیین می کند، چون از سایه یکدیگر می ترسند. رهبر افراد خود را می آورد و همه آنها با استعداد نیستند. از سوی دیگر، اداره نمی تواند بر تخت سلطنت سوار شود و خواسته های او را برآورده کند.

صحبت از قهرمانی در استقلال یک ادعاست

وی در خصوص اینکه هواداران استقلال خواهان بازگشت فرهاد مجیدی هستند و کادر فنی استقلال بر این باورند که آنها هستند که می خواهند به سکوها برگردند، گفت: سال گذشته گفتند اجازه نمی دهیم. قهرمان شوند چه بخواهیم چه نخواهیم استقلال با فرهاد مجیدی لیگ برتر شد. مجیدی در استقلال کوپن معتبر دارد و هر زمان که بخواهد می تواند مربی تیم باشد. او تنها کسی است که می داند چگونه رضایت عزیزان استقلال را جلب کند. هواداران نام فرهاد مجیدی را فریاد می زنند چرا که در 10 سال گذشته فقط قهرمانی استقلال با او بود و هیچ مربی دیگری نتوانست قهرمانی لیگ برتر را برای استقلال به ارمغان بیاورد. تیمی با بیش از 30 میلیون هوادار فقط باید خوب بازی کند و پیروز شود. استقلال با ملوان بدرفتاری کرد و آن را گره زد. خوزستان مقابل استقلال بدتر بود و شکست خورد. ما در پایان فصل قهرمانی هستیم، بدشانس بودیم، چنین حرف هایی زده می شود و ادعا می شود. وقتی قهرمان می‌شوی و جام می‌بری، در استقلال می‌بری.

مردم دلیل کشیدن باسن و شانه هاشمی ها و حجازی ها را می دانند

اختر تاکید کرد: مالکان اصلی استقلال مداح هستند و فریب وعده قهرمانی را نمی خورند. من بازیکن سابق استقلال هستم اما برای بازی در این تیم دستمزد گرفتم. مجانی بازی نکردم اگر حقوق نمی گرفتم به تیمی می رفتم که حقوق می گرفت. الان هم از جواد نکونام تا تدارکات تیم نمی تواند به استقلال اعتماد کند. آنها بابت کار در استقلال پول دریافت کرده اند. همه دیدند که مهدی هاشمی نسب و آتیلا حجازی تا یک ماه پیش از دوستان صمیمی جواد نکونام بودند. از آنجایی که هاشمی ناسب در کادر فنی نمی ماند و حجازی سرپرست نشد، با نکونام و استقلال می جنگند. مردم می دانند چه خبر است. اگر به عشق استقلال بیایند هیچکس نکونام و کارگران و بازیکنانش را ضعیف نمی بیند. استقلال برای آنها مهم است.

ذهنیت محافظ ذاتا بد است

بازیکن سابق استقلال یادآور شد: اوساسونا در لیگ برتر فوتبال ایران در لالیگا، خیبرخورماتو یا چادرملو هوادار است که از ابتدای فصل تلاش می کند به دسته سقوط نکند. استقلال با بارسلونا، رئال مادرید یا اتلتیکو مادرید برای قهرمانی با پرسپولیس، سپاهان و تراکتور رقابت می کنند. اولویت اوساسونا در لالیگا گل نیست و اگر فرصتی پیدا کند گل می زند. ذهنیت دفاعی در ذات نکونام است که در زمان هدایت تیم ملی این ذهنیت را بیشتر به عنوان بازیکن و دستیار تمرین کرده است. حفاظت خوب هنری است که ما از آن به خوبی استفاده نمی کنیم. استقلال با خریدهایی که در این فصل انجام داد، دیگر نمی خواهد ذهنیت تدافعی داشته باشد، اما ذهنیت تهاجمی واقعی هم ندارد. استقلال خوب دفاع نمی کند و در حمله هم خوب بازی نمی کند و در نتیجه هواداران گلایه می کنند و رفتار خشونت آمیزی از خود نشان می دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اختر: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت/ذهنیت فوتبال تدافعی در ذات نکونام است" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اختر: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت/ذهنیت فوتبال تدافعی در ذات نکونام است"، کلیک کنید.