نحوه استفاده از استراتژی های ترکیبی در فارکس

استراتژی فارکس چیست؟

داشتن استراتژی فارکس به معنی تعریف کردن یک سری شرایط خاص در بازار است که از قبل می دانیم وقتی آن شرایط برقرار شوند، می توان وارد معامله ای شد که با احتمال بسیار بالا سودده خواهد بود. پس وقتی از یک استراتژی موفق فارکس صحبت می کنیم در واقع به دنبال تعریف شرایطی از پیش تعیین شده هستیم که می دانیم احتمال گرفتن سود در آن شرایط بسیار بالا است. برای این کار از یک سری ابزارهای تحلیلی مشخصی استفاده خواهیم کرد تا بدانیم بازار روند دار چیست.

نحوه استفاده از استراتژی های ترکیبی در فارکس

چرا باید یک استراتژی معاملاتی موفق داشته باشیم؟

ترید کردن بدون داشتن استراتژی کاملا شبیه قمار هست. سودآورین استراتژی های فارکس بارها و بارها تست شده اند و در شرایط مختلف بازار امتحان خود را پس داده اند و شما مطمین هستید که با یکی از دقیق ترین استراتژی های فارکس مشغول کار هستید و شانس بالایی برای موفقیت دارید. در این حالت استرس شما کاهش می یابد چون می دانید یک ترکیب برنده از ابزارها دارید که سودآور بودن آن ترکیب بارها اثبات شده. در غیر این صورت انگار دارید قمار می کنید، دایم استرس دارید و نمی دانید چرا معاملات زیادی را با ضرر می بندید.

آیا استراتژی کریپتو موفق با استراتژی فارکس فرق دارد؟

از آنجا که در هر دو بازار فارکس و کریپتو ما مشغول تحلیل نمودارهای قیمت هستیم، عملا دقیق ترین و سودآورترین استراتژی کریپتو فرق چندانی با یک استراتژی فارکس موفق ندارد. پس چه کریپتو ترید می کنید و چه فارکس، می توانید از یک استراتژی مشخص استفاده کنید.

بهترین استراتژی فارکس و کریپتو برای سال 2024 کدام است؟

بهترین استراتژی فارکس یا کریپتو استراتژی ای است که بارها در شرایط مختلف بازار سربلند بیرون آمده و برای هر شرایطی از بازار، اعم از روندهای صعودی، نزولی و حتی side way، بتواند سودآور باشد. نرخ موفقیت تریدهای آن بالا باشد. نقاط ورود و خروج دقیقی بدهد و در نهایت بتواند برای شما به عنوان یک تریدر، سودآوری با ثباتی داشته باشد و تعداد ضررهایش کم باشد تا از لحاظ روانی معامله را اذیت نکند.

امروز در این مقاله به شما یک استراتژی فارکس سودده و موفق را معرفی می کنیم به نام استراتژی CTS که مخفف Comprehensive Trading Strategy یا به فارسی “استراتژی جامع معاملاتی” است. نسخه اولیه این استراتژی فارکس را آقای مقراضی 6 سال پیش پایه نهادند و طی سالها با اضافه و کم کردن یک سری ویژگی ها به آن توانستند نرخ موفقیت و سودآوری آن را به شدت افزایش دهند. ما امروز قصد داریم راجع به آخرین ورژن یکی از دقیق ترین استراتژی های فارکس و کریپتو صحبت کنیم.

این استراتژی در شرایط مختلف بازار، از اوضاع بهم ریخته کرونا تا ریزش های سنگین بازارها در سال 2022، از جنگ تجاری بین چین و آمریکا در زمان ترامپ بگیر تا برگزیت در انگلیس و شرایط متنوع صعودی و نزولی و side way بازار به خوبی امتحان خود را پس داده و توانسته سودهای خیلی خوبی بجای بگذارد. آقای مقراضی دقیقا همین استراتژی شخصی خودشان را به تحلیلگران شرکت سرمایه گذاری شان آموزش داده اند و آنها در شرکت های سرمایه گذاری مشغول استفاده از ین روش هستند.

از طرف دیگر این استراتژی فارکس را در دوره های آموزشی به دانشجوهایشان نیز تدریس کرده اند و آن دانشجویان نیز سودهای خوبی کسب کرده اند که نتایج آنها را می توانید از اینجا ببینید، پس حتما این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید تا با موفق ترین استراتژی فارکس در 5 گام آشنا شوید. شایان ذکر است که اگر دنبال استراتژی بازار کریپتو یا حتی استراتژی سهام میگردید می توانید از همین استراتژی بخوبی استفاده کنید چون توسط تعداد زیادی از دانشجویان آقای مقراضی در آن بازارها هم استفاده شده و نتایج خیلی خوبی به ارمغان آورده.

