هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها؛ کاهش ۱۰ الی ۱۷ درجه‌ای دما

هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها؛ کاهش ۱۰ الی ۱۷ درجه‌ای دما

به خبرگزاری آنلاین اداره کل هواشناسی استان تهران هشدار داد نارنجی وی گفت: کاهش محسوس دما به ویژه از روز سه شنبه تا پنجشنبه (اول تا سوم آبان ماه) در تمام نقاط استان پیش بینی می شود. در نواحی شمالی و دره ها و ارتفاعات، میانگین دما بین 12 تا 17 درجه و در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی بین 10 تا 15 درجه پیش بینی می شود.

به گزارش تینو مدرن، یکی از اثرات این تهدید جوی، وقوع تنش گرمایی به ویژه در نیمه شمالی استان، گاهی بارش برف در نواحی شمالی به ویژه روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه (2 تا 3 ماه) است. در مناطق مرتفع و وزش باد شدید در ارتفاعات بالا به ویژه در قله های البرز مرکزی، یخبندان و یخبندان در شب و هوای سرد به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات شمالی از چهارشنبه تا جمعه.

اداره کل هواشناسی استان تهران در خصوص بررسی و تهیه سیستم های گرمایشی، تنظیم دمای گلخانه ها و سالن های نگهداری قارچ و مرغ و دامپروری، استفاده از ضدیخ در خودروها و مراکز حساس به دما به ویژه در نیمه شمالی استان ، از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنید و حامل های انرژی به ویژه گاز و برق را مدیریت کنید.

همچنین اداره کل هواشناسی شهر تهران درباره فعالیت سامانه دوم اعلام کرده است: بارش باران، مه، باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در دره ها و ارتفاعات و گاهی بارش برف، روزهای دوشنبه و سه شنبه (9 تینو مدرن و 10 آبان) در منطقه دره ها و اوج در شمال استان تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (2 و 3 آبان) در نیمه شمالی استان تهران.

در این شرایط آب و هوایی، جاده ها به ویژه در جاده ها و مسیرهای کوهستانی ناهموار است، گاهی بادهای شدید تا بسیار شدید می وزد و احتمال آسیب به محصولات و گلخانه ها و ساختمان های موقت و آوار و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال وجود دارد. گاهی بارش متوسط ​​تا شدید باران و سیل در برخی مناطق و جریان آب در دامنه‌های شمالی و ارتفاعات، احتمال رعد و برق و برف در مناطق مستعد برف، خطر ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، گاهی اوقات مه و کاهش دید به‌ویژه در ارتفاعات. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات گاهی برف می بارد و در ارتفاعات و اوج بارش برف، افزایش سطح آب رودخانه ها و نزول مسیل ها دور از انتظار است.

احتیاط در سفرها به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه های کوهستانی، پرهیز از مسافرت و استراحت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از پرواز هواپیماها و هواپیماهای آموزشی و هلیکوپتر، عدم جابجایی عشایر و عدم پرورش حیوانات در ارتفاعات، نظافت دهانه پل ها. زهکشی کانال ها و آبراه ها، عدم استفاده از سم و آبیاری باغات و مزارع در هنگام وزش باد و باران، هشدار به مدیران اراضی منابع طبیعی، آماده سازی راهداری و دستگاه های اجرایی و کمک از جمله توصیه های سازمان هواشناسی است.

در اخطار رنگ نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرد یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای رویارویی با یک پدیده مضر داده می شود.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها؛ کاهش ۱۰ الی ۱۷ درجه‌ای دما" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها؛ کاهش ۱۰ الی ۱۷ درجه‌ای دما"، کلیک کنید.