17 خاصیت بی نظیر برگ انگور برای سلامتی

17 خاصیت بی نظیر برگ انگور برای سلامتی

به گزارش تینو مدرن، برگ انگور مورد استفاده در غذاهای مختلف از انگور تازه جمع آوری شده و با مخلوطی از گوشت، برنج و ادویه های مختلف پر می شود. مخلوط حاصل را می جوشانند یا بخارپز می کنند و به این ترتیب برگ های پر شده انگور را به عنوان غذای اصلی یا میان وعده در مکان های مختلف سرو می کنند.

عصر ایران در خبری نوشت: برگ انگور متوسط و درشت، دلچسب و دارای لبه های فراوان است. برگها ظاهری صاف دارند و به طور متناوب با لبه های دندانه دار و تیز روی هر لوب رشد می کنند. صدها سال است که از برگ های انگور برای تهیه غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود و به عنوان غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف شناخته شده است. به عنوان مثال، برگ های انگور قرمز به بهبود شرایط مربوط به گردش خون ضعیف، مانند واریس و علایم مرتبط کمک می کند. همچنین برای درمان اسهال، سندرم خستگی مزمن، خونریزی، اسهال و تسکین زخم ها استفاده می شود.

محتوای غذایی برگ انگور

برگ انگور حاوی مقدار زیادی آهن است که نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز دارد. برگ های این درخت همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که در صورت مصرف منظم، جذب مواد معدنی مانند آهن را افزایش داده و خطر کم خونی را کاهش می دهد.

برگ انگور در واقع غذایی است که به دلیل وجود ویتامین A از سلامت چشم محافظت می کند. از سوی دیگر، اگر به طور منظم مصرف شود، به لطف روی موجود در ترکیب آن، از سلامت روده محافظت می کند. برگ انگور که جایگاه مهمی در درمان زخم های دهان دارد در رفع بوی بد دهان نیز موثر است. اگر روزانه آن را بخوریم، کاهش وزن خود را با برگ انگور تضمین می کنیم.

وقتی صحبت از فواید برگ انگور می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد خاصیت پیشگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که گفته شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است.

آهن نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز دارد. اگر این اثر توسط ویتامین C پشتیبانی شود که به جذب آهن نیز کمک می کند، برای پیشگیری از کم خونی مفید تلقی می شود. برگ انگور حاوی ماده معدنی روی است که می تواند از مخاط روده محافظت و ترمیم کند.

به این ترتیب در هنگام اسهال و آسیب به مخاط به بهبود سریع روده کمک می کند. برگ انگور نیز به درمان سردرد کمک می کند. برای بهره مندی از این خواص می توانید مقداری برگ انگور را به مدت 15 دقیقه در آب خیس کنید و بنوشید.

مواد مغذی اصلی برگ انگور عبارتند از:

– ویتامین A (27.57%)

– منگنز (17.39 درصد)

– ویتامین K (12.67%)

– مس (6.44 درصد)

– کلسیم (5.10 درصد)

– آهن (4.63 درصد)

در زیر نگاهی دقیق تر به برخی از خواص شگفت انگیز برگ انگور خواهیم داشت. لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی به نتایج کامل سلسله مطالعات انجام شده در این زمینه دسترسی داشته باشند.

کاهش التهاب

برگ انگور خاصیت ضد التهابی دارد. بنابراین، ممکن است برای بیماران مبتلا به مشکلات التهابی مانند التهاب لوزه، آرتریت و گاستریت مزمن بسیار مفید باشد. برگ های این گیاه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین آنتی اکسیدان های مختلفی است که وظیفه مبارزه با روند التهابی را بر عهده دارند. بنابراین محققان معتقدند مصرف منظم برگ انگور باعث کاهش التهاب و درمان بیماری های مزمن می شود.

