تولید برق خانگی آسان با نخستین گل آفتابگردان فتوولتائیکی جهان

تولید آسان برق خانگی با اولین پنل خورشیدی فتوولتائیک جهان

یک شرکت استرالیایی با ایجاد نوعی نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی، روشی خلاقانه برای تولید برق در خانه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری تینو مدرن، از اکو نیوز، انرژی خورشیدی در سال های اخیر به یکی از مفیدترین و مرتبط ترین منابع انرژی تبدیل شده است و با تغییر اقلیم و لزوم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، دارای جایگاه ویژه ای در حوزه انرژی دارد. حوزه انرژی های تجدیدپذیر را به دست آورده است

این انرژی تجدید پذیر و پایدار که از خورشید به دست می آید، جایگزین ایده آلی برای منابع انرژی سنتی محسوب می شود و استفاده از آن، وابستگی به سوخت های فسیلی را کاهش می دهد و در نتیجه آسیب پذیری آن را در برابر نوسانات قیمت نفت و سایر سوخت های فسیلی کاهش می دهد.

اکنون شرکت “SmartFlower” در استرالیا یک دستگاه فتوولتائیک به نام “Pop Smart Flower” ساخته است. این نوآوری به شکل یک گل خورشیدی دارای 12 پنل خورشیدی است که با ظاهر شدن خورشید در صبح به طور خودکار باز می شوند.

الکساندر سواتک، مدیرعامل SmartFlower، گفت: “مانند بسیاری از نوآوری های دیگر، طبیعت الهام بخش ما شد.” این دستگاه به جای روی سقف، روی زمین قرار می گیرد. در عرض چند ساعت کار می کند.”

وی افزود: گل آفتابگردان تقریباً بیش از هر گیاه دیگری از انرژی خورشید استفاده می کند، بنابراین به نظر می رسد الهام بخش کاملی برای دستگاهی باشد که افراد بیشتری را قادر می سازد تا انرژی پاک برای خانه های خود تولید کنند.

این دستگاه دارای یک ردیاب دو محوره برای ردیابی حرکت خورشید در طول روز و به حداکثر رساندن انرژی خورشیدی آن است. طبق وب سایت این شرکت، این روش تولید انرژی باعث افزایش خروجی در حدود 40 درصد در مقایسه با پنل های خورشیدی روی پشت بام با همان اندازه می شود. این سیستم می تواند سالانه بین 3400 تا 6200 کیلووات ساعت برق تولید کند که بیشتر از مصرف یک خانه اروپایی است.

طراحی این سیستم به طور مستقیم بر ظرفیت آن تأثیر می گذارد. این گل دارای 12 گلبرگ است که در ابتدای روز با طلوع خورشید باز می شوند. سلول‌های خورشیدی روی این صفحات قرار می‌گیرند و پس از بسته شدن در پایان روز، با برس‌هایی که به پشت هر پنل متصل هستند، تمیز می‌شوند.
ماژول های آن از پشت نصب می شوند، به این معنی که خنک کننده آنها 10-20 درجه سانتیگراد بهتر از نصب های معمولی روی پشت بام است. به این ترتیب عملکرد آنها 5-10 درصد افزایش می یابد. هنگامی که باد به سرعت 54 کیلومتر در ساعت می رسد، دستگاه مجدداً به طور خودکار به همان روش کار می کند تا به مجموعه آسیب نرسد و در هنگام کاهش باد.

نسخه به روز شده “Plus” مانند نسخه اصلی است، اما دارای باتری برای ذخیره انرژی خورشیدی است. سیستم لامپ هوشمند EV که برای شارژ خودروهای الکتریکی طراحی شده است نیز وارد بازار شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید برق خانگی آسان با نخستین گل آفتابگردان فتوولتائیکی جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید برق خانگی آسان با نخستین گل آفتابگردان فتوولتائیکی جهان"، کلیک کنید.