پایگاه وستوچنی روسیه میزبان پرتاب «هدهد» و «کوثر» به مدار ۵۰۰ کیلومتری

پایگاه وستوچنی روسیه میزبان پرتاب «هدهد» و «کوثر» به مدار ۵۰۰ کیلومتری

دو ماهواره “هدهد” و “کوتسار” دو ماهواره بخش خصوصی هستند که به روسیه منتقل شده اند و قرار است پانزدهم آبان ماه سال جاری از طریق پایگاه وستوچنی این کشور در شعاع 500 کیلومتری تزریق شود. .

به گزارش تینو مدرن، این شرکت که در زمینه توسعه فناوری فضایی فعال است، در سال 1396 با هدف توسعه سامانه های ماهواره ای تأسیس شد و با کمک چند شرکت علمی دیگر و با کمک ماهواره «کوتسار» شروع به طراحی و طراحی کرد. ساخت ماهواره دوربرد “کوتسار”. حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد علمی ریاست جمهوری این ماهواره در حال حاضر در مرحله آزمایش نهایی قرار دارد.

ماهواره «هودد» دومین محصول این شرکت است که می تواند از طریق برنامه های مخابراتی و اینترنت اشیا به کنترل دستگاه های هوشمند کمک کند.

این شرکت علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره، زنجیره ارزش را توسعه داده و در ارائه خدمات تصویربرداری ماهواره ای و کاربردهای سنجش از دور در کشاورزی به خوبی عمل می کند.

مدیر این شرکت علمی فضایی، دکتر. وی به پرتاب دو ماهواره «کوتسار» و «ههد» اشاره کرد که پرتاب این دو ماهواره از ۲۴ آبان ماه سال جاری آغاز شد و گفت: این ماهواره ها از پایگاه فضایی روسیه پرتاب می شوند. اکنون این دو ماهواره به روسیه منتقل شده اند و در حال آزمایش و قرارگیری روی موشک هستند.

وی تصریح کرد: مجسمه های «کوتسار» و «هذه» در شعاع 500 کیلومتری نصب می شود. ماهواره “کوتسار” ماهواره ای حساس با ارتفاع 3.5 متر است. وزن این ماهواره 30 کیلوگرم و عرض تصویر رنگی 15 کیلومتر است.

شهرابی تصاویر دریافتی از این ماهواره را برای کاربردهای کشاورزی و نقشه برداری مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: عمر مداری این ماهواره سه سال و نیم است.

مدیرعامل این شرکت علمی، ماهواره «هودهد» را ماهواره ای با استفاده از اینترنت اشیا (IOT) طراحی و ساخته شده بر اساس استاندارد ماهواره مکعبی در ابعاد سه واحد (3U) دانست و ادامه داد: کاربردهای این ماهواره برای مناطق کشاورزی، حمل و نقل و مدیریت بحران. «هدهد» 4 سال عمر مداری دارد و در همین مدار در کنار ماهواره «کوتسار» قرار گرفته است.

وی یکی از راهبردهای اصلی این شرکت علمی را توسعه همکاری های بین المللی اعلام و یادآور شد: توسعه صنعت ماهواره و توسعه بخش خدمات ماهواره ای در گرو توسعه مستمر صنعت پرتاب است. در این راستا به دنبال همکاری با کشورهای مختلف است و این همکاری ها فقط برای آن کشور است.

ماهواره کوثر

ماهواره “کوتسار” یک ماهواره سنجش با وضوح بالا است که برای کاربردهای مختلف از جمله کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و مدیریت بحران طراحی شده است. تصاویر باکیفیت ارائه شده توسط این ماهواره امکان رصد دقیق تغییرات محیطی، شناسایی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی و برنامه ریزی بهتر برای توسعه پایدار را فراهم می کند. از جمله ویژگی های اصلی این ماهواره می توان به وضوح تصویر بالا، کاربردهای متنوع و ساخت داخلی آن اشاره کرد.

ماهواره هدهد

ماهواره “Hooded” یک ماهواره کوچک با کاربردهای ارتباطی است که برای ایجاد شبکه های ارتباطی ماهواره ای و اینترنت اشیا طراحی شده است. این ماهواره می تواند در مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس که دسترسی به شبکه های ارتباطی زمینی محدود است، خدمات ارتباطی ارائه دهد. از جمله ویژگی های اصلی این ماهواره می توان به ابعاد کوچک، کاربردهای ارتباطی و مناسب بودن آن برای مناطق دوردست اشاره کرد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایگاه وستوچنی روسیه میزبان پرتاب «هدهد» و «کوثر» به مدار ۵۰۰ کیلومتری" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایگاه وستوچنی روسیه میزبان پرتاب «هدهد» و «کوثر» به مدار ۵۰۰ کیلومتری"، کلیک کنید.