علامت بیماری کبد روی دست ها

علامت بیماری کبد روی دست ها

به گزارش تینو مدرن، بیماری های کبدی علایم مختلفی دارند. یکی از اولین نشانه هایی که می توانید به سرعت تشخیص دهید ایجاد مشکل در پوست کف دست است.

به گزارش صداوسیما، در یک بدن سالم، کبد به طور مداوم کار می کند. این عضو در فرآیندهایی مانند پختن غذا، کنترل مواد سمی، افزایش ایمنی بدن و بسیاری شرایط دیگر نقش موثری دارد. اگرچه بسیاری از ما از مسایلی که سلامت کبد را به طور جدی تهدید می کند آگاه نیستیم، اما این عضو یکی از حساس ترین و حیاتی ترین اعضای بدن انسان است.

اگر برخی افراد بروز بیماری های کبدی خود را به مشکلات ژنتیکی مرتبط می دانند، باید گفت که برخی از عوامل محیطی نیز گاهی در این امر دخیل هستند، از جمله قرار گرفتن در معرض برخی ویروس ها مانند هپاتیت و چاقی.

این عوامل به تدریج منجر به سیروز کبد و زخم های کبدی می شوند، به طوری که کبد در نهایت از کار می افتد. بنابراین باید به علایم بارز بیماری کبد توجه کافی داشته باشید و یکی از این راه حل ها تشخیص دستی است. اگر آنها شروع به ملتهب و قرمز شدن کنند، ممکن است نشان دهنده بیماری کبدی باشد.

تغییر در کف دست که نشانه بیماری کبدی است

بر اساس مطالعات متعدد، التهاب و قرمزی فوم می تواند باعث آسیب جدی به کبد شود. این علامت به عنوان اریتم ثانویه (التهاب) کف دست شناخته می شود و در واقع اولین علامتی است که نشان می دهد بیماری در بدن رخ داده است.

بر اساس تحقیقات، 23 درصد از افراد مبتلا به سیروز کبدی دارای التهاب و قرمزی کف دست هستند. اگرچه این علامت تحت عواملی مانند بیماری های نادر ژنتیکی که مقدار زیادی آهن در بدن تولید می کنند مشابه این علامت است و در مواردی که در متابولیسم آهن بدن نارسایی وجود دارد با افزایش میزان آن نیز بروز می کند. آهن در بدن

زمانی که فرد دچار اریتم و التهاب پوستی می شود، کف هر دو دست بیمار به ویژه زیر انگشتان ملتهب و قرمز می شود و مقداری سوزش ایجاد می شود و در عین حال احساس درد نمی کند.

در واقع شدت این التهاب و قرمزی به شدت علایم بیماری بستگی دارد.

اهمیت گوش دادن به سلامت دست و کبد

متخصصان بر این باورند که توجه به سلامت دست ها یکی از بهترین ویژگی های ظاهری در تشخیص بیماری های کبدی است. در واقع این التهاب و قرمزی مربوط به گشاد شدن عروق خونی است و هر چه میزان التهاب بیشتر باشد (البته در صورت وجود بیماری) باعث شدت هر بیماری زمینه ای می شود.

در طی این مطالعه، برخی از افرادی که التهاب و قرمزی شدید کف دست داشتند، اظهار داشتند که این التهاب و قرمزی دست هایشان به عواملی مانند گرما، قرار گرفتن در حالت هیجانی، فشار دادن دست ها یا بالا بردن بازوها مربوط می شود. است . باید گفت که چنین عواملی باعث التهاب شدید نمی شوند.

سایر علل التهاب کف دست

گرمای کف دست می تواند از علایم بیماری های خطرناک دیگر باشد. علاوه بر این که التهاب کف دست می تواند نشانه بیماری های کبدی باشد، باید گفت که این علامت می تواند نشانه بیماری های خطرناک دیگری نیز باشد.

به عنوان مثال، 60 درصد افراد مبتلا به روماتیسم و آرتریت و 18 درصد افراد مبتلا به بیماری های تیرویید چنین علامتی دارند. همچنین بر اساس مطالعات پزشکی، التهاب کف دست در 30 درصد زنان باردار به دلیل تغییرات عروقی و هورمونی در بدن ایجاد می شود.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علامت بیماری کبد روی دست ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علامت بیماری کبد روی دست ها"، کلیک کنید.