کارزار حبس کارکنان پزشکی غزه؛ جنایت رژیم صهیونیستی در چارچوب استراتژی نسل‌کشی

کارزار حبس کارکنان پزشکی غزه؛ جنایت رژیم صهیونیستی در چارچوب استراتژی نسل‌کشی

رژیم صهیونیستی همزمان با جنایات خود در جنگ غزه، اسرای فلسطینی را در بدترین شرایط شکنجه می کند.

به گزارش تینو مدرن، از شهرستان میزان، سازمان نظارت بر حقوق بشر اخیرا در گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از اکتبر 2023 (تینو مدرن 1402) تاکنون کارکنان بهداشتی فلسطینی را در غزه بازداشت و روانه بازداشتگاه کرده است. مراکزی که به مناطق اشغالی منتقل شده بودند آسیب دیدند.

بر اساس این گزارش، بازداشت این افراد در حملات مستمر رژیم صهیونیستی به بیمارستان های جزه، وضعیت بد نظام سلامت در این منطقه را پیچیده تر کرده است.

زندانیان سابق، از جمله پزشکان، پرستاران و کارمندان بهداشت، در دوران بازداشت توسط نیروهای اشغالگر به شدت مورد بدرفتاری قرار گرفتند. گزارش های آنها شامل تجارب تحقیر، ضرب و شتم، موقعیت های استرس اجباری، بستن دستبند و چشم بند و محرومیت از مراقبت های پزشکی است.

علاوه بر این، زندانیان مذکور موارد شکنجه از جمله آزار و اذیت و آزار و نیز شرایط نامناسب برای عموم زندانیان را تشریح کردند.

کارکنان بهداشت شکنجه شدند

بالکیس جراح، مدیر خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر، می گوید بدرفتاری اسرائیل با کارکنان بهداشتی فلسطینی در سایه ادامه دارد و باید فوراً متوقف شود.

این پزشک افزود: شکنجه و بدرفتاری با پزشکان، پرستاران و امدادگران باید به طور کامل مورد بررسی و مجازات قرار گیرد از جمله توسط دادگاه کیفری بین المللی (ICC).

از مارس تا ژوئن 2024 (مارس 1402 تا ژوئن 1403)، دیده بان حقوق بشر با 8 کارمند بهداشت فلسطینی که بین نوامبر تا دسامبر 2023 (از نوامبر تا دسامبر 1402) توسط ارتش اسرائیل بازداشت شده بودند، مصاحبه کرد.

این افراد از 7 روز تا 5 ماه بدون هیچ اتهامی در اسارت بودند. 6 نفر از آنها در حین کار، پس از محاصره بیمارستان ها توسط رژیم صهیونیستی و یا در حین تخلیه برای اطمینان از امنیت دستگیر شدند.

Usame Taştaş، 28 ساله، پزشک بیمارستان اندونزی در بیت لاهیا، که در اوایل دسامبر در خانه خود در همان نزدیکی دستگیر شد، گفت: ما مجبور شدیم در خیابان ها برهنه شویم و یک ساعت و نیم زانو زده بودیم. .

هیچ یک از زندانیان از دلایل بازداشت و اتهامات خود مطلع نشدند.

دیده بان حقوق بشر همچنین با 7 شاهد مصاحبه کرد که سربازان اسرائیلی را در حال دستگیری کارکنان بهداشتی در حین انجام وظایف خود مشاهده کردند.

در 13 اوت، دیده بان حقوق بشر نتایج اولیه را برای ارتش اسرائیل و مرکز اداره زندان ارسال کرد، اما هیچ پاسخی دریافت نشد.

گزارش‌های بدرفتاری در زندان‌های اسرائیل در بین تمام کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که با آنها مصاحبه شده بود یکسان بود.

این افراد پس از دستگیری در غزه به مراکز رژیم صهیونیستی از جمله مرکز نظامی سیدیمان در صحرای نقب، زندان عسکلون، پایگاه نظامی آناتوت در نزدیکی بیت المقدس و مرکز عوفر در غزه منتقل شدند. کرانه باختری.

این افراد اظهار داشتند که برای مدت طولانی چشم بند و دستبند بسته بودند. آنها همچنین برای اعتراف به همکاری با مبارزان مقاومت، با تهدید به بازداشت نامحدود، سوء استفاده و خشونت علیه خانواده های خود در غزه تحت فشار قرار گرفتند.

دیده بان حقوق بشر گفت که بازداشت خودسرانه و سوء استفاده طولانی مدت از کارکنان بهداشتی بحران بهداشتی در غزه را بدتر کرده است.

بر اساس آمار، از ماه اکتبر تاکنون بیش از 92 هزار نفر در غزه مجروح شده اند و بیمارستان های عملکردی در حال حاضر کمتر از 1500 تخت دارند.

زندان‌های ابوغریب همکاری غرب در جنایات رژیم صهیونیستی

اظهارات کارکنان بهداشتی با گزارش های مستقل دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR)، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) و سایر سازمان های حقوق بشر مطابقت دارد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی مسئولیت قابل قبولی برای چندین دهه شکنجه و سایر آزارها علیه اسرای فلسطینی به عهده نگرفته اند.

آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که از سال 2019 تا 2022 میلادی حدود 1830 شکایت از تجاوز نظامیان صهیونیست در زندان های این رژیم به ثبت رسیده است که هیچ کدام منجر به محکومیت کیفری نشده است.

همچنین از آغاز جنگ غزه، مقامات صهیونیستی منجر به دسترسی سازمان‌های بشردوستانه مستقل به اسرای فلسطینی شده‌اند.

روایت یک زندانی فلسطینی از شکنجه در سدی تیمان

ابراهیم سلیم 34 ساله گفت: وقتی به ستیتمان منتقل شدم، متوجه شدم که سفر من به جهنم آغاز شده است.

سالم به سی ان ان گفت که حمله هوایی اسرائیل به خانه او در اردوگاه آوارگان جبلیه در شمال غزه در 8 دسامبر (17 دسامبر 1402) منجر به شهادت 8 نفر از بستگانش و همسر و 2 فرزندش نیز شد.

وی گفت: پس از 4 روز که همراه با فرزندانش در بخش ویژه بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه تحت مداوا بود، توسط نظامیان صهیونیست دستگیر شد.

سلیم گفت: نمی دانستم چرا دستگیر شدم. هیچ اتهامی علیه من وجود نداشت.

سی ان ان قبلا تحقیقاتی را در مورد بازداشتگاه Seditiman در صحرای نقب در نزدیکی مرز غزه منتشر کرده بود که در آن زندانیان در شرایط سخت نگهداری می شوند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کارزار حبس کارکنان پزشکی غزه؛ جنایت رژیم صهیونیستی در چارچوب استراتژی نسل‌کشی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کارزار حبس کارکنان پزشکی غزه؛ جنایت رژیم صهیونیستی در چارچوب استراتژی نسل‌کشی"، کلیک کنید.