رنگ زبان درباره سلامتی شما چه می‌گوید؟

رنگ زبان درباره سلامتی شما چه می‌گوید؟

تینو مدرن:

مهندسان برنامه ای توسعه داده اند که از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های مختلف از جمله دیابت و حملات قلبی، فقط از روی تصویر زبان افراد استفاده می کند.

برنامه جدیدی که از تصویر زبان فرد برای تشخیص بیماری ها استفاده می کند، 98 درصد از مواقع پزشکان از زبان به عنوان شاخصی برای سلامت بیمار استفاده می کنند. همچنین از بسیاری از افراد خواسته می شود که دهان خود را به عنوان بخشی از تشخیص پزشکی باز کنند. اکنون مهندسان کامپیوتر موفق به ایجاد یک برنامه کامپیوتری شده اند که می تواند این کار را انجام دهد. این برنامه با کمک هوش مصنوعی می تواند در ۹۸ درصد موارد بیماری فرد را به درستی تشخیص دهد. این گروه از تکنیک های پزشکی چینی استفاده کردند که قدمت آن به بیش از 2000 سال قبل می رسد.

محققان دانشگاه فنی مرکزی عراق و دانشگاه استرالیای جنوبی یک سری آزمایش را انجام دادند که در آن از 5260 تصویر برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی رنگ زبان و بیماری‌های مرتبط استفاده کردند. سپس در مجموع 60 تصویر از زبان بیماران با شرایط مختلف سلامت توسط دو بیمارستان آموزشی خاورمیانه تهیه شد. این مدل هوش مصنوعی تقریباً در همه موارد رنگ زبان را با بیماری صحیح مطابقت داد. مقاله جدیدی که در مجله Technologie منتشر شده است نشان می دهد که چگونه یک سیستم پیشنهادی می تواند رنگ زبان را برای تشخیص بیماری در محل تجزیه و تحلیل کند و تأیید می کند که هوش مصنوعی کلید بسیاری از پیشرفت های پزشکی است.

علی الناجی، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد دانشگاه، توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی یک عمل 2000 ساله الهام گرفته از طب سنتی چین را تکرار می کند. در این طب سنتی چینی، زبان نیز برای تشخیص علائم بیماری مورد مطالعه قرار گرفت. وی توضیح داد: رنگ، شکل و ضخامت زبان می تواند نشان دهنده سلامتی باشد.

رنگ زبان در مورد سلامتی شما چه می گوید؟

به گفته پروفسور الناجی، زبان می تواند چندین بیماری مختلف را نشان دهد. وی گفت: به طور معمول افراد دیابتی زبان زرد دارند، بیماران مبتلا به انواع سرطان دارای زبان ارغوانی با لایه ای ضخیم چربی و بیماران مبتلا به سکته حاد دارای زبان قرمز غیرعادی هستند. زبان سفید می تواند نشان دهنده کم خونی باشد. افرادی که مبتلا به موارد شدید کرونا هستند، احتمالاً زبان قرمز تیره دارند. زبان نیلی یا بنفش نشان دهنده مشکلات عروقی و گوارشی یا آسم است.

در این مطالعه دوربین‌هایی که در فاصله 20 سانتی‌متری بیمار قرار گرفته بودند، رنگ زبان او را ثبت کردند و سیستم تصویربرداری وضعیت سلامتی او را در مدت زمان کوتاهی پیش‌بینی کرد. یکی از نویسندگان این تحقیق پروفسور جوان چال می گوید در ادامه تحقیقات خود از تلفن هوشمند برای تشخیص بیماری استفاده خواهند کرد. وی گفت: این نتایج تایید می کند که تجزیه و تحلیل زبان توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی با ترکیب روش های نوین با روشی بسیار قدیمی، روشی قابل اعتماد، کارآمد، کاربرپسند و مقرون به صرفه برای تشخیص بیماری های انسانی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رنگ زبان درباره سلامتی شما چه می‌گوید؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رنگ زبان درباره سلامتی شما چه می‌گوید؟"، کلیک کنید.