کنترل گلوکز خون

برگ انگور بار گلیسمی کمی دارد. بنابراین، می تواند یک رژیم غذایی عالی برای دیابتیانی باشد که هدفشان مدیریت سطح گلوکز خون است. این محصول طبیعی همچنین دارای فیبر غذایی بالایی است که سطح گلوکز خون را کاهش می دهد.

بهبود هضم

برگ انگور حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است که به بهبود عملکرد گوارشی و جذب مواد مغذی کمک می کند.

پیشگیری از یبوست

همانطور که گفته شد، برگ انگور حاوی فیبر غذایی است و می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. فیبر به هضم غذا کمک می کند تا مواد زاید به راحتی از بدن خارج شوند.

محافظت از مخاط روده

برگ انگور حاوی مواد معدنی مهمی از جمله روی است که به ترمیم و محافظت از مخاط روده کمک می کند. این ماده به روده کمک می کند تا در هنگام آسیب های مخاطی مانند اسهال به سرعت بهبود یابد.

پیشگیری از کم خونی

برگ انگور سرشار از آهن است، ماده معدنی که از کم خونی جلوگیری می کند. این ماده نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز دارد. برگ انگور همچنین حاوی ویتامین C است که به جذب آهن کمک می کند.

تقویت دفاع

برگ انگور حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف است. این ترکیب آنتی بادی ها را برای مبارزه با باکتری ها و ویروس ها تحریک می کند.

از طرفی وجود ویتامین C باعث می شود بدن با رادیکال های آزاد مبارزه کند. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.

پیشگیری از سرطان

برگ های انگور از تبدیل سلولی و تبدیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند. بنابراین می تواند از رشد تومورها جلوگیری کند. به گفته دانشمندان، این عملکرد مربوط به مکانیسم مبارزه با رادیکال های آزاد است.

سلامت مفاصل

برگ انگور به عنوان منبع منگنز نقش مهمی در تشکیل غضروف دارد. این ماده مهم مفصل را روان می کند تا سفتی را کاهش دهد و از آرتروز احتمالی جلوگیری کند.

قلب سالم

پتاسیم برای حفظ انقباض طبیعی قلب بسیار مهم است. این ماده از پمپاژ کارآمد خون به تمام قسمت های بدن پشتیبانی می کند.

احساسات قوی

برگ انگور همچنین حاوی کلسیم است که برای تشکیل استخوان مهم است. این ترکیب به تقویت و محافظت از استخوان ها کمک می کند.

بهداشت دندان

کلسیم باعث تقویت دندان ها می شود. مواد معدنی موجود در برگ انگور به ساخت و حفظ دندان های سالم کمک می کند.

تنش عضلانی را از بین ببرید

محتوای منیزیم موجود در برگ انگور به کاهش درد عضلانی کمک می کند و به عنوان یک شل کننده عضلانی در تمام قسمت های بدن عمل می کند.

تولید کلاژن

بدن برای ساخت کلاژن به مس نیاز دارد که برای پوست جوان و سالم ضروری است.

پوست سالم

برگ انگور حاوی ویتامین E کافی برای حفظ سلامت پوست است و همانطور که می دانیم این ترکیب غذای شگفت انگیزی برای پوست است. اگر برگ انگور به طور منظم به عنوان چای مصرف شود، پوست را جوان تر و روشن تر می کند.

سلامت سیستم عصبی

برگ انگور حاوی ویتامین های گروه B است که از سیستم عصبی محافظت می کند. همچنین علایم خستگی یا فرسودگی را کاهش می دهد.

بهبود عملکرد شناختی

برگ انگور حاوی ویتامین B6 است که نقش مهمی در سیستم عصبی مرکزی دارد. این ترکیب از مغز محافظت می کند، عملکردهای شناختی آن را تقویت می کند و از زوال عقل جلوگیری می کند.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "17 خاصیت بی نظیر برگ انگور برای سلامتی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "17 خاصیت بی نظیر برگ انگور برای سلامتی"، کلیک کنید.