پشه آئدس در فریدونکنار مشاهده نشده است – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان

پشه آئدس در فریدونکنار مشاهده نشده است - خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان

مریم قلی زاده گفت ویگو درباره افزایش پشه ها با خبرنگار تینو مدرن آئدس وی بیان کرد: یکی از چالش هایی که در آینده نزدیک گریبانگیر ما خواهد شد، افزایش پشه است آئدس و در سال های آینده مشکلات زیادی با این بیماری و بیماری های ناشی از نیش پشه خواهیم داشت آئدس می تواند ضربه بزرگی به نظام سلامت وارد کند.

قلی زاده خاطرنشان کرد: این پشه است آئدس گفت جدید نیست و سالهاست که وجود دارد و باعث تب زرد شده است. در 50 سال گذشته این پشه باعث بیماری هایی مانند بیماری های ویروسی شده است زیکا و چیکونگونیا و تب صدا خواهد بود

وی همچنین گفت: وجود پشه آئدس در برخی از کشورها مانند عربستان سعودی، مالزی، یمن و بسیاری از کشورهای دیگر این پشه رایج شده و آمار رسمی از وجود این پشه و بیماری ناشی از آن گزارش شده است، اما برخی کشورها مانند عراق و افغانستان. ، به طور رسمی آمار دقیقی از این بیماری ارائه نمی کنند.

مشاور شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در مورد وجود پشه آئدس در این شهر به صراحت گفت: ما هنوز در شهر هستیم فریدونکنار پشه ندیدیم و بیماری هم ندیدیم اما در شهرهای همجوار مثل محمودآباد مشخص شد که از غرب کشور آمده است.

قلی زاده گفت: این پشه سال گذشته در استان گیلان پیدا شد و اکنون به مازندران و استان های همجوار کشیده شده است.

این متخصص در گروه های پرخطر در برابر بیماری ناشی از حشرات آئدس وی خاطرنشان کرد: آسیب پذیرترین گروه های این بیماری زنان باردار و کودکان زیر یک سال هستند و این بیماری از مادر باردار به جنین قابل انتقال است.

وی همچنین درباره زمان خونگیری این زنبورها گفت: بیشترین زمان زنبور عسل است آئدس دوست دارد خونریزی این کار را در صبح زود و هنگام غروب آفتاب انجام دهید.

قلی زاده در پایان به رنگ های جذب کننده این پشه اشاره کرد و گفت: این زنبورها عاشق رنگ‌های قرمز، سیاه و زرد هستند و ظروف پلاستیکی مشکی بدون لاستیک، مکان‌های خوبی برای پرورش این زنبورها هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پشه آئدس در فریدونکنار مشاهده نشده است – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پشه آئدس در فریدونکنار مشاهده نشده است – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.