امام زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟

فرهاد طالبیان: از روز گذشته نام امامزاده ابراهیم در تیتر خبرهای کشور قرار گرفته است. علت آتش سوزی بزرگ در این مکان صبح پنجشنبه است.

بر اثر وسعت آتش سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (س)، بخشی از بازار به طور کامل در آتش سوخت. در این حادثه بیش از 100 واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوخت. خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشت و علت حادثه آتش سوزی سیم برق نانوایی بوده است.

اما روستای امامزاده ابراهیم کجاست؟

امامزاده ابراهیم در شهرستان شفت و در 23 کیلومتری جنوب شرقی آن و بر فراز کوه های سرسبز قرار دارد. فاصله امامزاده ابراهیم تا رشتی حدود 57 کیلومتر است. اکثر اهالی روستا تالشی هستند و به زبان شیرین تالشی صحبت می کنند.

آدرس روستای امامزاده ابراهیم استان گیلان شهرستان شفت در 23 کیلومتری جنوب شرقی شفت قرار دارد.

امامزاده ابراهیم امامزاده ای از نسل موسی کاظم است. این امامزاده بسیار معروف است به طوری که مردم به او اباالفضل گیلان می گویند. بنای امامزاده در طول سالیان متمادی چندین بار مرمت شده است. در حال حاضر این بنا در چهار طبقه به مساحت 300 متر ساخته شده و دارای مسجد، حیاط، سرویس بهداشتی، اتاق مهمان و فضای باز است.

در حالی که به سمت روستای امامزاده ابراهیم می روید، از جاده هایی عبور می کنید که چشم اندازهای زیبایی از کوه های جنگلی و مزارع برنج را در جلوی چشمانتان دارد. بخشی از این جاده های باریک توسط درختان سرسبزی احاطه شده است که پشت سر آنها صحنه های جادویی در انتظار شماست تا از زیبایی آنها لذت ببرید.

امامزاده ابراهیم کجاست و چرا اوج بود؟

در روستای امامزاده ابراهیم چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد. از خانه های چوبی رنگارنگ با معماری منحصر به فرد گرفته تا بازارهای پر جنب و جوش آن، هر کسی با هر سلیقه ای از گشت و گذار در این دهکده توریستی لذت می برد. البته به دلیل آتش سوزی اخیر تمام زیبایی ساختمان های چوبی این منطقه از بین رفته است اما باید منتظر ورود دولت، وزارت گردشگری و نهادهای مسیول و کمک به مردم این روستا بود. . تا در اسرع وقت این منطقه زیبای توریستی ساخته و احیا شود.

4747

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امام زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امام زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟"، کلیک کنید.