طهرانچی: متاسفانه همه دنبال وزیر و مدیر شدن هستند

تهرانچی: متاسفانه همه به دنبال وزیر و اداره هستند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون حاکمیت حاکمیت در حال رشد است، اگر حاکمیت علوم انسانی رشد می کند; بنابراین در انقلاب اسلامی همه می خواهند مدیر، وزیر و رییس جمهور باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه خبرگزاری تینو مدرن، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تمدن های علمی که عصر امروز (13.04.2014) برگزار شد، گفت: .1402) ) در باشگاه پژوهشگران جوانان دانشگاه آزاد اسلامی.. دانشگاه ها چگونه می توانند نقش خود را در شکل گیری تمدن اسلامی ایفا کنند؟ رهبری این سوال را از من پرسیدند، حالا جامعه مدنی باید در این زمینه فعالیت کند.

وی همچنین گفت: ابتدا جامعه تمدن باید به این سوال پاسخ دهد که دانشگاه ها چگونه باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند و سپس نوبت به سایر تشکل ها می رسد که پاسخ دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: آموزش، علم، فرهنگ، اقتصاد و جامعه الگوی 4 رکن دانشگاه آزاد اسلامی است که وظیفه آن باید تمدن سازی باشد.

دکتر طهرانچی درباره 6 مرحله مهم ایجاد تمدن گفت: بالاترین تمدن عالم کشور حضرت اخا است و ما 6 مرحله را از موضوعات سخنان ایشان برشمردیم که در ابتدا احیای علمی، انقلاب علمی را خواستار شد. مرحله دوم است که نیاز به خرد جمعی دارد. مرحله سوم تولید نظریه، مرحله چهارم مرجع علمی و مرحله پنجم و ششم تولید علم بر اساس دانش خود است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی روشی برای توسعه تمدن است که در 25 اسفند به معلمان تاریخ ارایه کردم یعنی آموزش عالی در بیرون خوب است اما در داخل شکست می خورد.

طحرانچی ادامه داد: در رشته های ادبیات فارسی، تاریخ، جامعه شناسی، فلسفه و… تعداد داوطلبان بسیار کم است که باید به انا الله و انا الیه راجون اشاره کرد.

سهم 40 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی

وی همچنین گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی 40 درصد و کل پذیرفته شدگان کشور در رشته کشاورزی 16 هزار نفر است. سلایق اجتماعی دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه بسیار تغییر کرده است و دانشجویان اکنون می خواهند در رشته هایی از جمله علوم اجتماعی تحصیل کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: 14 هزار دانشجو در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی، داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی پذیرش می کنند.

طهرانچی گفت: بخش های مهندسی کم است و جوانان فکر می کنند مدیریت پول دارد و کار رایگان است و ارزش در مدیریت است.

وی گفت: دانشکده روشنفکری و تهذیب را تاسیس کرده ایم که نیازمند مبانی فرهنگ نظری است و باید کار در آن تعریف شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اکنون حاکمیت حاکمیت رو به رشد است، اگر حاکمیت علوم انسانی رو به رشد است; بنابراین در انقلاب اسلامی همه می خواهند مدیر، وزیر و رییس جمهور باشند.

وی ادامه داد: من به عنوان رییس دانشگاه ایده و خلاقیت اساتید را می گیرم، حقیقت این است که غرب ما را از نظریه اروپایی خود دور کرده است و بدتر از آن این است که تمدنی کهن در ایران می خواهد جهان را نابود کند. اندیشه. از جوانان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طهرانچی: متاسفانه همه دنبال وزیر و مدیر شدن هستند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طهرانچی: متاسفانه همه دنبال وزیر و مدیر شدن هستند"، کلیک کنید.