یادآوری سنتی دیرینه و حسنه به رسم پیامبران

توجه داشته باشید

یادگاری دیرینه و خوب سنتی از رسم انبیا

روزهای میانی اسفند هر سال نویدبخش رشد، شکوفایی و تولد دوباره برای محیط زیست و زندگی تازه درختان سحرآمیز این سرزمین است.

گروه فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن – دکتر مصطفی طالقانی. من امروز معلم هستم امروز در جایی ایستاده ام که باید بیندیشم و با پرتو این اندیشه، ایران ارزشمند ده سال پیش را بگیرم. جملاتی که این مقاله را شروع می کنند ممکن است به جایی که این روزها شروع می کنیم مرتبط نباشد. روزهای میانی اسفند هر سال نویدبخش رشد، شکوفایی و تولد دوباره برای محیط زیست و زندگی تازه درختان سحرآمیز این سرزمین است. کاشت درخت سنت حسنه انبیا و پیامبران الهی است، سنت دیرینه و حسنه ای که هر ساله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با درختکاری چندین بار بر آن تاکید کرده اند. نهال می دهند و بیان می کنند.

ایران بزرگ از دیرباز مهد سرسبزی و حیات بوده است و دستان هنرمندان بزرگ پروردگار همواره در گوشه و کنار آن درختان سبز رنگ آمیزی کرده و سرزمینی سرشار از رشد و شکوفایی را به دلهای پاک ایرانیان هدیه کرده است. همه اینها در کنار هم قرار گرفت تا دلها را بیدار کند تا در این راه گام بردارند و در عین حال روزهای پایانی اسفند ماه را به عنوان «هفته ملی منابع طبیعی و روز درختکاری» تزیین کنند.

برای من، ریاضیات هر روز مانند آهنگی شاد در گوش دانش آموزان است، درختکاری، هندسه زیبا، افزایش انرژی در تفریح، اشتراک سبز و شادی در نقطه زمین، رشد و تنفس در هوای پاک با هم و افزودن آلودگی. این مرز را از آسمان آبی و بی کران کم می کند.

امروز همه ما در مسیر آگاهی و شادی قدم برمی داریم و بر همه ما واجب است که این آگاهی و شادی را به نسل آینده خود منتقل کنیم، همانطور که گذشتگان برای ما آورده اند، اما اندیشه و آفرینش جز در فضای عاشقانه درختان. سبزی ها و گل ها شکوفا نمی شوند.

من به همراه شاگردان خلاق و پرتلاشم در روز درختکاری در زمین کوچک خود نهالهای جدیدی می کاریم تا با علم و عشق به آن سیراب کنیم و به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: نه انسان . سگ یا پرنده، جز این که تا قیامت بر آن صدقه مقرر شده است. یعنی: «مسلمان اگر درخت یا محصولی بکارد و انسان و پرنده یا حیوانی که چرا از میوه آن بخورد، تا روز قیامت برای او صدقه محسوب می شود». مستنابه المسال جلد 13 ص 460).

من واقعاً مفتخرم که دانش آموزانی باهوش تربیت می کنم که چندی پیش خانواده ای را تشکیل خواهند داد که آرامش، امنیت و لذت را در محل زندگی شان در اولویت قرار می دهد و درختکاری را یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات می داند. آنها در نسل بعدی خود تولید مثل می کنند.

امروز برای ما به مناسبت یاد و خاطره شهدای ارتش ایران 8 گیاه مقاوم در برابر کم آبی و مناسب هوای گرم و خشک با دستان مهربان و مددکار حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خاک روشن مدرسه شهید خلیل شیرازی روستای حاجی آباد شهرستان پاکدشتی آن را در خاک کاشتیم تا همانطور که نیاکان ما درختی کاشتند و ما از سایه و میوه آن بهره مند شدیم. همچنین خاطره ای برای نسل های آینده به یادگار بگذارد.

امیدواریم با هر نفس در هوای پاک این درختان دعای خیر دانش آموزان و معلمان محترم نسل آینده راهگشای روزهای آینده باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادآوری سنتی دیرینه و حسنه به رسم پیامبران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادآوری سنتی دیرینه و حسنه به رسم پیامبران"، کلیک کنید.