هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها

به گزارش تینو مدرن، سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف، باران و وزش باد در 12 استان و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور به بیش از 2 متر هشدار داد.

به گزارش تینو مدرن، سازمان هواشناسی با صدور اخطاری نارنجی گفت: حداکثر سرعت باد به 30 نات و ارتفاع امواج در نواحی ساحلی به 2 متر و در مناطق به بیش از 2 متر رسیده است. دور از ساحل روز سه شنبه (17 بهمن) در مناطق ساحلی و دور از سواحل استان های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه. (29 بهمن) در نواحی ساحلی و دورافتاده استان های بوشهر و هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و در مناطق دورافتاده دریای عمان پیش بینی می شود.

در این شرایط آب و هوایی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن کشتی های سبک و نیمه سنگین، شکستن تورهای ماهیگیری و خطر غرق شدن شناگران، آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی و اختلال در سکوهای نفتی. دور از تخمین نیستند. لذا طبق پیشنهاد سازمان هواشناسی ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری و تفریحی و ممنوعیت تردد شناورهای سبک، ممنوعیت ورود و خروج کشتی ها از بنادر، ممنوعیت فعالیت های پشتیبانی در دریا، برای فعالیت های ساحلی و سکوهای دریایی و نفتی اقدامات لازم انجام شود. . همچنین آمادگی مقابله با آسیب احتمالی فعالان دریایی در دستور کار را دارد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد اعلام کرد: امروز دوشنبه 16 بهمن در آذربایجان غربی، نیمه غربی و شمالی کردستان، غرب کرماشان و ارتفاعات آذربایجان شرقی، امروز دوشنبه (16 بهمن) در آذربایجان غربی بارش باران و برف و باد . خراسان، کمربند غربی آذربایجان غربی و شمال استان های تهران، البرز و قزوین، دامنه ها و ارتفاعات استان های لرستان، همدان و آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، مه، وزش باد و برف، کاهش دما و احتمال یخبندان، برف و کاهش دید در جاده ها و جاده های کوهستانی وجود دارد که توصیه می شود احتیاط کنید. هنگام رفت و آمد بین شهرها، حمل تجهیزات زمستانی به ویژه برای بررسی سلامت وسایل گرمایشی خودرو، امتناع از فعالیت های کوهنوردی توسط سازمان های امدادی و امدادی از جمله راه ها و شهرداری ها آماده باشید.

در ادامه این هشدار، روز سه شنبه در خراسان رضوی، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و سمنان وزش باد شدید پیش بینی می شود، بنابراین احتمال ریزش اجناس، احتمال تخریب ساختمان های موقت از جمله گلخانه ها وجود دارد. شکستن درختان سازمان هواشناسی احتیاط در تردد، توقف و عدم پارک خودروها در اطراف ساختمان های نیمه چوبی، درختان پوسیده و ساختمان های موقت، تقویت گلخانه ها و تابلوها را توصیه می کند.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار زرد اعلام کرد: از اواخر وقت دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (26 تا 28 بهمن) حداکثر سرعت باد به 28 گره دریایی و ارتفاع موج در سواحل ساحلی و فراساحلی به 1.5 متر افزایش می یابد. مناطقی در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر.

در این شرایط آب و هوایی خطر غرق شدن شناگران، آسیب دیدن تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به قایق های سبک و تفریح، اختلال در فعالیت های دریایی و دریایی وجود دارد، بنابراین سازمان هواشناسی با ممنوعیت شنا و شنا مخالفت می کند. از فعالیت های ماهیگیری محدود کردن تردد کشتی های سبک و سرگرمی پیشنهاد می کند مقدمات لازم برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر و فعالیت های حمایتی برای صنایع دریایی انجام شود.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی با اثرات منفی و خسارات احتمالی پیش بینی می شود. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسیول برای رویارویی با یک پدیده مضر داده می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آماده شدن برای یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر شده است. از سوی دیگر مسیولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی به این استان ها"، کلیک کنید.