فرایند انتخابات با سهولت پیش می رود/ تا 3 ساعت می توانیم رای گیری را تمدید کنیم

سخنگوی مرکز انتخابات کشور:

روند انتخابات بدون مشکل پیش می رود، می توانیم رای گیری را 3 ساعت تمدید کنیم

سخنگوی مرکز انتخابات گفت: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات بعد از ساعت 18 تا 3 ساعت در اختیار وزارت کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تینو مدرن، «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن اشاره به روند برگزاری دور دوم انتخابات مجلس اعلام کرد: از ساعت 20 صبح امروز روند رای دهی در 22 حوزه از 15 ولایت، 11510 شعبه، 47 ولایت و 81 ولسوالی برای تعیین 90 نامزد و 45 کرسی باقی مانده آغاز شده است.

وی همچنین گفت: برای تمدید زمان انتخابات بعد از ساعت 18 تا 3 ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است که با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت استاندار انجام می شود. پیشنهاد.

اسلامی تاکید کرد: در این مرحله از نظرات دستگاه های اجرایی اطمینان حاصل کرده ایم و انتخابات در لیگ ها ادامه دارد. از سوی دیگر همه گزارش های انتخابات به گونه ای بوده است که بحمدالله مشکل خاصی پیش نیامده و هم صندوق رای و هم تجهیزات الکترونیکی روند انتخابات را به راحتی مدیریت می کنند.

اسلامی با اشاره به افرادی که حق رای دارند، گفت: افرادی که حق رای دارند متولدین 31 اردیبهشت 1384 و قبل از آن هستند. همچنین در دور دوم مردم فقط در منطقه ای که در دور اول رای داده اند می توانند رای دهند.

وی همچنین گفت: کسانی که به هر دلیلی در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می توانند در هر یک از حوزه های 22 گانه حضور یافته و رای خود را ثبت کنند.

اسلام ادامه داد: 228000 نفر از تاریخ 12/11/1402 تا 21/2/1403 228 هزار نفر به فهرست افراد دارای حق اضافه شدند.

سخنگوی مرکز انتخابات کشور گفت: تماس های مختلفی از حوزه های انتخاباتی درباره صندوق های الکترونیکی داشتیم که نشان می دهد استقبال مردم از آن بسیار خوب بوده است. این صندوق ها سرعت بسیار خوبی در ثبت آرا دارند زیرا ثبت نام بسیار کوتاه است که می تواند تجربه موفقی باشد.

اسلامی ادامه داد: البته در پایان انتخابات بررسی های لازم در خصوص نتیجه این پول انجام می شود و به اذن خداوند آن را به بقیه انتخابات نیز تعمیم می دهیم. لذا امیدواریم با کار تخصصی ایجاد شده بین وزارت کشور و شورای نگهبان این شیوه انتخاباتی ادامه یابد و گسترش یابد.

سخنگوی مرکز انتخابات کشور درباره شمارش آرا توضیح داد: پس از اعلام رسمی پایان رای گیری از سوی مرکز انتخابات کشور، شرکا می توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با حضور نماینده استاندار و نماینده ناظر، شمارش آرا انجام می شود و در روندی ساده نسبت به انتخابات گذشته، صورت جلسه در سه نسخه و پس از آن تنظیم می شود. ، جعبه پلمپ می شود.

اسلامی تاکید کرد: وقتی 11 هزار و 510 صندوق داریم یعنی به همین تعداد دستگاه راستی آزمایی داشته باشیم و فعال باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرایند انتخابات با سهولت پیش می رود/ تا 3 ساعت می توانیم رای گیری را تمدید کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرایند انتخابات با سهولت پیش می رود/ تا 3 ساعت می توانیم رای گیری را تمدید کنیم"، کلیک کنید.