۶۶ استاندارد ملی با تمرکز بر نیاز‌های علمی و فناوری کشور به‌روزرسانی شدند

66 استاندارد ملی با تاکید بر نیازهای علمی و فناوری کشور به روز شده است

معاون توسعه و ارتقای استانداردها گفت: 66 استاندارد ملی بررسی، لغو و (در صورت وجود) خواهد بود. حضور کارشناسان مربوطه به آدرس standard.inso.gov.ir معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تینو مدرن، از سازمان ملی استاندارد، سید محمود هاشمی با اعلام اینکه استانداردسازی زمینه توسعه دانش، مهارت و فناوری را فراهم می کند و موجب رقابت در عرصه بین المللی و افزایش سطح رفاه عمومی می شود، گفت: وی گفت: با توجه به اجرای بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در خصوص تعیین، تهیه و به روز رسانی استانداردهای ملی و اجرای سیاست های استانداردسازی ترانسفورماتورها؛ با توجه به اجرای بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه سیستم استاندارد؛ در 6 ماهه نخست سال جاری 137 استاندارد ملی در کمیته های ملی با حضور دستگاه های اجرایی، علمی، آموزشی، آزمایشگاهی و انجمن ها و سازمان های مرتبط به تصویب رسید.

وی در خصوص ایجاد 37 استاندارد ملی توسط دبیر دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: 66 استاندارد ملی نیز در این مدت با تمرکز بر الزامات علمی و فنی و آخرین فناوری مورد بازنگری، لغو و (در صورت وجود) تغییر خواهد شد. کشور در کمیته های ملی با حضور کارشناسان مربوطه از طریق درگاه اطلاع رسانی موسسه به آدرس standard.inso.gov.ir معرفی شد. از این استانداردهای ملی، بیشترین سهم به ترتیب متعلق به کمیته های ملی متالورژی، مهندسی زیستی، صنایع برق و الکترونیک و شیمیایی است.

معاون توسعه و ارتقای استانداردها در 6 ماهه نخست سال جاری (5 سال از تدوین آنها می گذرد) 890 استاندارد ملی با هدف تصحیح منابع آنها و اطلاع کاربران از استانداردها از طریق فهرست استانداردهای ملی در همکاری با معاونت های استاندارد سازمان های دولتی .

هاشمی گفت: از بدو تاسیس سازمان تا پایان شهریور ماه سال جاری 35 هزار و 530 استاندارد ملی در 41 کمیته ملی تصویب شده است که از این تعداد بیشترین سهم استانداردهای ملی مربوط به رشته های مکانیک، مواد غذایی، شیمیایی، خودرو و قدرت است کمیته های ملی برق و الکترونیک.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۶۶ استاندارد ملی با تمرکز بر نیاز‌های علمی و فناوری کشور به‌روزرسانی شدند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۶۶ استاندارد ملی با تمرکز بر نیاز‌های علمی و فناوری کشور به‌روزرسانی شدند"، کلیک کنید.