تاریخ فلسطین با ترور “هنیه” پایان نمی‌یابد

تاریخ فلسطین با ترور "هنیه" پایان نمی‌یابد

کشته شدن رئیس دفتر سیاسی حماس در مرکز پایتخت ایران ممکن است ضربه ای به این گروه سیاسی باشد که از هشتم اکتبر سال گذشته در جنگی نابرابر با اسرائیل درگیر شده است، اما مقامات اسرائیلی می دانند. نتیجه هرگز نتیجه اجبار فلسطینیان به ادامه مبارزه آزادیبخش نخواهد بود. بیش از ده ماه جنگ بی پایان در کشوری با مرزهای بسته غزه ممکن است خسارات جانی و مالی زیادی به مردم فلسطین وارد کند، اما آنچه ارتش مسلح اسرائیل را ناامید کرده است، مقاومت فلسطینی ها در برابر اشغالگری است. که فقط زمین نیست. بله، آنها هویت ملت فلسطین را هدف قرار داده اند. به همین دلیل است که اسرائیل که با خشم جامعه جهانی از کشتار صهیونیست ها در غزه مواجه است و با وجود همه جنایاتش علیه مردم بی دفاع و آواره فلسطین، بار دیگر ترور را وسیله ای برای احقاق حقوق خود می خواند. اهداف راهبردی که گسترش منطقه از طریق کاهش مقاومت مردم است، بهانه ای را برای تسلیم شدن فلسطینیان فراهم کرده است. رهبران افراطی اسرائیل امیدوارند با عملیات تروریستی فلسطینی ها را از مقاومت منصرف کنند. از سوی دیگر صحنه را از حضور عواملی که با اهداف استراتژیک همخوانی ندارند پاک کنید.
اسرائیل در اقدامات تروریستی خود یک نکته کلیدی در تاریخ جنگ های خود با فلسطینیان را فراموش کرده است. در نگاه فلسطینی ها همیشه این بوده است که اهداف آرمان گرایانه مهمتر از شخصیت ها و چهره هایی است که هدف کشتار اسرائیلی ها قرار می گیرند. این بدان معنا نیست که ارزش رهبران آنها پایین است، بلکه به این معنی است که آنها حاضرند برای هدف خود هزینه های زیادی بپردازند. در واقع، ثبات فلسطین در طول سال‌های پرآشوبش مرهون وفاداری آن به اصول آرمان‌گرایانه‌اش است. تجربه تلخ جنگ های 1948، 1967، 1973 که در آن دولت های عربی خود را حافظ ملت فلسطین می دانستند تا حادثه سپتامبر سیاه (1970 تا ژوئیه 1971) در اردن و خروج نیروهای فتح از لبنان پس از آن. که جنگ داخلی و اشغال جنوب این کشور توسط ارتش اسرائیل در سال 1982 و بسیاری از مقامات و رهبران آنها از جمله محمد الزواوی (عضو گردان های عزالدین قسام)، عمر نایف (عضو جبهه آزادیبخش خلق از فلسطین) ، محمود المبوح (از فرماندهان گردان های عزالدین قسام)، عزالدین الشیخ خلیل (عضو حماس)، فتحی شحقی (بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی) فلسطین)، عاطف بسیسو (مسئول امنیت ارتش). جنبش فتح)، خلیل الوزیر معروف به ابوجهاد (مقام دوم نهضت آزادی فلسطین)، غسان کنفانی (از رهبران جبهه آزادیبخش فلسطین) و … می توانند به آرمان گرایی برای آزادی فلسطین پایان دهند. اشتغال. در واقع همه این تجربیات باعث شد که مردم فلسطین بیش از هر زمان دیگری با اراده و اراده خود در برابر متجاوزان امیدوار باشند و به مقاومت مردم خود تکیه کنند.
بویژه اینکه ده سال اخیر دوره انزوای بیشتر ملت فلسطین در برابر اشغالگرانی بوده است که با تکیه بر روابط آشکار و پنهان خود با برخی از دولت های عربی، اعتماد به نفس بیشتری برای تحقیر یا نادیده گرفتن هویت ملت فلسطین نشان دادند. . اما پس از 7 اکتبر 2023، نه تنها صحنه خاورمیانه، بلکه جامعه جهانی نیز درک فراموش شده خود از ایده آلیسم فلسطینی را تغییر داد. غرب و به ویژه آمریکا متوجه شدند که استفاده از استانداردهای دوگانه غیرممکن است و با نگاهی به اوضاع خاورمیانه، دست به اقدامات یکجانبه برای حمله به اسرائیل زدند. اکنون جامعه جهانی با حمایت از مقاومت مردم فلسطین و شاهد جنایات صهیونیست های اشغالگر علیه مردم غیرنظامی و بی دفاع، فریادهایی را از همین طرف مردم فلسطین سر می دهند. بنابراین اسرائیل می خواهد با سلاح های ترور به این وضعیت پایان دهد. اما فلسطینی ها به درستی و شجاعانه نشان دادند که تاریخ فلسطین با کشتن رهبرانی چون اسماعیل هنیه ختم نمی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاریخ فلسطین با ترور “هنیه” پایان نمی‌یابد" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاریخ فلسطین با ترور “هنیه” پایان نمی‌یابد"، کلیک کنید.