آخرین وضعیت اهدای خون در استان تهران / توزیع روزانه خون بیشتر از اهدای آن

آخرین وضعیت اهدای خون در استان تهران / توزیع روزانه خون بیشتر از اهدای آن

مدیر کل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه وضعیت اهدای خون در استان تهران بهتر شده اما با شرایط ایده آل فاصله دارد، گفت: اکنون توزیع واحدهای خونی بیش از اهدای خون است.

دکتر سید منتظر شبر در گفت وگو با تینو مدرن. وی در خصوص تعداد مراجعات به تهران برای اهدای خون گفت: با وجود اینکه میزان اهدای خون نسبت به شهریور ماه بهتر شده است، اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم. اهدای خون نباید یک فعالیت غیر ضروری تلقی شود.

وی با ابراز نگرانی از سردی هوا و تاثیر این موضوع در کاهش استفتائات اهدای خون توضیح داد: در فصل سرد سال و در عین حال همه پرسی اهدای خون همواره در حال کاهش است. شیوع بیماری های تنفسی بارندگی زودتر از موعد شروع شده و سرد شدن هوا باعث کاهش رفت و آمد مردم شده و تاثیرگذار است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اعلام اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی بیش از اهدای خون است، اظهار داشت: اکنون توزیع واحدهای خونی بیش از اهدای خون است؛ در حال حاضر میزان توزیع خون در مراکز درمانی بیشتر از اهدای خون است. به این ترتیب برآوردها نشان می دهد که تعداد واحدهای خونی توزیع شده در مراکز درمانی 200 واحد بیشتر از اهدای خون در روز است.

شبر به ضرورت رفتن به اهدای خون اشاره کرد و گفت: رفتن به اهدای خون امری ضروری است و نباید تصور کرد که اهدای خون یک کار فوق برنامه است. همه کسانی که می توانند خون اهدا کنند باید به خاطر داشته باشند که خود یا یکی از اعضای خانواده شان ممکن است در هر زمانی به خون نیاز داشته باشند.

وی همچنین گفت: در صورت تداوم شرایط فعلی اهدای خون، ذخایر خون آسیب می بیند. زیرا خون برای جراحی لازم است و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت اهدای خون در استان تهران / توزیع روزانه خون بیشتر از اهدای آن" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت اهدای خون در استان تهران / توزیع روزانه خون بیشتر از اهدای آن"، کلیک کنید.