به گزارش خبرنگار تینو مدرن، بهرام سرمست صبح چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی با تشریح برنامه های کلان عمرانی استان اظهار داشت: انتظار داریم وزارتخانه های مرتبط و مجلس به این موضوع توجه کنند. مشکلات پروژه های زیربنایی استانی شاهد پیشرفت قابل قبولی در عملیات اجرایی باشیم
سرمست در خصوص پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: در دولت فدرال رابطه مدیریت عالی رتبه این منطقه با مجمع نمایندگان استان به قدری عمیق و نزدیک است که دیگر حد و مرزی بین دو کشور وجود ندارد. دولت مجلس و دستگاه قضایی و این توافق و همکاری جای تقدیر دارد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم خطه آذربایجان در روزهای سخت کشور همواره برای حفظ تمامیت ارضی کشور فداکاری و فداکاری کرده اند.
سرمست ادامه داد: فداکاری های مردم این خطه از دوران مشروطیت تا دوران دفاع مقدس که رزمندگان سرافراز و همیشه پیروز لشکر عاشورا صحنه های بی نظیری را خلق کردند، فراموش شدنی نیست.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مردم منطقه آذربایجان به دکتر دکتر رای دادند.
سرمست در ادامه سخنان خود به پروژه های استان نیز پرداخت و گفت: آذربایجان شرقی تا چندی پیش به عنوان نقطه اتصال شرق و غرب، اروپا و اوراسیا از نظر راه های بین المللی و راه آهن محسوب می شد اما به مرور زمان. ، افکار عمومی و انتظارات عمومی. که در شاخص های مختلف احساس نابرابری وجود دارد که چندان مهم و بی اساس نیست.
وی گفت: در این راستا یکی از پروژه هایی که برای مردم آذربایجان شرقی بسیار حائز اهمیت است، بهسازی بزرگراه تبریز – زنجان است.
سرمست ادامه داد: بر اساس برآوردها برای این پروژه یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هزار میلیارد تومان آن سهم آذربایجان شرقی و مابقی سهم استان زنجان است.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کریدورهای ارتباطی ما نیازمند فعال سازی است، گفت: جاده تبریز – صوفیان – شوردرق تا مرز بازرگان یکی از کلان پروژه های استان در حوزه راهسازی است که توجه بیشتر وزارتخانه را می طلبد. راه و شهرسازی به عنوان تغییر در رابطه کشور ما و اروپا وجود دارد.
وی همچنین گفت: آزادرا که در تبریز – ارومیه در حال ساخت است یکی دیگر از پروژه های مهم استان از نظر کریدورهای ارتباطی است که پیمانکار آن جلوتر از دولت است و منتظر وام های دولتی نیست و این مسئولیت دولت را دو چندان می کند. سازمان ها نسبت به آن اقدام می کند تامین مالی این پروژه راهسازی
سرمست بزرگراه هشترود-مراخ را یکی دیگر از کریدورهای ارتباطی مهم آذربایجان شرقی عنوان کرد که به گفته وی اقدامات مهمی برای تکمیل آن انجام شده است اما برای تکمیل و بهره برداری کامل نیازمند تزریق اعتبارات دولتی است.
سرمست در ادامه سخنان خود گفت: از نظر قطار، اتصال ایستگاه خاوران با ایستگاه مرکزی تبریز به عنوان یک پروژه راهبردی در آذربایجان شرقی، مانور قدرت راهبردی ایران است.
وی افزود: سالن دوم فرودگاه بین المللی تبریز، نیروگاه حرارتی تبریز، احداث کمپ جوانان و احداث بیمارستان 1500 تختخوابی تبریز از دیگر پروژه های مهم آذربایجان شرقی است.
رضا ریزایی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با گزارشاتی که دستگاه های اجرایی دادند، بر روی پروژه های عمرانی استان انتخاب پیدا کردیم.
وی گفت: جلسه ای در این باره در کمیسیون عمران تشکیل شد و مصوبات آن به هیأت های اجرایی ابلاغ می شود.
رضایی ادامه داد: تلاش می کنیم درآمدهای دائمی را که برای شهرداری ها در نظر گرفته ایم به دست آوریم.
رئیس کمیسیون ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان برای شهرداری در نظر گرفته ایم و درصدد جمع آوری این سهمیه ها هستیم.
رضایی ادامه داد: بیش از 70 هزار پروژه عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار دولت باید فرصت ها و شرایط مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها فراهم شود که متاسفانه به دلیل قوانین سنگین و نگاه اقلیم کردستان این امر محقق نشده است. دولت. مدیر
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کریدورهای ها ارتباطی آذربایجان شرقی نیاز به فعال سازی دارند – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کریدورهای ها ارتباطی آذربایجان شرقی نیاز به فعال سازی دارند – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.