بگذارید با این سوالات که احتمالا زیاد شنیده اید شروع کنیم: نقش پرایس اکشن در تحلیل چیست و آیا پرایس اکشن برای ترید به تنهایی کافی هست؟ آموزش الیوت چقدر در تحلیل شما حیاتی هست و ایا فرقی می کند کدام مکتب الیوت را آموزش دیده باشید؟ آیا تحلیل فاندامنتال فارکس هم باید حتما آموزش ببینیم؟ شما تا پایان این مقاله جواب خیلی از سوالاتتان را خواهید گرفت و با استراتژی شخصی استاد مقراضی آشنا خواهید شد و آنجا یاد خواهید گرفت که هر ابزار کاربرد خاص خود را دارد و مثلا دنبال “نقطه ورود گرفتن” از الیوت نباشید.

ساخت استراتژی مثل غذا پختن می ماند. شما باید بدانید چه چیزی را با چه چیزی ترکیب کنید و هر کدام را چه زمانی در غذا بریزید تا یک غذای خوشمزه در بیاید.

استراتژی خوب فارکس چه ویژگی هایی دارد؟

بازارهای بزرگ مالی مثل «فارکس» سرشار از تب و تاب و نوسان های مختلف هستند که ما و سرمایه مان را به سمت خودشان می کشانند. اگر قرار باشد به عنوان یک سرمایه گذار با هر کدام از این وزش ها از جا کَنده شده، سرمایه مان را زیر بغلمان بزنیم و آن را در چاه این نوسان های ناآشنا بیندازیم نه از روح روانمانم و نه از دارایی مان چیزی باقی نمی ماند.

اینجاست که استراتژی فارکس مانند یک مربی بدن سازی در کنارمان می ایستد و اجازه نمی دهد با آرزوی به دست آوردن عضله هایی خوش فرم، بیش از حد دمبل بزنیم! البته اینکه ما به استراتژی مان پایبند باشیم یا نه به انتخاب خودمان برمی گردد، ولی موفقیت واقعی در پیروی از استراتژی هایی است که قبلاً برای خودمان ترتیب داده ایم. با این حساب یک یا مجموعه ای از استراتژی ها باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • به دنبال حفظ اصل سرمایه ما باشند و بازگشت یا Reversal در بازارهای مالی را بالا ببرند.
  • مسیر سودآوری عاقلانه را برایمان هموار کنند.
  • در درازمدت سودآوری پیوسته را برایمان به ارمغان بیاورند.
  • بهترین زمان های ورود و خروج از معامله را برایمان گلچین کنند.

در ادامه، سه نکته وجود دارند که بهتر است آن ها را هم در نظر بگیرید:

نکته اول: نسخه کسی به کار شما نمی آید

هیچ نسخه جهانی برای استراتژی فارکس وجود ندارد. بهترین و حرفه ای ترین کار این است که قبل از هر چیز با بهترین استراتژی های فارکس آشنا شوید. سپس با توجه به ظرفیت ریسک پذیری و اهدافی که برای معامله و سودآوری خودتان در نظر گرفته اید استراتژی ترید فارکس شخصی خودتان را طرح ریزی کنید. می توانید این کار را با استراتژی های معاملاتی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم آغاز کنید.

نکته دوم: بهترین استراتژی فارکس، یک شبه ساخته نمی شود

شاید این طور فکر کنید که با ترکیب کردن چند استراتژی می توانید بهترین استراتژی معاملاتی خودتان را برای تمام دوران تریدتان بسازید. متاسفانه یا خوشبختانه این موضوع درست نیست؛ زیرا شما در طول زمان با ماجراهای معاملاتی تازه ای روبه رو می شوید که شاید الان خبری از آن ها و تاثیرشان نداشته باشید. در کنار هم قرار گرفتن این تجربه ها از شما تریدری متفاوت می سازد؛ بنابراین به همان نسبت که شما تغییر می کنید، استراتژی معاملاتی تان هم دستخوش تغییر می شود.

نکته سوم: در آغاز راه به دنبال استراتژی های پیچیده نباشید

اگر به تازگی به جوخه معامله گران فارکس پیوسته اید خودتان را از استراتژی های پیچیده که به تحلیل های بسیار عمیقی نیاز دارند و به ابزارهای مختلفی وابسته هستند دور نگه دارید؛ چون تجربه و عمق مهارت شما در آغاز کار آن طور که باید زیاد نیست و اگر خودتان را درگیر این استراتژی های پیچیده کنید درست مانند شناگر تازه کاری خواهید بود که ناگهان خودش را به دل آب های عمیق می زند!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه استفاده از استراتژی های ترکیبی در فارکس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه استفاده از استراتژی های ترکیبی در فارکس"، کلیک کنید.