۹۹ درصد دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام شدند

99 درصد دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس مشغول به تحصیل هستند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 99 درصد دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: نرخ ثبت نام دانش آموزان در کل کشور 97 درصد و 3 درصد مابقی مربوط به دانش آموزانی است که مطالعه کردن دوباره تست کن

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش هنگام شرکت در برنامه سطح اول گفت: به طور کلی هنرجویان هنرستان به شغل خود برمی گردند و به دلیل مهارتی که دارند استخدام می شوند.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین وزارت کشور، امور خارجه و شهروندان در خصوص دانشجویان خارجی وجود دارد، گفت: وی همچنین گفت: در سراسر دنیا دانش آموزان ملی در مدارس ملیت خود را منتشر می کنند و ما نیز بر همین اساس ثبت می کنیم.

فرهادی همچنین گفت: با صلح افغانستان، اتباع این کشور به سرزمین خود باز می گردند، اما تا زمانی که در ایران هستند ثبت نام می کنیم.

وی همچنین گفت: نسبت به سال گذشته بیش از 90 هزار نفر دستگیر و به کلاس های درس خواهند رفت.

فرهادی با بیان اینکه ما از روش تدریس تکمیلی معلمان بازنشسته استفاده می کنیم و به این ترتیب حدود 34 هزار معلم بازنشسته مشغول به کار هستند، اظهار داشت: در این راستا حدود 34 هزار معلم بازنشسته مشغول به کار هستند. وی همچنین گفت: سال گذشته با موافقت مسئولان 8 ساعت تدریس برای بازنشستگان به 24 ساعت در هفته تبدیل شد که اتفاق بسیار خوبی بود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به جذب 21 هزار معلم و همچنین 17 هزار معلم و 17 هزار فارغ التحصیل دانشگاه واژگان، امسال کمبود معلم نداریم.

فرهادی گفت: عدم تعادل در جذب سرباز در سال های 1391 تا 1395 باعث شد که در سال گذشته و امسال به دلیل بازنشستگی بسیاری از همکاران شاهد کمبود معلم باشیم.

فرهادی با اشاره به اینکه حدود 99 درصد از دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام می کنند، گفت: میزان ثبت نام دانش آموزان در سراسر کشور 97 درصد است و 3 درصد باقی مانده با دانش آموزانی است که مجدداً در آزمون قبول می شوند

وی با بیان اینکه 9 میلیون و 40 هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کردند، گفت: وی گفت: با توجه به فرآیند هدایت تحصیلی، حداقل نرخ ثبت نام پایه دهم است.

سخنگوی آموزش و پرورش توضیح داد که مدارس عادی ملزم به دریافت شهریه از والدین نیستند. وی همچنین گفت: برخی کتابفروشی ها مانند مدارس شاهد می توانند شهریه دریافت کنند اما برای مدارس دولتی عادی این امر ضروری نیست و در این راستا امسال ثبت نام الکترونیکی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: برای تحصیلات تکمیلی کارت ملی هوشمند الزامی است. وی تصریح کرد: ارائه کارت ملی به مسئولان الزامی نیست اما در برخی موارد برای تکمیل مراحل تحصیل باید کارت ملی ارائه شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۹۹ درصد دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام شدند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۹۹ درصد دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام شدند"، کلیک کنید.