کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات

کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات

سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز اعلام کرد که کشورها با موفقیت در حال کاهش مصرف دخانیات هستند.

به گزارش تینو مدرن، بر اساس اعلام این سازمان، در سال 2022 از هر پنج بزرگسال، یک نفر سیگار می کشد. این سازمان همچنین از کشورها خواست به سیاست های کنترل دخانیات خود ادامه دهند و با مداخله در صنعت دخانیات مبارزه کنند.

روند سال 2022 نشان دهنده کاهش مداوم مصرف دخانیات در سراسر جهان است.

بر اساس این گزارش، تا سال 2022 از هر 5 بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر سیگار می کشد، در حالی که در سال 2000، یک نفر از هر سه نفر است. این گزارش نشان می دهد که 150 کشور با موفقیت مصرف دخانیات را کاهش می دهند.

بر اساس این گزارش، تعداد کل مصرف کنندگان دخانیات در سن 15 سال و بالاتر همچنان کاهش می یابد و در سال 2022 به 1.245 میلیارد نفر خواهد رسید، در حالی که در سال 2000، 1.362 میلیارد نفر بود.

همچنین پیش بینی می شود که این تعداد تا سال 2025 به 1.20 میلیارد نفر کاهش یابد.

در همین حال، منطقه آسیای جنوب شرقی سازمان بهداشت جهانی و منطقه اروپا به ترتیب با 26.5 درصد و 25.3 درصد بالاترین میزان مصرف دخانیات را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی در این گزارش اعلام کرده است که با وجود تلاش کشورها برای محدود کردن مصرف دخانیات، کودکان 13 تا 15 ساله همچنان به سیگار کشیدن ادامه می دهند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تخمین زده می شود که سیگار کشیدن سالانه 8 میلیون نفر را می کشد، از جمله حدود 1.3 میلیون غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند.

همچنین، طبق داده های مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده، سیگار کشیدن باعث سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری ریوی، دیابت و بیماری مزمن ریوی و سایر مشکلات می شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات"، کلیک کنید.