آمار جهانی کرونا؛ آلمان رکورددار فوتی های روزانه

بر اساس آخرین به روز رسانی «جهان سنج»، روز گذشته در جدول «آمار جهانی کرونا» (کووید-19) بیش از 3400 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد و 27 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش تینو مدرن، آلمان با 16 نفر و آمریکا با بیش از 1600 مورد جدید به ترتیب بیشترین تعداد فوتی و مبتلایان به کرونا را در یک شب و یک روز در جهان گزارش کرده اند.

بر اساس آمارهای جهانی، مجموع جان باختگان در کشورهای مختلف به 704 میلیون و 749 هزار و 430 نفر رسیده و مرگ بیش از 7 میلیون بیمار نیز تایید شده است.

داده های Worldometer همچنین نشان می دهد که بیش از 675,608,000 پرونده پزشکی (99 درصد) از همه عفونت هایی که پیامدهای آنها مشخص شده است، منجر به بهبودی بیمار شده است، از جمله بیمارانی که در خانه یا بیمارستان درمان می شوند.

از 29 ژانویه 2020، پایگاه جهانی Worldometer ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا را آغاز کرده است.

در میان 10 کشوری که در صدر جدول جهان سنج به عنوان مناطقی که بیشترین آسیب را از این ویروس گرفته اند، ایالات متحده همچنان رکورددار تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. 111 میلیون عفونت و بیش از 1.2 میلیون مرگ.

پس از ایالات متحده آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون عفونت به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین در فهرست آمار مرگ و میر این بیماری پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار نفر و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس فرانسه اکنون رکورددار تعداد مبتلایان در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از 402 هزار نفر در این قاره بیشترین تعداد فوتی بر اثر کرونا را گزارش کرده است.

آخرین آمار ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان بر اساس کشورها و با تقسیم بندی قاره ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی Worldometer به روز می شود.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020 شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و یک نگرانی بین المللی اعلام کرد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمار جهانی کرونا؛ آلمان رکورددار فوتی های روزانه" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمار جهانی کرونا؛ آلمان رکورددار فوتی های روزانه"، کلیک کنید.