گوشی هوشمند چگونه زلزله را تشخیص می‌دهد؟

گوشی هوشمند چگونه زلزله را تشخیص می‌دهد؟

اکثر گوشی های اندرویدی دارای حسگرهای شتاب سنج هستند که زمان حرکت گوشی را تشخیص می دهند و در نتیجه به تشخیص و تشخیص وقوع زلزله کمک می کنند.

به گزارش خبر تینو مدرن که ایتنا منتشر کرده است، این حسگرها به طرز شگفت آوری حساس هستند و می توانند به عنوان حسگر زلزله عمل کنند.

شبکه تشخیص زلزله
گوگل از کاربرد حسگرهای شتاب در گوشی های هوشمند استفاده کرد و با اتصال گوشی ها شبکه ای را ایجاد کرد که بزرگترین شبکه تشخیص زلزله در جهان محسوب می شود. گوگل با سازمان زمین شناسی ایالات متحده و دانشگاهیان تعدادی از دانشگاه ها همکاری کرده است.

اگرچه این پیام یک هشدار کوتاه مدت است، اما همین چند ثانیه می تواند برای پنهان شدن شما در زیر یک میز یا مکان های دیگر کافی باشد و می تواند زمان کافی برای کاهش سرعت قطارها، جلوگیری از بلند شدن یا فرود هواپیماها و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به پل ها یا تونل ها.

بنابراین، این سیستم احتمالاً در هنگام زلزله های شدید جان انسان ها را نجات می دهد.

هشدارهای زلزله را روشن کنید
به گزارش ایتنا، تنظیمات فعال سازی هشدار زلزله در گوشی های اندرویدی را می توانید در قسمت ایمنی و اضطراری برنامه تنظیمات گوشی خود مشاهده کنید. سیستم نیاز به دسترسی به اینترنت از طریق Wi-Fi یا داده تلفن همراه دارد.

گوگل قابلیتی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد با دریافت ارتعاشات خاصی از اولین امواج زلزله، داده ها را به صورت خودکار به سیستم هشدار زلزله اندروید ارسال کنند.

در همین زمینه، بسیاری از اپلیکیشن‌های تشخیص زلزله وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرد که وظیفه آن‌ها نظارت بر زلزله‌ها از ایستگاه‌های تشخیص جهانی و تلفن‌ها و در نهایت هشدار دادن به ساکنان مناطق خطرناک برای کمک است.

هشدار اولیه
با جمع‌آوری داده‌ها از هزاران یا حتی میلیون‌ها تلفن، این سیستم می‌تواند محل وقوع زلزله را تعیین کند و سپس پیام‌هایی را برای تلفن‌های مناطقی که احتمال وقوع زلزله وجود دارد ارسال کند و هشدار اولیه ارائه دهد.

از آنجایی که سیگنال‌های رادیویی سریع‌تر از امواج لرزه‌ای حرکت می‌کنند، می‌توان هشدارهایی را در مناطق دور از کانون زلزله قبل از شروع لرزش دریافت کرد.

به گزارش ایتنا، این فناوری امکان رصد زمین لرزه ها را در مناطقی که به شبکه های بزرگ لرزه نگارهای گران قیمت دسترسی ندارند را امکان پذیر می کند و این به معنای افزایش احتمال هشدار زلزله حتی در دورافتاده ترین و فقیرترین نقاط جهان است.

از سوی دیگر، محدودیت هایی در سیستم تشخیص زلزله گوگل به خصوص در مناطق دورافتاده که تعداد کاربران تلفن همراه کم است و در زمین لرزه های اعماق دریا که باعث امواج سونامی می شود وجود دارد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گوشی هوشمند چگونه زلزله را تشخیص می‌دهد؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گوشی هوشمند چگونه زلزله را تشخیص می‌دهد؟"، کلیک کنید.