۹۴.۲ همت از پول گندمکاران پرداخت شد

۹۴.۲ همت از پول گندمکاران پرداخت شد

مجری طرح خودکفایی گندم 94.2 هزار تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولت تحویل داده اند پرداخت شده است و گفت: سازمان بودجه و وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش تینو مدرن، از وزارت جهاد و کشاورزی، مجری طرح خودکفایی غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس آخرین گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی (سیفا) تا ساعت 7:00 در صبح. امروز شنبه 22 مرداد 1403 10 میلیون و 215 هزار تن گندم به قیمت 180 هزار میلیارد تومان از کشاورزان دریافت کردند.

سهراب سهرابی توضیح داد: این نرخ خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزار و 452 میلیون تن 17 درصد افزایش داشته است.

مدیر طرح خودکفایی غلات گفت: استان های خوزستان با یک میلیون و 623 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 105 هزار تن، فارس با 873 هزار تن، کردستان با 846 هزار تن، کرماشان با 766 هزار تن، همدان با یک میلیون و 105 هزار تن 1 میلیون و 105 هزار تن. با 567 هزار تن، خراسان رضوی با 508 هزار تن، آذربایجان غربی با 495 هزار تن و لرستان با 435 هزار تن بیشترین خرید تضمینی غلات را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین گفت: عملیات برداشت گندم در استان های سردسیر مانند کردستان، همدان، کرماشان، قزوین، مرکز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری، تمام نیاز کشاورزان و صنعت کشور با تولید داخل تامین می شود و دیگر نیازی به صادرات گندم نداریم.

وی در خصوص تولید بذر گندم گفت: خرید گندم بذری در صنف های اصلاحی، مادری و گواهی شده از مرز 430 هزار تن گذشت و بیش از 80 درصد طرح تولید بذر در سال جاری انجام شده است.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۹۴.۲ همت از پول گندمکاران پرداخت شد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۹۴.۲ همت از پول گندمکاران پرداخت شد"، کلیک کنید.