یادمان شهدای حوزه علمیه نجف اشرف 

مرکز یا موسسه علمی، فرهنگی و پژوهشی که هدف آن ارتقای اهداف عالیه شورای نجف است و در این راستا در جهت افزایش دانش علمی، پژوهشی و پژوهشی و آگاهی از سمینارها تلاش می کند. و کاری مقدس، در شب چهارم ماه مبارک رمضان سال 1445 آیت الله آیت الله عظمی خویی در تالار شیخ محمد جواد مخنیه جلسه ای را برای گرامیداشت و یاد شهدای مظلوم شورا برگزار کردند. شخصیت های سیاسی، علمی، اجتماعی و برخی از اعضای خانواده شهدای مذکور.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
این یادواره با حضور رییس اداره شهدای عراق، دکتر عبدالاله النایلی، فرماندار نجف اشرف، مهندس یوسف گناوی و جمعی دیگر از مسیولان برگزار شد.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
جلسه اتاق فکر که به مدیریت جناب آقای دکتر حسنین حلو برگزار شد، با سخنان گرانبهایی از زندگی جمعی از شهدای اسارت رژیم جنایتکار بعث، دشمنان دانشمندان و علما یاد کرد. مخصوصاً شیعیان، در نهایت شهید، حاج الاسلام و المسلمین سید هادی حکیم، آقای حیدر جواهری و دکتر. ، در فضایی به یاد آورد که احساس می کرد همه گرفتار شده اند.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
همچنین در این گردهمایی پیشنهادهایی برای یادواره شهدای منطقه و کمک و عنایت خانواده های شهدای آن منطقه ارایه شد…

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
گفتنی است همه ساله در هفته اول ماه مبارک رمضان با حضور هیات های رسمی بنیاد شهید مرکز البلخی می توان از آنان با احترام به شهدای شورا یاد کرد. نامگذاری هفته اول ماه مبارک رمضان در روز شهدای مجلس که در استان های مختلف عراق مراسم تکریم و یاد و خاطره این شهدای فداکار برگزار می شود، از این رو این مراسم که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مجلس بود در خاطرات آنان خواهد بود. . تاریخ عراق و ملت آن، به ویژه جوانان و نسل های آینده عراق، زنده و جاودانه است.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
گفته شد پروژه ساخت «دارالعلم» در اصل یک مدرسه علمیه است که آیت الله سید ابوالقاسم خوی (قدس سر) در سال 1352 در محله «عماره» نجف اشرف ساخته است. اندکی بعد، رژیم سرکوبگر بعث در سال 1990 شروع به تخریب مدرسه کرد. هم اکنون فاز اول این مدرسه در زمینی به مساحت 3320 متر مربع و در 30 متری قبر مطهر امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) ساخته و افتتاح شده است.
این منطقه در واقع شامل مساحت 16 منزلی است که آیت الله خویی (پیروز) در زمان حیات خود خریده است. این پروژه در دو فاز است که فاز اول آن اجرا شده است.
این دارالعلم دارای 11 طبقه و زیربنا به مساحت 31000 متر مربع است.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
این پروژه «دارالعلم» یک بنیاد خیریه زیر نظر مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف است.
دارالعلم آیت الله خویی عبارت است از: مدرسه ای برای دروس حوزوی مشتمل بر 40 سالن در ابعاد مختلف. همچنین کتابخانه عمومی با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب در دو طبقه شامل 24 اتاق پژوهش و بخش ویژه کودکان، زنان و نیازمندان. دارالعلم دارای مسجدی بزرگ در طبقه همکف به مساحت 850 متر مربع است که گنجایش 800 نمازگزار را دارد.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
از دیگر امکانات این هتل می توان به دو سالن کنفرانس بزرگ هر کدام با ظرفیت 700 نفر اشاره کرد. ده واحد سوییت برای محققین، محققین و اساتید سمینار خارج از نجف اشرف. سیصد اتاق به عنوان خوابگاه برای طلاب حوزه; استودیو فیلمبرداری و ضبط برنامه های مذهبی، علمی و فرهنگی؛ رصدخانه نجومی؛ موزه علوم نجف اشرف; آشپزخانه مرکزی و سالن غذاخوری با ظرفیت 400 نفر; 9 آسانسور برقی در بخش های مختلف، استراحتگاه با فضای سبز سرپوشیده، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، ژنراتور برق، تلفن مرکزی، اینترنت و خدمات الکترونیک، سالن بدنسازی؛ همچنین جنه العلما (قبر مخصوص) ویژه علمای مجلس نجف اشرف است.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
در اینجا لازم می دانم که به عنوان فرزند یکی از شهدای بزرگوار فرقه هزار ساله نجف اشرف، یعنی شهید آیت الله حاج شیخ احمد انصاری، فردی که سلول های بدنم از او بافته شده است، انسان که عشقش در این سرزمین به او نزدیک است.مقداس و در کنار دربار امیر مومنین ع.

یاد و خاطره شهدای مدرسه نجف اشرف
و پس از سکونت در این شهر و کسب علم و فضیلت و رسیدن به مقام اجتهاد و تلاش و استقامت در پاسداری از مذهب هزار ساله نجف اشرف، سرانجام جان خود را در کنار دیگر شخصیت ها و بزرگان فدا کرد. شورا. در این راه و در طول تاریخ طولانی تشیع، خداوند ایشان را در کنار بسیاری از شهدای راه حق و مکتب اهل بیت، به کار و فعالیت مرحوم آیت الله عزمی خویی عنایت فرماید. شهدای حوزه از شاگردان آن مجلس یعنی حجت الاسلام والمسلمین سید جواد خویی بودند، تشکر و قدردانی می کنم.

روح شهدا گسترده تر است و نامشان مانا است

جمعه 25 مارس 1402
چهارم رمضان 1445 هجری قمری

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادمان شهدای حوزه علمیه نجف اشرف " هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادمان شهدای حوزه علمیه نجف اشرف "، کلیک کنید.