گام کشور برای دسترسی به سوخت پاک

گام کشور برای دسترسی به سوخت پاک

گروهی از فناوران یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علاوه بر تهیه فیلتر پیل سوختی، مواد اولیه شیمیایی باتری های لیتیومی را تهیه کردند.

مصطفی ترکاشوند، یکی از محققان این شرکت فناور مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با تینو مدرن، اظهار کرد. وی گفت: دستاوردهای فیلتر پیل سوختی را ارایه کرده ایم که تاکنون 3 پتنت آمریکا برای آن به ثبت رسانده ایم.

وی از اینکه پیل سوختی داده شده می تواند یک کیلووات ساعت انرژی تولید کند، گفت: یکی از مشکلات عمده صنایع دنیا تامین انرژی است و با این دستاورد می توان در زمینه انرژی های پاک و تجدیدپذیر گام برداشت. غذا

ترکاشوند مواد اولیه شیمیایی را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و گفت: این مواد اولیه شیمیایی شامل نمک هایی است که در زمینه کاتالیزورها و همچنین برای استفاده از باتری های لیتیومی استفاده می شود.

ترکاشوند تصریح کرد: باتری های لیتیومی از آند، سپراتور و کاتد تشکیل شده و در قسمت کاتد مواد مختلفی را تولید کردیم که صنعت می تواند از داخل کشور تامین کند.

این فناوری تاکید کرد: این شرکت تولید کننده مواد اولیه کاتدی باتری های لیتیومی نیز می باشد و به صنایع فعال در این زمینه خدمات ارایه می دهیم.

وی ارایه خدمات تحقیقاتی در زمینه آند و کل سلول باتری های لیتیومی را از دیگر حوزه های کاری این شرکت برشمرد و یادآور شد: نمک های لیتیوم و کبالت تولید شده با خلوص بالا در مرحله تجاری سازی هستند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گام کشور برای دسترسی به سوخت پاک" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گام کشور برای دسترسی به سوخت پاک"، کلیک کنید.