دولت چگونه می تواند رضایت مردم بلوچ را بدست بیاورد؟

دولت چگونه می تواند رضایت مردم بلوچ را بدست بیاورد؟

در سفر رییس جمهور به مناطق سیل زده بلوچستان، یکی از ویدیوهایی که در فضای مجازی دست به دست شد، سخنان یکی از منتقدان بلوچ در مناطق سیل زده دشتیاری بود که به رییسی گفت: من یکی از مخالفان شما بودم، اما الان یکی از طرفداران شما هستم.

به گزارش تینو مدرن، مهدی جهان تیقی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: در جریان سفر رییس جمهور آن کشور به مناطق سیل زده بلوچستان، یکی از ویدیوهایی که دست به دست می شود، سخنان یک منتقد بلوچ در سیل است. مناطق دشتیاری که گفت . به رییسی؛ من یکی از مخالفان شما بودم، اما الان یکی از طرفداران شما هستم. کسانی که مردم بلوچ را از نزدیک می شناسند تایید می کنند که مردم بلوچستان به همان اندازه بی طلب، سریع و با ارزش هستند.

حال یک سوال مهم این است که چگونه می توان رضایت بیشتر مردم بلوچستان را جلب کرد؟ راه جلب رضایت مردم بلوچ به سادگی تکرار همان اقدامات آقای رییسی توسط دولت است. یعنی حضور در رویدادها، مردم داشتن، خدمت و زحمتکش بودن.

اما مانع بزرگی برای رضایت بیشتر مردم بلوچستان وجود دارد و تا زمانی که آن مانع رفع نشود خدمت و خدمت دولت به گوش و چشم مردم بلوچ خواهد رسید. بلوچستان یک سال است که با بدترین ویرانی ها در افکار عمومی مواجه است، حالا مولوی عبدالحمید هر جمعه جمهوری اسلامی را قاتل، خونخوار، وحشی، تجزیه طلب و… معرفی می کند.

این گرایش سیاسی سالهاست که مهمترین مانع بین مردم بلوچ و مقامات جمهوری اسلامی ایران بوده و تداوم این گرایش مخرب و تهمت آمیز نه تنها ظلم به جمهوری اسلامی نیست، بلکه ظلم آشکار به مردم است. جمهوری اسلامی ایران. مردم بلوچ روندی که نزدیک به سی سال است که مهمترین مانع بخش قابل توجهی از مردم بلوچ برای رسیدن به واقعیت های کنونی کشور بوده است.

البته حضور هزاران بلوچ در پای صندوق های رای در انتخابات اخیر ضربه سیاسی سنگینی به این جریان ویرانگر وارد کرد که قصد تحریم و شکست انتخابات را داشت. حقیقت این است که خود مردم بلوچ اولین قدم را برای محدود کردن حرکت مولوی عبدالحمید در عرصه سیاسی برداشتند و اکنون دولت بلوچستان باید گام بزرگ را تکمیل کند.

تا زمانی که دولت اراده بیشتری برای محافظت از مردم بلوچستان در برابر این شر نداشته باشد، جلب رضایت مردم بلوچ با موانع زیادی روبرو خواهد شد و همچنان باعث ایجاد تردید و تخریب های بی دلیل در بین مردم خواهد شد.

هیچ راه مشترکی برای پایان دادن به ظلم جمهوری اسلامی و مردم بلوچ وجود ندارد و راهی جز حفاظت و دفاع از مردم بلوچ در برابر این مانع سیاسی و مخرب وجود ندارد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت چگونه می تواند رضایت مردم بلوچ را بدست بیاورد؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت چگونه می تواند رضایت مردم بلوچ را بدست بیاورد؟"، کلیک کنید.