تامین مستمر داروهای بیماران خاص / تولید داخلی تمام داروهای تالاسمی

تامین مستمر داروهای بیماران خاص / تولید داخلی تمام داروهای تالاسمی

رییس سازمان غذا و دارو درباره روند تهیه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج توضیح داد.

به گزارش تینو مدرن؛ دکتر سید حیدر محمدی درباره تامین داروی بیماران تالاسمی گفت: چند سالی است که با مشارکت جامعه تالاسمی و متخصصان هماتولوژی و انکولوژی، روند تهیه داروی این بیماران با استفاده از داروهای تولید داخل بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی داروهای بیماران تالاسمی در کشور تولید می شود، گفت: با توجه به تقاضای برخی از بیماران و تفاوت کارایی روی آنها، بخشی از سهمیه تامین داروهای این بیماران از طریق صادرات انجام می شود. .

دستیار وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در سال 1402 نسبت به سال 1401 میزان واردات داروهای بیماران تالاسمی افزایش زیادی داشت و با تلاش بانک مرکزی و تامین ارز. ، عرضه دارو نیز به دست آمد. امیدواریم امسال با کمک بانک مرکزی و پول لازم بتوانیم داروی این بیماران را تامین کنیم.

وی با اشاره به رونق تولید و صادرات داروی بیماران تالاسمی گفت: بخشی از هزینه های دارویی این بیماران توسط بیمه سلامت و صندوق فوت تامین می شود تا بیماران دغدغه ای برای یافتن دارو نداشته باشند. . .

محمدی با بیان اینکه هیچ مانعی برای تامین داروی بیماران خاص وجود ندارد، گفت: برخی شرکت های خارجی به بهانه محاصره از فروش دارو به ایران جلوگیری می کنند که دلیل برخی کمبودهای موقت با توجه به این محدودیت های بین المللی است.

وی گفت: در سازمان غذا و دارو به طور مستمر از هر مسیری برای ارایه دارو به بیماران گذر کرده ایم و در تلاش هستیم تا داروهای خارجی را برای رفع نیاز عزیزانی که به داروهای داخلی حساسیت دارند تهیه کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی درباره تهیه داروهای بیماران خاص گفت: داروهای بیماران خاص به صورت مستمر ارایه می شود اما داروهای بیماران کم درآمد، داروهایی است که قیمت آن پرداخت نشده است. ثابت شده است، و خود کشور تولیدکننده اکنون ممکن است هزینه نفوذ خود را بررسی کند. بنابراین قبل از ورود به کشور باید هزینه دارو بررسی شود.

وی همچنین گفت: بیشتر داروهای بیماران خاص در داخل کشور تولید می شود، اما در صورت کمبود برخی داروها ممکن است از تولید داخل و نمونه خارجی صحبت کنیم، طبیعتاً باید از داروهای مشابه داخلی حمایت کنیم. تولید.” و اثربخشی آنها ثابت شده است.» اما اگر ثابت شود نمونه داخلی بر بیمار تاثیری ندارد، بخش کوچکی از بازار از طریق واردات تامین می شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تامین مستمر داروهای بیماران خاص / تولید داخلی تمام داروهای تالاسمی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تامین مستمر داروهای بیماران خاص / تولید داخلی تمام داروهای تالاسمی"، کلیک کنید.