گره عضلانی را این گونه برطرف کنید!

گره عضلانی را این گونه برطرف کنید!

تینو مدرن:

تصور کنید که یک تمرین سنگین انجام داده اید، ماهیچه هایتان کمی خسته شده اند، اما در بقیه روز هیچ درد یا مشکلی ندارید. صبح از خواب بیدار می شوید و می بینید که بازوی شما بسته است. هنگامی که عضلات شانه خود را خم می کنید، مانند یک توپ کوچک در زیر پوست شما احساس می شود که متورم شده و کمی دردناک است.

به گزارش «گفتگو»، این گره های عضلانی که گاهی به بزرگی تیله و گاهی به اندازه توپ گلف هستند، «ماشه» نامیده می شوند و در لایه «نیام» ایجاد می شوند. لایه نازکی از بافت همبند که عضله را احاطه کرده است.

هنگامی که عضله حتی اندکی آسیب می بیند، تورم در عضله و لایه عضلانی رخ می دهد و آن توده متورم بافت نقطه ماشه ای است که حرکت را محدود می کند و آن را دردناک می کند.

گره های عضلانی را نمی توان در اسکن های پزشکی مشاهده کرد و محققان هنوز مکانیسم فیزیولوژیکی که باعث این واکنش در عضله می شود را درک نکرده اند.

طبق گفته The Conversation، ساده ترین راه حل این است که منتظر بمانید تا گره عضلانی در عرض چند روز خود به خود برطرف شود. زمانی طول می کشد تا عضله به یک حرکت جدید عادت کند یا از استرس بهبود یابد. آر

همچنین می توانید با ماساژ، طب سوزنی یا تحریک الکتریکی، روند بهبودی را تسریع کنید. هدف از این روش ها کاهش فشار عضلانی و عصبی و افزایش جریان خون است. هر چه جریان خون بیشتر باشد، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به بافت آسیب دیده می رسد و در نتیجه روند بهبودی را تسریع می کند.

علاوه بر این، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه زیاد در خانه انجام دهید. یک راه آسان برای خلاص شدن از شر گره های عضلانی، کشش است. حرکات کششی به ویژه زمانی که تمام روز در وضعیت نامناسبی می نشینید بسیار مهم و مفید است. به عنوان مثال، پس از مدتی نشستن، بازوها و گردن خود را بچرخانید تا فشار روی ماهیچه ها کاهش یابد و از ایجاد گره های عضلانی جلوگیری شود.

روش دیگر استفاده از کفش ماساژور است. با این غلتک ها می توانید گره های عضلانی را باز کنید و فشاری که وارد می کنید با حد تحمل شما مطابقت دارد تا دچار درد و ناراحتی نشوید.

به طور خلاصه، گرفتگی عضلات مشکل نگران کننده ای نیست. فقط به یاد داشته باشید که ورزش و حرکت منظم از تشکیل این توده ها جلوگیری می کند. اگر متوجه گره های عضلانی شدید، در پایان روز آنها را کشیده و با توپ های ماساژ رها کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گره عضلانی را این گونه برطرف کنید!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گره عضلانی را این گونه برطرف کنید!"، کلیک کنید.