قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می رود؟

قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می رود؟

به گزارش تینو مدرن، بر اساس پیش بینی عضو فعال بازار طلا، محمد کشتی آرا، ممکن است قیمت طلا و ارز پس از پایان تعطیلات کاهش یابد، باز شدن بازار ممکن است قیمت را به همراه داشته باشد. از طلا برای تعادل

اختاز آنلاین در خبر خود نوشت: قیمت طلا در بازار ایران متاثر از دو عامل اصلی اقتصاد جهانی و ارزش ارز است. هر شکل طلای مذاب برابر است با ارزش یک اونس طلا تقسیم بر قیمت روزانه یک دلار به 9.5742. بنابراین این دو عامل انس و دلار، شاخص های اصلی تغییرات قیمت در بازار طلا هستند. البته این رقم ارزش طلای 17 عیار دارد.

عامل سومی در بازار طلا وجود دارد که می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد، یعنی تقاضا. هر گاه تقاضا بیش از عرضه باشد، احتمال افزایش قیمت وجود دارد، همانطور که در بازار ارز مشاهده می شود، هر قطعه سکه تی بهار آزادی بیش از 5 میلیون تومان شمش دارد، یعنی ارزش واقعی طلای سکه کمتر از قیمت فروش آن است. چون عرضه نمی تواند تقاضا را برآورده کند. اما در اینجا قیمت طلا ثابت است، یعنی اگر بخواهید طلای مذاب بخرید با همان فرمول بالا محاسبه می شود.

از سوی دیگر تغییرات ارزش دلار به طور مستقیم بر بازار ارز و طلا تاثیر می گذارد. در هفته های گذشته با افزایش ارزش دلار، ارز به 34 میلیون تومان رسید، اما با روند نزولی دلار، ارزش طلا و ارز نیز کاهش یافت.

بنابراین برای پیش بینی قیمت طلا و نقره روند این دو عامل مهم خواهد بود.

زمانی که بازار طلا در یک روند باثبات است، بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است، در این رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: زمانی که قیمت ها ثابت است. برای یک ماه است، مردم می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

اما باید دانست که ورود به بازار طلا و جواهر برای خرید زیورآلات در زمانی که قیمت ها بالاست، کار خوبی است. اگر به روند بازار در بازه زمانی یک ماهه توجه کنیم، در 23 بهمن ماه، قیمت هر گرم طلا به 3 میلیون تومان رسید، اما امروز طلا 130 هزار تومان ارزانتر از آن زمان است.

شما گزینه هایی برای خرید طلا دارید. خرید زیورآلات طلا مانند انگشتر، گردنبند و …، خرید سکه، خرید طلای مذاب و یا سرمایه گذاری در صندوق طلا.

برای خرید زیورآلات طلا بهتر است به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید و از خرید اینترنتی یا حضوری طلا خودداری کنید.

نکته مهمی که در خرید طلا باید به آن توجه کنید نو یا دست دوم بودن آن است. زیورآلات دست دوم ممکن است به دلیل استفاده مکرر دچار ساییدگی شوند، مخصوصاً اقلامی مانند گردنبند یا انگشتر که روی قفل آن خط و خش دارد.

قیمت فرآورده های طلا بر روی 5 قلم محاسبه می شود; وزن طلا، کارمزد تولید، حاشیه سود و قیمت طلا و همچنین مالیات. برای خرید زیورآلات باید بدانید که سود فروشنده 7 درصد است و قیمت زیورآلات بسته به محصولی که خریداری می کنید متفاوت است.

هنگام خرید طلا به یاد داشته باشید که می توانید برای دستمزد و سود فروشنده مذاکره کنید و با هم به توافق برسید.

نکته مهم در خرید طلا مالیات آن است; مالیات طلا فقط 9 درصد است که فقط از دستمزد، حق الامتیاز و سود این محصول گرفته می شود، بنابراین خود طلا مشمول مالیات نمی شود.

آیا سرمایه گذاری در طلا بی خطر است؟

خرید طلا همیشه یکی از مطمین ترین سرمایه گذاری ها در بازار است. اگرچه در سال گذشته نوسانات بازار طلا تا حدودی خریداران را نگران کرده است. اما طلا می تواند یک سرمایه گذاری جذاب باشد زیرا می توان آن را در اسرع وقت نقد کرد

217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می رود؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می رود؟"، کلیک کنید.