جشنواره انگور در ابهر – تینو مدرن

جشنواره انگور در ابهر - تینو مدرن

به گزارش تینو مدرن از زنجان; سومین جشنواره انگور در روستای تاریخی و گردشگری درسجین آغاز به کار کرد. روستای درسجین یکی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی و گردشگری استان است که معرفی این جاذبه ها از اهداف مهم این جشنواره محسوب می شود.

تاکستان های این روستا و باغات آن به همراه آیین ها و آداب و رسوم مربوط به انگور از ظرفیت های گردشگری و جاذبه های فرهنگی شهرستان ابهر است و در این جشنواره برای توسعه فرهنگ، هنر، ادب و تاریخ تلاش شده است. ، آداب و رسوم، توانمندی های کشاورزی، باغداری، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر و روستای درسجین به بازدیدکنندگان معرفی شود.

نکته جالب اینجاست که البته بسیاری از مردم استان زنجان دانش کافی در این زمینه ندارند، هرچند روستای درسجین در کنار چهار روستای همجوار در مرکز شهرستان ابهر قرار دارد و همه منتظر هستند. برای آنها ترکی زبان اما اجداد این پنج نفر اهل روستای لر و بختیاری در جنوب کشور هستند. زبان و گویش خود را دارند.

وی گفت: جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین از 25 تا 28 شهریورماه پذیرای مهمانان و علاقه مندان است.

رئیس هیئت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابهر گفت: انگور این روستا و باغات آن در کنار مراسم و آداب و رسوم مربوط به انگور از جاذبه های گردشگری و فرهنگی شهرستان ابهر و در همین راستا است. . در این جشنواره تلاش شده است تا توسعه فرهنگ، هنر، ادبیات، تاریخ، آداب و رسوم، کشاورزی، باغداری، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ارومیه به میهمانان معرفی شود.

علی محمدی افزود: این رویداد به مدت 3 روز در روستای تاریخی و گردشگری درسجین شهرستان ابهر با حضور 10 هنرمند صنایع دستی در پنج غرفه و 40 غرفه فروش محصولات کشاورزی برگزار می شود.

وی همچنین گفت: نحوه تولید شیره انگور، برداشت انگور و انگور دیم توسط مسئولان مربوطه و مردم محلی که در جشنواره حضور داشتند آموزش داده می شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جشنواره انگور در ابهر – تینو مدرن" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جشنواره انگور در ابهر – تینو مدرن"، کلیک کنید.