یک اتفاق تلخ و یک ریسک بزرگ؛ دور شدن دلخانی از قامت قهرمانِ جهان

یک اتفاق تلخ و یک خطر بزرگ; جدایی دیلخانی از مقام قهرمانی جهان

همانطور که ایمان محمدی در لیگ برتر میثم دلخانی را شکست داد، انتخابی آسیا به سود دورتر شدن میشم دلخانی از تیم ملی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تینو مدرن، تیم محمد بنا در مسابقات جهانی اسلو 2021 موفق به کسب 4 مدال طلا شد که یکی از آنها میثم دلخانی بود. جوان فهیم و خوش تیپ شیرازی که 2 ماه بعد از المپیک در نروژ طلای وزن 63 کیلوگرم جهان را به دست آورد.

دلخانی یکی از امیدهای شاگردان محمد بنا برای تکرار طلای سال گذشته جهان در سال 2022 بود که دستش شکست و شوک بزرگی به تیم ملی کشتی در مسابقات بین المللی وارد کرد.

او به جای فرستادن او به بلگراد، مجبور شد دستش را تحت عمل جراحی قرار دهد و به این ترتیب جام جهانی 2022 را از دست داد. نزدیک به یک سال طول کشید تا دلخانی دوباره وارد مسابقات شود، این بار تصمیم گرفت ریسک کند، یک ریسک بزرگ.

میشم که دید المپیکی داشت پس از ریکاوری دیگر نمی خواست در وزن 63 کیلوگرم غیر المپیکی کار کند و به وزن 60 کیلوگرم رفت. پایین ترین وزن المپیک که می توان گفت پرفروش ترین وزن کشتی جهان است.

وی در این وزن به مسابقات بین المللی نیز رفت و در فینال مغلوب کرم کمال شد و سپس ایمان محمدی به عنوان قهرمان وزن 63 کیلوگرم کشور و مهدی محسن نژاد به عنوان قهرمان وزن 60 کیلوگرم کشور و میشم دلخانی نیز به عنوان قهرمان وزن انتخاب شدند. قهرمان کشور به مسابقات جهانی بلگراد در سال 2023 اعزام شد و نماینده وزن 60 کیلوگرم اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو شد.

او خودش به سرعت متوجه شد که ماندن در 60 کیلوگرم مضر و بی فایده است و پس از ناکامی در بازی های آسیایی اعلام کرد که در وزن 63 کیلوگرم به تلاش خود ادامه خواهد داد.

ایمان محمدی قرار بود در مسابقات کشوری شرکت کند که به دلیل مصدومیت در قم از این ورزش کنار گذاشته شد و میشم دلخانی با غلبه بر عرفان جرکانی قهرمان وزن 63 کیلوگرم کشور شد.

یک اتفاق تلخ و یک خطر بزرگ; جدایی دیلخانی از مقام قهرمانی جهان

بر اساس اطلاعات کادر فنی تیم ملی فرنگی، رقابت انتخابی این دو کشتی گیر قرار بود در جام وهبی امره برگزار شود که با توجه به شدت مصدومیت محمدی و سپس وضعیت پزشکی این کشتی گیر، اول آمد با بیان اینکه دلخانی تیم ملی آسیا خواهد بود و سپس مسابقات انتخابی انتخابی غیرالمپیکی جهان بین آنها برگزار می شود، اما در نهایت محمدی وارد مسابقه انتخابی شد و امروز (5 اسفند) رقابت های انتخابی آنها در سال 96 برگزار می شود. در شهر نور برگزار شد. .

ایمان محمدی که پیش از این در فینال مسابقات میشم دلخانی را شکست داده بود، این بار در هر دو دیدار پیروز شد و نماینده آسیا در وزن 63 کیلوگرم تیم ملی ایران شد.

به نظر می رسد پس از آن عمل جراحی و همچنین تلاش ناموفق برای بازگشت به وزن 60 کیلوگرم، قهرمان جهان از فرم ایده آل و آرزوی دونده شدن دوباره او برای تیم ملی دورتر شده است.

ایمان محمدی در صورت کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا برای حضور در مسابقات جهانی آلبانی انتخاب می شود و میثم دلخانی در سال 2024 شانس حضور در تیم ملی را نخواهد داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک اتفاق تلخ و یک ریسک بزرگ؛ دور شدن دلخانی از قامت قهرمانِ جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک اتفاق تلخ و یک ریسک بزرگ؛ دور شدن دلخانی از قامت قهرمانِ جهان"، کلیک کنید.