تشدید بارش احتمال وقوع سیلاب در این 10 استان

تشدید بارش احتمال وقوع سیلاب در این 10 استان

به گزارش تینو مدرن، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی و با اشاره به شدت فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری موضعی، تصریح کرد: وقوع بارندگی شدید، رعد و برق، تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید تا شدید، جاری شدن سیلاب. شنبه (9 اردیبهشت) در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، اردبیل و دامنه ها و ارتفاعات استان های گلستان، مازندران و گیلان، روز یکشنبه (اردیبهشت) جاری شدن سیل، سیلابی کانال و نارسایی رخ داد. از سیستم حمل و نقل 30) شرق خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان و ارتفاعات گیلان و دوشنبه (31 اردیبهشت) در آذربایجان شرقی نیمه شمالی پیش بینی می شود. آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات زنجان و دامنه ها و ارتفاعات مازندران.

تینو مدرن در خبری نوشت: در این شرایط جوی اختلال در رفت و آمد، کاهش دید، رانش زمین، آبگرفتگی معابر، جریان آب، طغیان کانال، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، بارندگی، آسیب به سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و تابلوهای راهنما به وجود آمد. تبلیغات، اختلال در حمل و نقل و در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش سنگ و آسیب به محصولات باغی و کشاورزی دور از دسترس نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، از حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها دوری کنید، از کوه نوردی خودداری کنید، به دامنه ها و سفرهای عشایری در حاشیه رودخانه ها و نقاط مرتفع نروید. ساختمان های موقت، کشش چاه ها و آبراه ها و به ویژه در مناطق سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن های پرورش و استفاده از محلول های ضد استرس در باغ ها و گیاهان کشاورزی، احتیاط در تردد چوپانان و عشایر در هنگام صعود به ارتفاعات و توقف نکردن آنها. . در حاشیه رودخانه ها مراقبت از محصولات کشاورزی در برابر بارندگی های پراکنده در دستور کار قرار گرفت.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: در خراسان رضاوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و گیلان، در خراسان رضوی بارش باران و باران، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و گرد و خاک، در برخی نقاط بارش باران و رعد و برق. در برخی نقاط، شنبه در نقاطی بارش تگرگ و باران و در برخی نقاط باران و رعد و برق، باران و رعد و برق، باران و رعد و برق، باران و باران، باران و باران، طوفان موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ خواهد بود. نیمه شرقی سمنان، تهران، البرز، زنجان، ارتفاعات قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی روز یکشنبه در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، البرز، مازندران و قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان غربی و روز دوشنبه در مازندران در استان های زنجان، آذربایجان، روژاوا، کردستان، کرماشان، حمدان شمالی، شمال مرکزی و تپه ها و ارتفاعات استان های قزوین، البرز و تهران قرار دارد.

این وضعیت آب و هوای روز سه شنبه (1 خرداد) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرماشان، همدان، میانه، ایلام، لرستان، شمال غرب اصفهان، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی و چارشمی (دوم خرداد) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرماشان، همدان، مرکزی. ، ایلام، لرستان، اصفهان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال یزد، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی قدرت خواهند داشت.

از اثرات این خطر آب و هوایی می توان به احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال روان شدن آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، رانش زمین به ویژه در جاده ها و جاده های کوهستانی، احتمال آسیب دیدن سازه های موقت اشاره کرد. . و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و سازمان هواشناسی در خصوص احتیاط در سفرها و سفرهای بین شهرها، توقف نکردن در حاشیه و بستر رودخانه ها و چشمه ها، احتیاط در فعالیت های کوهستانی، ترک نکردن باتلاق ها و ورود عشایر به ساحل. . رودخانه ها و ارتفاعات، استحکام بخشی به سازه های موقت، کانال گذاری و آبراهه گذاری و توصیه به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی.

در ادامه این هشدار به افزایش سطح فشار و تغییر نوع توده هوا اشاره شده است: روز شنبه در کردستان، کرماشان، آذربایجان مرکزی و شرقی وزش باد شدید تا شدید و مناطقی همراه با گرد و خاک است. آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، همدان، ایلام، قم، اصفهان و خوزستان، یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرماشان، کرمان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خاورمیانه جنوبی خراسان و شمال سیستان و بلوچستان، دوشنبه در آذربایجان غربی، کردستان، کرماشان و زنجان، سه شنبه در خراسان جنوبی، شرق سمنان، خراسان جنوبی رضاوی و شمال سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در فارس، اصفهان، یزد، خراسان رضوی. و نیمه شرقی سمنان.

در این شرایط جوی، دید و کیفیت هوا در مناطقی که گرد و غبار افزایش می یابد کاهش می یابد، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و شهری، افتادن بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و ساختمان های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد. امکان پذیری. انتظار نمی رود که نهال ها و درختان کهنسال را بشکند. بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، احتیاط در تردد جاده ها، اطمینان از استحکام ساختمان های موقت، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، احتیاط در عبور و مرور و پارک نکردن خودروها در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و پرتاب سم به داخل. باغ ها و مزارع یا شستن برگ ها و استفاده از محافظ برای نهال ها.

به گزارش تینو مدرن، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی می شود یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسیول برای رویارویی با یک پدیده مضر داده می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسیولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

47217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشدید بارش احتمال وقوع سیلاب در این 10 استان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشدید بارش احتمال وقوع سیلاب در این 10 استان"، کلیک کنید.