یک میلیون نفر تحت تأثیر گردوخاک بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور/توفان شن میدان دید در برخی محورهای مواصلاتی را به صفر رساند

یک میلیون نفر تحت تأثیر گردوخاک بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور/توفان شن میدان دید در برخی محورهای مواصلاتی را به صفر رساند

از چند روز گذشته 120 روز است که شدت وزش باد در شرق کشور افزایش یافته است اما امروز حداکثر سرعت وزش باد در شرق کشور به 115 کیلومتر در ساعت رسیده و به دلیل گرد و خاک بیشتر بیش از یک میلیون نفر در این کشور تحت تاثیر قرار گرفته اند. محوطه

به گزارش تینو مدرن، گزارش های محلی و اطلاعات ایستگاه های هواشناسی شرق کشور نشان می دهد امروز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و نواحی جنوبی خراسان جنوبی حداقل 12 شهر در شمال سیستان و بلوچستان تحت پوشش قرار گرفته اند.

گزارش شده است که گرد و غبار زیادی در مناطق نزدیک به کانون های گرد و غبار وجود دارد.

گزارش های محلی حاکی از آن است که بعد از ظهر امروز طوفان شن در محور زاهدان – زابل در محدوده «شیله» به «تاسوکی» دید افقی را به صفر رساند.

این شرایط همچنین باعث کاهش دید افقی در برخی محورهای تردد در شمال سیستان و بلوچستان مانند زابل-زهک، زابل-نهبندان، زاهدان-زهک، هیرمند-زابل و هیرمند-زهک شده است.

در مناطق شیلا، یادمان شهدای تاسوکی، تاسوکی، حوض دار، تپه طالب خان، لوتک، رامشار و برخی مناطق دیگر در شمال این استان شدت گرد و غبار گزارش شده است.

اداره کل هوانوردی سیستان و بلوچستان از امروز حداکثر سرعت باد در زابل به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت و کاهش دید افقی به ۱۵۰۰ متر در ایستگاه هواشناسی این شهرستان خبر داد.

رصد گزارش های هواشناسی ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که امروز بیش از یک میلیون نفر ساکن نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در شهرهای زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، میرکاوه، نصرت آباد، خاش، سراوان، ایرانشهر و ماهرستان 120 روز در زیر گرد و غبار است

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفیت هوای کشور، امروز شاخص کیفیت هوا در شهر زاهدان به 500 واحد رسیده و برای همه گروه ها خطرناک است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان هواشناسی، راهنمای سامانه پایش کیفیت هوای کشور در مورد وضعیت‌های مختلف شاخص کیفیت هوا حاکی از آن است که مردم در مواقعی که این شاخص در معرض خطر است از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک میلیون نفر تحت تأثیر گردوخاک بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور/توفان شن میدان دید در برخی محورهای مواصلاتی را به صفر رساند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک میلیون نفر تحت تأثیر گردوخاک بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور/توفان شن میدان دید در برخی محورهای مواصلاتی را به صفر رساند"، کلیک کنید.